Kurumsal Kimlik

Kurumsal kimlik terimi, bir kuruluşun algılanan ticari karakterini ifade eder. Hem iç hem de dış kurumsal kimlikler
aynı olmalıdır. Kurumsal kimlik stratejisi, oldukça tanınan, ayırt edici ve özerk bir pazar varlığı yaratmayı
amaçlamaktadır. Bi Düşün Medya ve Ajans olarak her türlü kurumsal kimlik oluşumunuzda veya geliştirme çalışmanızda yanınızdayız. Tek yapmanız gereken bize ulaşmak. Unutmayın kalite tesadüf değildir. Bi Düşün Medya ve Ajans olarak uzman kadromuz ve son teknoloji makinalarımız ile sizlere kaçırılmayacka  kurumsal kimlik fırsatı sunuyoruz. Geç kalmayın hemen bizi arayın! 

Neden Bi Düşün Ajans ve Medya?

  • Bi Düşün Ajans ve Medya siz değerli müşterilerimize kalite ve uygun fiyat garantisi sunar.
  • Bi Düşün Ajans ve Medya müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, problemlerinizin çözümlerinde sizlere yardımcı olur.
  • İşinin uzmanı olan ekip arkadaşları ile birlikte, en iyisi ve kullanışlısı için çalışmalarını sürdürür.

KURUMSAL KİMLİK NEDİR?

Kurumsal kimlik kavramı ilk olarak 70’lerde ABD reklam danışmanları tarafından icat edildi. Özünde, net bir kimliğin bir
şirketi benzersiz kılmaya yardımcı olduğu ve aynı zamanda bir şirketin kurumsal hedeflerine ulaşmasına yardımcı olduğu
fikri vardır. Kurumsal kimlik, hem şirket içi hem de şirket dışı imajını şekillendirir.

Bir şirket tarzının ve kişiliğinin
bu gelişimi, şirketin misyon beyanına uyacak şekilde stratejik olarak planlanmalı ve bunlardan haberdar edilmelidir. Amaç, kuruluşun tutarlı bir şekilde halka ve çalışanlara sunulmasını sağlamaktır. Bu nedenle, tüm şirket faaliyetleri
koordine edilmeli ve bu kurumsal idealle uzlaştırılmalıdır.

Buna görsel kimlik, organizasyonel davranış ve kurumsal
iletişim dahildir. Bununla birlikte, kurumsal bir kimliğe tutarlı bir şekilde bağlı kalmak, genellikle şirketler için
büyük bir zorluk olabilir. Coca-Cola ve BMW, başarılı bir şekilde uygulanan kurumsal kimlik stratejisinin iki
örneğidir. Kurumsal Kimlik hedefleri Pek çok şirket güven inşa etmek ve rakiplerinden farklılaşmak için kendi kurumsal kimliğini geliştirmektedir.
Bir kuruluş, kurumsal kimlik stratejisini uygulamak için genellikle ajansların desteğine güvenecektir. Açık bir kimlik, pazarda marka etkisini ve farkındalığı artırmaya yardımcı olur.

Ek olarak, kurumsal kimlik,
şirkete bağlılığı güçlendirmek için birleşik bir marka kimliğiyle birlikte hareket eder. Bu da hem çalışanlar hem de
tüketiciler arasında daha fazla bağlılığı teşvik eder.

Örneğin, benzersiz bir kurumsal kimlik, yeni şirket ürünlerinin piyasaya sürülmesine katkıda bulunabilir, çünkü mevcut
bir olumlu imaj oldukça aktarılabilirdir ve yeni girişimlere ekstra destek sağlar.

Bu nedenle, iyi bir kurumsal kimlik,
genel olarak şirket maliyetlerini ve özelde reklam maliyetlerini önemli ölçüde azaltabilir.

Kurumsal kimlik, şirket imajının temel bir bileşenidir. Şirket içinde, personelin şirket misyon beyanını yansıtan ve
örneklendiren belirli bir değerler kümesine göre davranmasını sağlar. Daha geniş anlamda, kurumsal kimlik aynı zamanda
pozitif bir kurum kültürünün temel taşıdır.

KURUMSAL KİMLİK ÖRNEKLERİ

Kurumsal kimlik sadece logo, slogan, kurumsal renkler ve yazı tiplerinin bir kombinasyonu değildir. Ana hedefi, tüketicilerin gözünde şirketin tanınabilir bir imajını oluşturmaktır. Bu süreçte markalı ambalajdan müşterilerle iletişime kadar markayla her temas noktası kritik hale geliyor.

Kurumsal kimliğe dahil olan unsurlar

Kurumsal tarz veya kimlik, şirketin misyon ve değerlerine ve hedef kitleye iletilen mesaja dayanır.
Bunu tüm duyuları harekete geçiren araçların yardımıyla iletebilirsiniz: görme, duyma, koku alma ve dokunma duyuları.
Kurumsal kimliğin ana unsurları:
Şirket Adı logo kısa açıklama tipografi renk tayfı fotoğraflar, çizimler, stil oluşturan grafikler Şirket sektörünün türüne bağlı olarak, ek unsurlar şunları içerebilir: kokuyor müşterilerle iletişim biçimi personel üniforması reklam kampanyalarının tarzı ürün paketleme sosyal ağlardaki gönderi stili müzik parçaları Kurumsal kimlik oluşturmaya yönelik ipuçları:

• Tasarımınızın gerçek hayatta nasıl görüneceğini görmek için bir model tasarlayın. Bu, fincanlar, defterler ve telefon
kılıfları gibi çeşitli nesneler üzerinde logonuzun resmini içeren bir dosyadır. İnternetten hazır model şablonlarını
indirebilirsiniz (Freedesignresources, Mockupworld ve diğerleri siteleri). Sadece logonuzu yüklemeniz gerekiyor.

