Dijital Baskı tanımı ve tarihi

Dijital Baskı, dijital tabanlı bir görüntüden doğrudan çeşitli ortamlara yazdırma yöntemlerini ifade eder. Çoğu kişi, bilgisayarlarından basit belgeler veya aile resimleri yazdırmak için evlerinde kişisel bir yazıcı kullandıklarında en yaygın şekilde deneyimlenir. Fakat genellikle masaüstü yayıncılık ve diğer bilgisayar kontrollü dijital ortamlardan küçük ölçekli işlerin yapıldığı profesyonel, endüstriyel düzeydeki yazdırmayı ifade eder.  Kaynaklar, geniş formatlı veya yüksek hacimli lazer, LED veya mürekkep püskürtmeli yazıcılar kullanılarak yazdırılır. Dijital baskının sayfa başına maliyeti, geleneksel ofset baskı yöntemlerinden daha yüksektir. Ancak bu fiyat genellikle baskı kalıpları yapmak için gereken tüm teknik adımların maliyetinden kaçınarak dengelenir.  Ayrıca, isteğe bağlı baskıya, kısa geri dönüş süresine ve hatta her bir gösterim için kullanılan görüntüde (değişken veriler) değişikliklere izin verir. Bu arada  Türkiye’dek en etkili Dijital Baskı hizmetini Bi Düşün Medya ve Ajans’ın verdiğini unutmayın.

Dijital Baskının Kısa Bir Tarih ve İlgi Notları

Dijital baskının geçmişi, bir bütün olarak baskıya kıyasla nispeten kısadır. Mainz (Almanya) kuyumcu Johannes Gutenberg’in bunu kullanmak için ayarlanabilir tipte bir kalıp ve baskı geliştirdiği 1439 yılına kadar uzanır. Gutenberg, alacaklısı Johann Fust ve kendi işçisi Peter Schoeffer, 1455’te ilk seri üretilen İncil’i tamamlamak için Papalık’ın isteği altında işbirliği yaptığında popülerlik kazandı. Baskı endüstrisi küresel olarak büyüdü ve gelişti. 1796’da Litografi, 1870’lerde Ofset Baskı, 1907’de modern Serigrafi, 1938’de Xerografi, 1949’da Fototipetleme ve 1951’de Mürekkep Püskürtmeli Baskı gibi yeniliklere taşınabilir tip. Pantone Renk Eşleştirme Sisteminin tanıtımı 1963’te geldi.

İlk Dijital Baskı 1989’da

Dot 1968’de matris baskı, 1969’da Lazer Baskı ve 1972’de Termal Baskı. Bilgisayarların yeni dijital çağıyla birlikte çok daha fazla ilerleme sağlanacaktır. İlk dijital baskı, 1989 yılında çıktı. Bir baskı öncesi yazıcı olan Iris 3047, Graham Nash’in ilgisi ve desteği sayesinde mürekkep püskürtmeli baskı için ilk kez bir sanat reprodüksiyonu için değiştirildiğinde sulu boya kağıdına çıktı. KurucusuCrosby, Stills, Nash ve Youngmüzik grubu. 1993 yılında dünyanın ilk dijital renkli baskı makinesi Indigo adıyla piyasaya sürüldü. Bu, Taşınabilir Belge Formatı’nın (PDF) icat edildiği yıldı ve World Wide Web’in piyasaya sürülmesinden sadece 2 yıl sonra. 1977’de Benny Landa tarafından kurulan bir şirketten matbaa serisinin adı geliyor. Dünyanın en hızlı fotokopi makinesini geliştirin. Landa daha sonra fotokopi makinesi için geliştirilen ElectroInk adlı mürekkebin yazıcılarda da kullanılabileceğini keşfetti. ElectroInk, bir voltaj farkı tarafından çekilebilen veya itilebilen Isopar adlı görüntüleme yağında asılı duran küçük renkli parçacıklar kullanır. Mürekkep, kağıt yüzeyinde ince ve pürüzsüz bir plastik tabaka oluşturur. 2000 yılında Hewlett Packard Company Indigo’ya yatırım yaptı ve bir yıl sonra kalan hisseleri satın aldı.

