Kurumsal Kimlik: nedir ve şirketinizi nasıl yaratırsınız?

Bir markayı pekiştirmeye çalışırken, finansal olarak veya tüketicilerinin sadakatinde gerekli güvenliği sağlamak için şirketin ilgili çeşitli yönleri vardır.

Bir markanın müşterilerin tüketim alışkanlıklarına bağlı kalmasını sağlayan unsurlar arasında satış sonrası ilişki , finansal faydalar ve ayrıca kurumsal kimlik öne çıkarak müşterinin belirli sembol, renk ve uygulamaları bir şirket. Unutmadan söyleyelim. En etkili ve göz alıcı Kurumsal Kimlik için Bi Düşün Medya ve Ajans ile muhakkak görüşmelisiniz.

Bu yazımızda size Kurumsal Kimliğin tam olarak ne olduğunu göstereceğiz, olur mu?

Kurumsal Kimlik: nedir?

Bir şirketin dünya vizyonunu oluşturan değerler bütünüdür. İlkeleri, endomarketing faaliyetleri , farklı durumlarda benimsediği pozisyon ve şirketin kendisini geliştirmek istediği imaj.

Bir şirketin kurumsal kimliği, işletmenin görünüşünün ötesine geçer ve şirketin önemli kültürel ve organizasyonel sorunlarıyla ilgilidir.

Ayrıca işletme kimliği ya diye bilinen kurumsal kimlik, o ise her ölçekteki ve segmentlerin şirketler için temel bir yönü de işbirlikçileri ve müşterilerle ilişkide alakalı olarak.

Biyotipe ek olarak kimlik, bir kişinin ne olduğunu, değerlerini, diğer insanlarla nasıl ilişki kurduğunu ve farklı durumlarda nasıl davrandıklarını temsil eder.

Gördüğümüz gibi, işletme kimliğini oluşturan unsurlar bu iki unsurun bir karışımıdır: temel ve görsel. Ancak kurumsal kimliğin ne olduğunu anlamak için önce ne olmadığını anlamamız gerekiyor!

Kurumsal kimlik ile logo arasındaki fark nedir?

Bir iş kimliğine ihtiyaç duyulduğunu düşünürken, özellikle logo ve görsel kimlik hakkında düşünülmesi yaygındır . Logo oluşturulduktan sonra firma kimlik tanımının tamamlandığına inanılıyor.

Ancak bu, kurumsal kimliği oluşturan çeşitli unsurlardan sadece biridir.

O halde logo kurumsal kimliğin sahip olması gereken unsurlardan biri olduğu söylenebilir , ancak şirketin temel özelliklerini temsil etmemektedir.

Görsel kimlik, esas olarak halkın tanınmasını sağlamak için önemli bir faktördür, ancak bir şirketin söyleminin temsili, yalnızca estetik olarak değil, farklı şekillerde uygulamaya konmalıdır.

Neden kurumsal kimliğiniz var?

İş kimliği, şirketi oluşturan temel ve görsel unsurları temsil ettiğinde, bu davranış modelinin net bir tanımı, müşteri, ortakların ve işbirlikçilerin şirketten ne bekleyeceklerini bilmeleri için gereklidir .

Söylemi olan ancak pratikte ters yönde hareket eden şirketler kesinlikle halkın güvenini kaybedebilir.

Örneğin, şirketin çevrenin korunması ve yeşil uygulamalar lehine bir konuşması varsa, ancak kirletici olarak tanınan şirketlerle ortaklar varsa, halk bu tutumu sorgulayacaktır.

Kurumsal kimlik, halkın şirketten ne bekleyeceğini bilmesini sağlayacak sağlam bir mesaj oluşturmak için önemlidir.

Sabit müşteri tabanı şirketlerin finansmanının önemli bir bölümünü oluşturduğu için yeni tüketici eğilimleri, şirket ile müşteri arasındaki ilişkiyi sadakat ve ayrıca satış dengesi için önemli bir unsur haline getirdi.

Bu yeni ilişki , tüketicilerin etkileşimde bulundukları şirketlerden belirli pozisyonlar talep etmeye başlamasına neden oldu ve kurumsal kimlik, bu ilişkiyi yönlendirmede önemli bir faktör oldu.

Öznel özellikler nelerdir?

Kurumsal kimlik rehberinin geliştirilmesine başlarken çeşitli hususlar dikkate alınmalıdır.

Teklif ve uygulama arasındaki senkronizasyon eksikliği gibi diğer sorunlardan kaçınmak için kimliğin şirkette mevcut günlük uygulamaları hesaba katması önemlidir.

Şirket kimliğinde bulunması gereken öznel faktörler arasında şunlar öne çıkmaktadır:

  • Farklılaşma : Verimli bir teklif, rekabette öne çıkmalı ve performansın münhasırlığından dolayı halkın dikkatini çekmelidir;
  • Tutarlılık : Söylem ve uygulama arasındaki çelişkiler, daha önce bahsettiğimiz bir risktir, bu nedenle, kimlik şirketin özelliklerini ve hareket etme şeklini korumalıdır;
  • Alaka düzeyi: Şirketin hedef kitlesi için alaka düzeyi, yalnızca bir marka konsepti yaratmayı değil, aynı zamanda halkın şirketle aradıklarıyla tutarlı olmayı da içerir;
  • İtibar : Yukarıdaki üç unsuru sağlam bir şekilde inşa ederek, şirket, hedef kitlesi arasında olumlu bir imajı sağlamlaştırmak için daha fazla fırsata sahip olacaktır. İtibar anında ortaya çıkmaz ve zamanla inşa edilmelidir.