• Marka kimliğinizin tasarımını tamamladıktan sonra, bir marka kitabı oluşturun – kurumsal kimliğinizi nasıl
kullanacağınıza dair eksiksiz bir kılavuz. Markanın misyonunu ve değerlerini, ayrıca logo, grafik, illüstrasyon ve diğer
önemli unsurların kabul edilebilir ve kabul edilemez kullanımını açıklayın.

DİJİTAL KURUMSAL KİMLİK

Kazanan markanızı temel dayanakları üzerine inşa ederken, kalbini, ister ürün ister hizmet olsun, kuruluşunuzun temel
değerleriyle doldurursunuz. İnsanların markanızın ne sunacağını bilmesini sağlamak için marka sözünüzü oluşturursunuz.
Bu taahhüdün duyulmasını sağlamak için, markanızın aktif olması ve müşterilerinizin
(ve potansiyel yeni müşterilerinizin) olduğu her yerde tam anlamıyla etkileşimde bulunması zorunludur.
Bu giderek artan bir şekilde dijital hale geliyor ve özellikle mobil cihaz üzerinden.

Dijital bir varlığı olmayan Marka, lastiksiz bir araba gibidir. Hızlı bir yere varamayacak. Eski moda “analog” marka bilinci oluşturma at arabasının yolunu tutmamış olsa da, günümüzde işletmelerin gerçek dünyadaki varlıklarını pekiştirmek için çeşitli dijital marka araçlarına ihtiyacı var. Dijital markalaşmaya yönelik temel kılavuzumuzla kendi marka stratejinizi oluşturun. Sosyal medyadan SEO’ya ve etkileyicilerden e-postalara kadar her şeyi keşfedeceğiz, böylece dijital marka kampanyanızın tüm doğru kutuları işaretlediğinden emin olabilirsiniz.

Marka bilinci oluşturma nedir?

Markalaşma, potansiyel müşterilere şirketinizin neyle ilgili olduğunu söyleyen yaratıcı ve stratejik bir süreçtir:
kim olduğunuzu, neye önem verdiğinizi, neden sizinle çalışmaları gerektiğini ve sizden ne bekleyebileceklerini.
Bir iş kurduktan veya ilk ürününüzü oluşturduktan sonra, marka kimliği oluşturmak bir numaralı önceliğiniz olmalıdır.

Markalaşma, ne yaptığınız ve bunu nasıl yaptığınız hakkındaki her şeyi, insanların hatırlayacağı ve sürekli olarak
şirketinizle ilişkilendireceği tekil, akılda kalıcı bir öze dönüştürür. McDonald’nın altın kemerlerini veya Olimpiyat
amblemlerindeki çok renkli halkaları düşünün. Basit bir sembol veya görüntü bile tüm dünyada yankı uyandıran anlamlı
çağrışımları ifade edebilir.

Az önce yönünüze üç B harfi attık: marka, markalaşma ve marka kimliği. Hepsi birbiriyle ilişkilidir, ancak tamamen aynı
değildir. Markanız, dış dünyanın şirketinizi algılama şeklidir. Markanız, benzersiz, akılda kalıcı bir marka tasarlama ve inşa etme sürecidir. Marka kimliğiniz, mesajınızı, değerlerinizi ve amacınızı yayınlayan web siteniz, sosyal medya ve logonuz gibi markalama
sürecini besleyen yaratıcı öğeler kümesidir. Bu üç B’nin hepsinin birlikte çalışması gerekiyor. Marka kimliği olmadan gerçek bir markanız olmaz ve markalaşmaya
başlayana kadar asla bir markanız olmaz.

KURUMSAL KİMLİK İÇERİĞİ

Kurumsal kimlik yönetimi, iş dünyasında en yaygın yanlış anlaşılan terimlerden biridir – çoğu zaman logo veya marka imajı ile karıştırılır ve bankacılık, hukuk veya teknoloji gibi sektörlerdeki büyük ölçekli işletmelerle ilişkilendirilir. Ancak, aynı zamanda markanızın başarısı için temelde olan, marka bilinci oluşturma dilindeki anahtar kelimelerden biridir. Kurumsal kimliğin neden önemli olduğunu anlamak için kurumsal kimlik tanımını ele alıyor ve son zamanlarda yapılan markalaşma çabaları ve revizyonları ilham verici kurumsal kimlik örnekleri olarak hizmet veren önde gelen üç markayı araştırıyoruz. Unutmayın Kurumsal Kimlik yaptırırken, Bi Düşün Ajans ve Ajans’dan yarım almalısınız. Sakın vakit kaybetmeyin, bir telefon kadar uzağınızdayız.

 

    Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

    Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..