Kataloglar, birçok şirketin pazarlama girişimlerinin her yerde bulunan bir parçasıdır ve ürünler ve hizmetler hakkında bilgi vermek için en güçlü pazarlama araçlarından biridir. Bir düşünün: Katalogları postayla alıyoruz ve mağazalardan çıkarken alıyoruz. Hatta aldığımız paketlerde geliyorlar ve ilk satıştan sonra incelememize ve alışveriş yapmamıza izin veriyorlar. Ve çoğu zaman, kataloglar ortalıkta dolaşmaya devam ediyor, tezgâhlarımızda köpek kulaklı sayfalar ve favori ürünlerle daire içine alınmış veya işaretlenmiş olarak bulundu.
Ancak aldığımız her katalog uzun süre ortalıkta görünmüyor. Bazıları aceleyle bakarken, diğerleri doğrudan geri dönüşüm kutusuna gitmeden önce kırılmadan bile açılmıyor. Kataloğunuza her şeyi ve mutfak lavabosunu koymanız, onu alan her potansiyel müşterinin, özellikle sıkıcı veya yönden yoksunsa, onu incelemek için değerli zaman harcayacağı anlamına gelmez.
Göz alıcı tasarım, akıllı düzenler, çekici görüntüler ve organizasyon, iyi katalog tasarımının temel taşlarıdır. Farklı endüstrilerin genellikle farklı yaklaşımlar gerektirdiği gerçeğini ekleyin: büyük bir spor malzemeleri mağazasının kataloğu, özel bir saat üreticisinden çok farklı görünecektir. Katalog tasarımı dünyasına tek bir boyut uymadığından, dalmadan önce bunu düşünün.
Peki nereden başlayacaksınız? En iyi uygulamalarla katalog tasarımınıza hızlı bir başlangıç yapmanın birkaç temel yolunu inceleyelim.
Bir kataloğun performansı ne kadar iyi sattığına bağlıdır. Katalog tasarımınızı hedef müşterinize hitap edecek şekilde uyarlayın. Hedefiniz genç bir izleyici ise, yaşlılar için hazırlanmış bir katalogdan büyük ölçüde farklı olacaktır. Birden fazla izleyici kitlesi hedefliyorsanız, hedef kitlenizin tarzına ve isteklerine uyacak şekilde birden fazla tasarım yapmayı düşünebilirsiniz.
Ürünlerinize ihtiyaç duydukları alanı verin. Kataloğunuzu tasarlarken, tüm ürünlerinizi sergilemek için yeterince büyük olduğundan ve en önemli ürün veya hizmetlerinize dikkat çektiğinden emin olun. Sayfa sayısını, formatını ve bunun müşterilerinize nasıl hissettireceğini düşünün. Örneğin, özel saat yapımı veya güzel fotoğrafçılık gibi niş bir sektördeyseniz, işin kalitesini ve benzersizliğini vurgulayan, sayfa başına daha az öğe içeren sade bir düzen isteyebilirsiniz.
Ek olarak, bu tür bir kitle muhtemelen daha yüksek kaliteli bir kağıt stoğundan, görüntü kalitesi ve renk doğruluğunun daha dikkatli değerlendirilmesinden faydalanacaktır. Müşterilerinizin sayfalarda oyalanmasını, işinizin ayrıntılarını ve “hikayesini” almasını isteyeceksiniz. En sevdiğiniz yazıcıdan uzman tavsiyesi almak için iyi bir yer. PrintingForLess’te, basılı örnekler, teknik yardım ve en iyi basılı parçayı nasıl elde edeceğiniz konusunda rehberlik sağlıyoruz.
Ürün ve hizmetlerinizin görselleri, kataloğunuzun en önemli parçasıdır. Değeri yüksek ürün ve hizmetlerin resimlerini, değeri daha düşük ürünlerinkinden daha büyük yapmayı düşünün. Harika fotoğraflar, ürünlerinizi daha çekici hale getirecek ve satışları artıracaktır. Tüm resimlerinizin iyi ışıkla çekildiğinden ve baskı için yeterli çözünürlükte olduğundan emin olun. Tüm görseller için 300 dpi veya üstü öneririz. Görüntü çözünürlüğü hakkında daha fazla bilgi burada bulunabilir.
Kataloğunuzun sizin için nasıl bir performans sergilediğini incelemek ve değerlendirmek için zaman ayırın. Aşağıdaki soruların cevaplarını düşünün:
Gördüğünüz gibi katalog, zaman, bağlılık, sabır ve test gerektiren bir süreçtir. Ve tüm bunlar göz korkutucu görünse de, sisteminizi kabloladıktan sonra tekrar tekrar kullanabilirsiniz. Doğru katalog formülü, satışları artırmaya yardımcı olacak ve müşterilerinizin daha fazlası için geri gelmesini sağlayacaktır!
Unutmayın! Türkiye’deki en etkili katalog tasarım firması Bi Düşün Medya ve Ajans‘tır. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.