Kurumsal kimlik ve davranış

Kurumsal yönetim ve pazarlama açısından konuşma, kurumsal kimlikte önemli bir rol oynar . Kurumsal kimlik terimi, bir şirketin öz imajı ile dış etkilerinin belirsiz bir karışımını ifade etme eğilimindedir. Peki kurumsal kimlik gerçekten ne anlama geliyor? Bu kılavuzda size bir kurumsal kimliğin nelerden oluştuğunu ve kendi şirketinizde farklı yönlerini nasıl kullanabileceğinizi göstereceğiz.

Kurumsal kimlik: kurumsal yönetimde önemli bir yapı taşı

Kurumsal kimlik, yalnızca bir şirketin uyandırdığı bir şey değildir. Kurumsal kimlik planlama gerektirir , tüm şirketi içermelidir ve hem zaman hem de mali çaba gerektirir . Aynı zamanda kurumsal kimlik , işletmenin tüm alanlarını kapsayan kurallar ve değerler aracılığıyla şirketin öz imajını ifade etmelidir . Kurumsal yapılar ne kadar karmaşık ve geniş kapsamlıysa, dahili ve harici olarak tutarlı bir imaj iletmek için onları en kesin olarak analiz etmeniz ve düzenlemeniz gerekir . Büyük şirketler için CI yönergeleri birkaç yüz sayfa uzunluğunda olabilir.

Kurumsal kimlik, her şeyden çok kavramsal bir yapı olarak düşünülmüştür . Bu kimliği oluşturan bileşenler, iç değerler ve dış faktörler tarafından belirlenir. Bir şirketin CI’si, birbirini etkileyen ve şirket içinde (şirket içinde) ve dışarıda (şirket dışında) çalışan farklı yapı taşlarından oluşan karmaşık bir sistemdir .

Şirketler hem dışarıda hem de kurumsal yapılarında kendilerinin ve markalarının tek tip, şeffaf bir imajını sunmaya çalışırlar . Çalışanlar ve taşeronlar bu şirket imajını, değerlerinin ve hedeflerinin ne olduğunu gördüklerinde şirket için çalışmayı kolaylaştırır. Ek olarak, tutarlı bir öz imaj, iyi bir ağa sahip bir yapıdaki rollerini tanıyan işgücünün sadakatini güçlendirir. Kendini değerli hisseden ve şirket içindeki ilişkileri anlayan çalışanlar, diğer departmanlarla daha iyi işbirliği yapma ve genel performansı iyileştirme eğilimindedir .

Harici olarak, CI, pazarlama kampanyalarının hangi yönlerde olması gerektiğini, hedeflerin ne olması gerektiğini ve pazar araştırmasının nasıl yapılacağını belirler. Bir şirketin öz imajının, kendisini müşterilere ve halka sunmak için aldığı önlemler üzerinde önemli bir etkisi vardır. Öte yandan, düşüncesiz, çelişkili önlemler kusurlu bir kurumsal kimlik ortaya çıkarabilir.

Markanız müşterilerinizin kimliğine hitap ediyorsa

Elbette kurumsal kimlik değişebilir. Yeni ürün geliştirmeleri veya yeniden yapılandırma gibi sosyal değişim ve iç faktörler gibi dış koşullar , kurumsal kimliğin yeniden düşünülmesi gereken yönleriyle sonuçlanabilir . Ancak, davranışlardaki ani farklılıklar müşteri tabanınızı rahatsız edebileceğinden, önemli değişiklikler yaparken dikkatli olmanız önerilir. Markanız müşterilerinizin kimliğine hitap ediyorsa, temel bir değişiklik onlara ihanet gibi gelebilir. Bununla birlikte, CI’nizi değiştirmek, gerekli değişikliklere eşlik etmesi kaçınılmaz bir şeydir. Bu, partilerin sık sık imajını değiştirdiği siyaset gibi bir alanda açıkça görülmektedir.

Kurumsal kimliğin diğer tarafı kurumsal imajdır . Bu, kurumsal kimliği hem etkileyen hem de etkilenen şirketin dış algısını ifade eder. Şirket güçlü bir kimliğe sahipse , rekabetten sıyrılır ve kamusal alanda itibarını tesis eden belirli bir imaja sahiptir. Bir kurumsal kimlik, zaman içinde şirketin her alanında görünür olmalıdır. İyi bir üne sahip köklü şirketler, mevcut bir kurumsal kimliği denize attıklarında kendilerine herhangi bir iyilik yapmazlar. Yöndeki ani bir değişiklik, büyük olasılıkla müşterilerin şirketi geri çevirmesine ve hatta bu konuda olumsuz kamuoyu yorumları yapmasına neden olabilir.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..