Dijital Baskı tarihi hakkında bilinmesi gerekenler

Dijital Baskı hakkında merak ettiğiniz tüm detaylar, Bi Düşün Medya ve Ajans tarafından cevaplanır. En etkili Dijital Baskılar için bizi arayın. Baskının tarihi, bir bütün olarak baskıya kıyasla nispeten kısadır ve Alman işadamı Johannes Gutenberg’in kitapların seri üretimini başlatan bir baskı makinesi yarattığı 1439 yılına kadar uzanır. İlk makinaları 1990’ların başında piyasaya çıktı.

Söz konusu yöntem her bir görüntüyü karmaşık sayılar ve matematiksel formüllerden bir araya getirir. Bu görüntüler, piksel adı verilen bir nokta matrisinden yakalanır ve bu işleme sayısallaştırma denir. Sayısallaştırılmış görüntüler daha sonra mürekkebin, tonerin birikmesini veya verileri yeniden üretmek için elektromanyetik enerjiye maruz kalmayı kontrol etmek için kullanılır.

Dijital baskı, nerede basıldıklarına rağmen görüntülerin aynı görünmesini sağlayan bir renk yönetim sistemi kullanır.

İLK RENKLİ DİJİTAL BASKI 1993’DE ÇIKTI

1993 yılında dünyanın ilk dijital renkli baskı makinesi Indigo adıyla piyasaya sürüldü. Bir gecede baskı dünyasında bir dönüşümü tetikledi – müşteriler kısa vadeli, kişiselleştirilmiş, yüksek kaliteli baskıyı doğrudan masaüstünden seçebildiler.

Matbaa serisinin adı, 1977 yılında Benny Landa tarafından dünyanın en hızlı fotokopi makinesini geliştirmek için kurulan bir şirketten geliyor. Landa daha sonra fotokopi makinesi için geliştirilen ElectroInk adlı mürekkebin yazıcılarda da kullanılabileceğini keşfetti. ElectroInk, bir voltaj farkı tarafından çekilebilen veya itilebilen Isopar adlı görüntüleme yağında asılı duran küçük renkli parçacıklar kullanır. Mürekkep, kağıt yüzeyinde ince ve pürüzsüz bir plastik tabaka oluşturur.

2000 yılında Hewlett Packard Company, şirketin tedavüldeki hisselerinin% 13’ünü temsil eden Indigo’ya 100 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Bir yıl sonra, 6 Eylül’de HP, kalan hisseleri 629 milyon dolara satın alacağını duyurdu.

Devralma sırasında konuşan Landa şunları söyledi:

“Vizyonumuz her zaman baskı endüstrisini dijital çağa yönlendirmek ve Indigo teknolojisinin ticari pazarı kapladığını görmek olmuştur. Şimdi, HP’nin bir parçası, bu hedef görünürde.”

İlk makine piyasaya sürülmesinden bu yana, pazar istikrarlı bir şekilde büyümeye devam etti ve 2010’da dijital baskı pazarları 85,2 milyar dolar değerinde, 225 milyardan fazla A4 baskıya eşdeğerdi ve bunların% 18’ini oluşturacağı tahmin ediliyor. 2016 yılına kadar yazdırın.

HP ve Indigo’da beş yıl başkan yardımcısı olarak çalışan baskı endüstrisi uzmanı Chris Baker, bu büyümenin gelecekte de devam edeceğini tahmin ediyor.

Dijital baskı gelecekte her yerde olacak. Bu yöntem sadece ticari baskı için kullanılmayacak; yayıncılık ve ambalajlama için kullanılacak. Ambalaj pazarının peşinden gitmek için dijital baskı makinelerinin geliştirileceğine inanıyorum – ambalajın kişiselleştirilmesi olacak gelecekte çok büyük olacak. Dijital baskı makineleri de daha hızlı hale gelecek ve daha fazla baskı türünü işlemek için tasarlanacak “diyor.

Unutmayın bu gelişen ve tüm dünyada sıkça kullanılan baskı yöntemi için Türkiye’de bir numara Bi Düşün Medya ve Ajans’tır.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..