Kurumsal Kimlik oluştururken ipucları

Kurumsal kimlik . Birleştirildiğinde, bu iki kelime özellikle bir girişimin veya hatta yerleşik bir küçük veya orta ölçekli işletmenin sahibiyseniz çok korkutucu görünüyor. Ama gerçekten korkacak ve kazanacak hiçbir şey yok. Bugün, kurumsal kimliğin ne anlama geldiğini ve işletmeniz için ne kadar önemli olduğunu öğreneceğiz . Etkili markalaşmanın yardımıyla daha sağlam bir kurumsal kimliğin nasıl oluşturulacağına dair en iyi yaklaşımı da tartışacağız . Unutmayın, Bi Düşün Medya ve Ajans, Kurumsal Kimlik konusunda Türkiye’nin en önemli ve önde gelen tasarım destek firmasıdır. 

Şirket ünvanı

Peki kurumsal kimlik tam olarak nedir? En basit haliyle, kurumsal kimlik , elle tutulur herhangi bir şeyle ve bir şirketin müşterileri, çalışanları ve rakipleri tarafından görülebilen herhangi bir şeyle ilişkilendirilir. Bu unsurlar şirketin logosunu, renklerini, tipografisini ve sembollerini içerir. Bir şirketin mobilyaları, ürünleri, binaları, tasarımları ve daha fazlası da kurumsal kimliğinin bir parçasıdır . Ancak kurumsal kimlik , görsellerin ve müşterilerin algılayabileceklerinin ötesine de geçebilir. Aynı zamanda, kuruluşun iç yapısı (ister merkezi ister merkezi olmayan) ve nasıl bölündüğü (şirket bölümlere veya departmanlara izin verecek kadar büyükse) olabilir.

 

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Sağlam Bir Kurumsal Kimlik Oluşturmanın Faydaları

 

İlk bakışta, kurumsal kimliğin büyük ve yerleşik şirketlerin alanı olduğu görünebilir . Gerçeklerden daha fazla bir şey olamaz. Aslında, yeni başlayanlar ve küçük ve orta ölçekli işletmeler kurumsal kimliklerini oluşturmaktan yararlanabilir . Yeni başlayanlar ve küçük işletmeler için avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Tutarlı bir kurumsal kimlik , şirketin müşteriler tarafından daha tanınmasını sağlar ve daha kalıcı bir izlenim bırakılmasına yardımcı olur . Onlara ne sunduğunuz hakkında bir fikir verir – ister ürün ister hizmet olsun. İyi görseller, müşteri sadakatini artırmaya da yardımcı olabilir.
  • İyi bir görsel kimlik, çalışanların bağlılığını artırabilir.
  • Görsel kimliğiniz, şirketinizin yanı sıra ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve fiyatlarınızı rakiplerinizden ayırabilir. Şirketinizi anonimden ünlüye fırlatabilir, itibarınızı ve umarız karınızı artırabilir.
  • Sembolleriniz, logolarınız ve kurumsal kimliğinizin diğer unsurları, tedarikçilerinize ve potansiyel çalışanlarınıza yönelik görsel sinyallerdir.

 

Daha Güçlü Bir Kurumsal Kimlik Oluşturmak İçin Beş İpucu

 

# 1 Kendini tanı, dedi eski Yunanlılar. Ancak bu özdeyiş kişi ile sınırlı değildir. Ayrıca markalaşma ve kurumsal kimliğinizi oluşturma arayışınızda da iyi bir başlangıç ​​noktası olabilir . Bu, şirketinizin geçmişini araştırmak için (eğer şirket uzun yıllardır buradaysa) ve neden kurulduğunu araştırmak için iyi bir zamandır. Küçük veya orta ölçekli bir işletmeye liderlik ediyorsanız, bu “kendini keşfetme yolculuğu” sırasında kendinize ve personelinize sormak isteyebileceğiniz bazı sorular şunları içerebilir:

 

  • Şirketimizin kısa vadeli ve uzun vadeli hedefleri nelerdir? Müşterilere en iyi ürünü veya hizmeti uygun fiyat aralığında sunmak mı? Rakiplerinizi geride bırakmak nihai hedefiniz mi? Kalite ve yeniliğe aynı anda bağlı mısınız ve bu değerlerin ürünlerinizde veya hizmetlerinizde belirgin olmasını sağlamak mı istiyorsunuz?
  • Şirketimin güçlü ve zayıf yönleri nelerdir? Şirketimin zayıf noktalarını güçlü yönlere nasıl dönüştürebilirim?
  • Rakiplerim kimler? Şirketimin sunmadığı ne teklif ediyorlar? Tehditleri fırsata nasıl dönüştürebilirim?
  • Ürün ve hizmetlerin kalitesi söz konusu olduğunda şirketimin itibarı nedir? Mal ve hizmetlerin fiyatı ve çalışanlarımın tutumu halkın algısını nasıl etkiliyor?

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..