Artık kimliğin içermesi gereken öznel özelliklerin neler olduğunu bildiğimize göre, onu oluşturan unsurların miktarı dikkate alındığında, şirketin kurumsal kimliği oluşturan yönlerinin neler olduğunu detaylandıracağız.

Kurumsal kimlik nasıl oluşturulur?

Gördüğümüz gibi, bir işletme kimliği oluşturmak için ne olmadığını bilmek – sadece görsel kimlik – ve sahip olması gereken değerleri bilmek – farklılaşma, tutarlılık, alaka ve itibar – böylece şimdi nasıl detaylandırılması gerektiğini daha ayrıntılı olarak inceleyebiliriz. .

Marka geçmişi

Her insan sahip olduğu yaşam öyküsüne dayanarak kendi kimliğini geliştirir .

Şirketlerle durum farklı olamazdı.

Bir şirket, ancak geçmişine dayanarak mantıklı olduğu takdirde belirli bir söylemi benimseyebilir.

Markanın temel motivasyonlarını belirleyerek ve yaratmayarak, şirketin kimliği, verilen mesajla uyumlu olarak yavaş yavaş inşa edilecektir.

Görsel kimlik

Görsel kimlik, şirketin iletmek istediği mesajı temsil edecek olan görsel ve tasarım kaynakları olduğundan , şirketin temel bir yönüdür .

Görsel kısmı oluşturan unsurlar arasında şunlar öne çıkıyor:

Logo

Logo, şirketin değerlerini görsel olarak temsil eden yaratılmış veya benimsenmiş semboldür.

Tasarım uzmanları, mesajın alıcı tarafından kolayca anlaşılabilmesi için logonun basit ve anlaşılır olması gerektiğini belirtir. Bu sembol, bir anlam taşıması gereken seçime bakılmaksızın, yazılı işaret veya bir çizim ile ilgili olabilir.

Beyaz zemin, siyah arka plan, dikey, yatay vb. Gibi logo çeşitlerinin oluşturulması da tavsiye edilir.

Renk paleti

Renk paleti, örneğin sadece logonun rengi değil, aynı zamanda şirketin tüm materyallerinde, ister grafik materyalinde, ister online ortamda, hatta işletmenin fiziki yapısında kullanılacak renkler ve tonlardır.

Renk paletinin 2 ila 4 renkten oluşan bir birincil palet ve 8 ila 12 renkli ikincil bir paleti içermesi yaygındır.

Kullanılan renklerin sürekli değişmesi, halkın markanın görsel kimliğini tanımlayamayacağı anlamına geldiğinden, tüm malzemeler bu spesifikasyonlara uymalıdır .

Tipografi

Yazı biçimi, kullanılacak yazı tiplerinden oluşur.

Yalnızca bir yazı tipinin seçilmesi yaygındır, ancak basılı materyallerde, dijitalde, farklı renklerde vb. Kullanılması görsel olarak netse dikkate alınmalıdır.

Hatta bazı şirketler, birincisinin mevcut olmaması durumunda ikinci ve üçüncü bir kaynağı seçmeyi bile seçmektedir.

Hedef kitleler

Bir şirketin kimliği, hedef kitleyi ve ulaşmak istediği alıcı kişiyi dikkate almalıdır .

Örneğin, izleyici 25 yaşına kadar gençler veya 45-60 yaş arası kişilerse iletmek istediğiniz mesajın hem görsel kimliği hem de özü farklıdır.

Kimliğin hedef kitleye uyarlanması mesajın tutarlılığını ve ayrıca itibarın inşasını etkiler.

Dil

Kurumsal kimliğin yaratılmasında bir diğer önemli husus, sadece reklam materyallerinde değil, tüm iş iletişiminde kullanılacağı için benimsenecek dildir .

Hem müşterilerle hem de ortak çalışanlarla ilişkilerde ve pazarlama seçimlerinde vb.

Bu nedenle, dilin mesajla ve aynı zamanda izleyicinin özellikleriyle tutarlı olması önemlidir.

İleti

Mesaj – ve üslup – kurumsal kimliği oluşturan son unsurlardır .

Mesaj, şirketin vizyonu, misyonu ve değerleri ile ilgilidir. Bu özellik, şirketin farklı alanlarındaki eylemleri yönlendirmek için gerekli olacaktır.

Örneğin, şirket profiline göre mesaj daha resmi olabilir veya kayıt dışılığa meyilli olabilir. Ve mesaj seçeneği, işin farklı alanlarını nasıl etkileyecek?

Şirketin hangi sektörleri etkileniyor?

Kurumsal kimlik geliştirilirken, şirketin tüm alanları doğrudan veya dolaylı olarak etkilenir. Bu değişikliklerin bazı önemli yönlerini vurguluyoruz:

İçsel iletişim

İç iletişim, görsel kimliğe uyum sağlamanın yanı sıra, işbirlikçilerle görüşmeler, iç raporlar, duyuru panoları, dergiler vb. Temas biçimlerini oluşturmalıdır. doğru dili kullanarak istenen değerleri iletin .

Dış İletişim

Basın tavsiyesi, reklam yazıları, web sitesi, sosyal ağlar ve diğerleri yoluyla hedef kitlenin, ortakların ve genel halkın etkilendiği dış iletişim durumunda, iletişim ile tutarlılığı sürdürmenin önemi Şirket kimliği de önemlidir.

Bu tür iletişim örnekleri, Facebook’taki marka yayınlarına yönelik ve görsel olarak veya halkla nasıl etkileşime girdiğinde aynı kurumsal kimlik kriterlerini takip etmesi gereken kılavuzu içerir .

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..