Dijital Baskıda Süreçler ve Yöntemler

Dijital baskı, her görüntüyü karmaşık sayılar ve matematiksel formüllerden birleştirir. Bu görüntüler, piksel adı verilen bir nokta matrisinden yakalanır ve işleme sayısallaştırma adı verilir. Sayısallaştırılmış görüntüler daha sonra mürekkebin, tonerin birikmesini veya verileri yeniden üretmek için elektromanyetik enerjiye maruz kalmayı kontrol etmek için kullanılır. Dijital baskı, nerede ve ne zaman basıldıklarına rağmen görüntülerin aynı görünmesini sağlamak için bir renk yönetim sistemi kullanır. Görüntüler esasen kusursuzdur, hizalama ve kayıt sorunları yoktur ve renkler canlıdır. Dijital yazıcılar, yazdırılabilir bir öğenin tüm uzunluğunu da kullanabilir. Dijital Baskı ile Litografi, Fleksografi, Gravür veya Tipo gibi geleneksel yöntemler arasındaki en büyük fark, Dijital Baskıda baskı kalıplarının değiştirilmesine gerek olmaması, oysa analog baskıda plakalar tekrar tekrar değiştirilir.

Dijital Baskıda daha hızlı geri dönüş olur

Bu, Dijital Baskı kullanılırken daha hızlı geri dönüş süresi ve daha düşük maliyetle sonuçlanır, ancak çoğu ticari dijital baskı işleminde tipik olarak bazı ince görüntü ayrıntılarında kayıp olur. En popüler yöntemler arasında kağıt, fotoğraf kağıdı, polimerler, kanvas, cam, metal, mermer ve diğer maddeler dahil olmak üzere çok çeşitli alt tabakalara pigment veya toner biriktiren mürekkep püskürtmeli, LED veya lazer yazıcılar bulunur. İşlemlerin çoğunda, mürekkep veya toner, geleneksel mürekkep gibi alt tabakaya nüfuz etmez, ancak yüzeyde ek olarak ısı işlemi (toner) veya UV ile bir füzer sıvısı kullanarak alt tabakaya yapışabilen ince bir tabaka oluşturur. kürleme işlemi (mürekkep). Mürekkep çeşitliliğindeki mevcut eksiklik nedeniyle renk uyumu serigrafi kadar kesin olmasa da, dijital süreç, bir seferde bir yerine birden çok rengi aynı anda basabilir. Dijital mürekkepler, doğrudan güneş ışığına maruz kaldıklarında ofset mürekkeplere göre daha hızlı solma eğilimindedir ve dijital mürekkep doğal olarak daha ince olduğu için opaklık, ofset mürekkeplerle pek de eşit değildir. Bununla birlikte, ikisi arasındaki fark yalnızca saydam veya metalik ortamla uğraşırken fark edilir ve sorunların oluşmasını önlemek için laminasyonlar mevcuttur.

Teknoloji ve Gelecek

Baskı endüstrisi her zaman teknolojik gelişmelerle el ele yürüdü. Daha iyi mürekkepler, özelleştirilmiş alt tabakalar, güncellenmiş yazılım araçları ve renk aralığı üzerinde gelişmiş kontrol, mürekkep yerleştirmenin doğruluğu ve çözünürlüğü, nanoteknoloji, 3D, biyometrik, biyomedikal, güvenlik ve hafif baskı gibi geleneksel ve gelişmekte olan alanlarda kapılar açacaktır. Düşük VOC, daha düşük güç tüketimi ve daha az atık ve sarf malzemeleri ile daha yeşil baskı çözümleri için bugünün yasal zorlukları, yarının beklenmedik ve şaşırtıcı süreçlerine yol açacaktır. Screenprint / Dow, size geleceği getirmeyi dört gözle bekliyor!

Dünyanın bu son teknolojisinden en etkili şekilde faydalanmak için Bi Düşün Medya ve Ajans’ı arayınız.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..