Dijital Baskı ve Reklamcılığı birleştirmenin faydaları

İnternet ve diğer teknolojiler , dijital çağda markaların hikayelerini anlatma şeklini değiştirdi . Dijital medyanın eklenmesiyle, her zamankinden daha fazla pazarlama yöntemine sahipsiniz. Yine de markanızı tanıtırken basılı reklamları unutmamak çok önemlidir. En etkili pazarlama kampanyaları, basılı ve dijital reklamcılığın bir kombinasyonunu kullanır. Unutmayın, en etkili dijital baskı, Bi Düşün Medya ve Ajans‘ta yaptırılır.

Basılı Reklamcılık Manzarası

2000’lerin ortalarından bu yana gazete abone tabanının düşüşte olduğu bir sır değil . Gazete reklamcılığı azalıyor olsa da, dergiler de dahil olmak üzere diğer mecralarda basılı reklamlar güçlü olmaya devam ediyor.

Global Print Advertising Market Report & Forecast 2019 başlıklı yeni bir rapora göre, basılı reklamcılık pazarının azalan büyümesine ve internet ve mobil reklamcılık gibi yeni reklam medyasında karşılaşılan rekabete rağmen, basılı reklamcılık küresel reklamcılık pazarında hala önemli bir paya sahip. -2024 . Rapordan elde edilen bulgular, basılı reklam pazarının gelişmiş pazarlarda düşerken, gelişmekte olan pazarlarda dengeli bir büyüme yaşadığını göstermektedir.

Bu, raporda da belirtilen aşağıdaki faktörlere bağlanabilir:

  • Küresel nüfusun büyük bir kısmı, ya okumayı alışkanlık haline getirdikleri ya da eğitimli aileler için bir saygınlık sembolü olarak görüldüğü için hala gazete ve dergilere abone.
  • Okuyucu, reklamı herhangi bir zaman sınırı veya kesinti olmaksızın boş zamanlarında inceleyebildiğinden, basılı reklamlar daha az müdahalecidir ve aynı zamanda diğer medya türlerine göre sınırsız gösterim sağlar.
  • Baskı ortamı konum esnekliği sağlar. Reklam verenlere, bir yayında reklamın nereye yerleştirileceği konusunda bir seçenek sunar.

Basılı ve dijital reklamcılığı birleştirmenin avantajlarına dalmadan önce, her birinin avantajlarına bir göz atalım.

Neden Basılı Reklam Kullanılmalı?

Hedef kitleye ulaşmak için fiziksel olarak basılı medyayı kullanan baskı, reklamcılığın en eski biçimlerinden biridir. Yazılı basın, posta, broşür, afiş ve el ilanlarına ek olarak gazete ve dergileri içerir.

Aşağıda basılı reklamcılık kullanmak için nedenler yer almaktadır:

  • Daha fazla hatırlanabilirlik ve bağlantı – Baskı ortamı, bir reklama yazı tipi, renkler, resimler ve doku gibi görsel nitelikler getirerek onları daha akılda kalıcı kılar. HubSpot , araştırmalar insanların neredeyse üç gün sonra gördükleri görsel içeriğin yüzde 65’ini hatırlama yeteneğine sahip olduklarını gösteriyor .
    Bir işletme, dijital medyada kaybolabilecek basılı reklamcılık yoluyla bir ruh hali ve duygusal bağlantı yaratabilir. Bu aynı zamanda dergi reklamcılığının güçlü olmaya devam etmesinin nedenlerinden bazıları olabilir. Dergi reklamcılığının avantajları arasında daha odaklı olma, gazetelere göre daha uzun raf ömrüne sahip olma ve ilgi alanlarına dayalı ve coğrafi olarak hedefleme yeteneği bulunmaktadır.
  • Ek güvenilirlik – Basılı kanallarda reklam, tüketiciler arasında en çok güvenilen reklam olmaya devam ediyor . MarketingSherpa’nın yakın tarihli bir anketine göre, tüketiciler satın alma kararları verirken gazete ve dergilere diğer reklam kanallarından daha fazla güveniyor. Aslında, basılı reklamlar, beş Amerikalıdan dördü, yüzde 82’si, gazete ve dergi reklamlarına güvenen en iyi reklam kanalıdır.
    • Daha iyi etkileşim – Bir kişinin baskı tüketme şekli, dijital ortamda çalışmasından farklıdır. En büyük farklardan biri, basılı reklamların izinsiz bir pop-up reklamı olan birine sunmak yerine okuyucu deneyiminin bir parçası haline gelmesidir. Baskı okuyucuları ayrıca, web’de hızlı bir şekilde gezinirken veya sosyal medya hesaplarını kontrol ederken yaptıkları gibi, genellikle çok görevli değildir. Sonuç olarak, çok daha ilgili ve basılı bir reklama daha açıklar.

    Neden Dijital Reklam Kullanılmalı?

    Dijital reklamcılık, hedef kitlenize mesajlar iletmek için interneti kullanır ve pazarlamacılar arasında popülaritesi artmaya devam eder. eMarketer , bu yıl dünya çapında dijital harcamaların yüzde 17,6 artarak 333,25 milyar dolara yükseleceğini bildirdi. Dijital, ilk kez küresel reklam pazarının yaklaşık yarısını oluşturacak.

    Farklı dijital reklamcılık türleri şunları içerir:

    • Ücretli görüntülü reklamcılık
    • Video reklamcılığı
    • Sosyal medya reklamcılığı (organik ve ücretli)
    • Arama motoru pazarlaması (SEM)
    • Arama motoru optimizasyonu (SEO)
    • Tıklama başına ödeme (PPC)

    Aşağıda dijital reklamcılığı kullanmak için nedenler verilmiştir:

    • Lazer odaklı hedefleme – Dergi ve diğer basılı reklam türleri bir miktar hedefleme yapmanıza izin verirken, dijital reklamcılık size hassasiyeti, önemi ve yüksek kaliteli potansiyel müşterileri yönlendirme fırsatı verir. Dijital reklamcılık ile, büyük bir demografiyi ele alabilir ve yalnızca belirli bir kişi türüne, yani ideal müşterinize odaklanmak için son derece hedeflenmiş kitlelere ayırabilirsiniz. Bu şekilde hedeflemek, doğrudan pazarınızla son derece alakalı bir reklam sunmanıza olanak tanır.
    • Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi – Pazarlama segmentasyonunda bir sonraki aşama olan kişiselleştirme, dijital pazarlamaya hakim olmaya devam ediyor. Bu strateji, ziyaretçileriniz, potansiyel müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizle alakası olmayabilecek çevrimiçi içeriği sergilemek veya sunmak için yalnızca kapsamlı, ateşli bir yöntem değildir. Bunun yerine, eylemlerini o kişiye göre kişiselleştirilmiş bir deneyim ve içerik sunmak için kullanır . Daha fazla yatırım getirisi sağlamak için bu stratejiyi bloglar, sosyal medya, e-posta ve video dahil olmak üzere farklı pazarlama kanallarına entegre edebilirsiniz.
    • Son derece ölçülebilir ve esnek – Dijital reklamcılık son derece ölçülebilirdir, bu da pazarlama harcamalarınızı doğrudan sonuçlara bağlamanıza olanak tanır – ister potansiyel müşteriler, ister sipariş alıyor olsun. vb. Potansiyel müşterilerinizi ilk temastan satış hunisinin sonuna kadar takip edebilirsiniz. Bu potansiyel müşterilerden hangilerinin işletmeniz için bir gelir oluşturucuya dönüştüğünü belirlemek için dönüşüm oranınızı inceleyin. Bir basılı reklam harcamasından daha esnek olduğu için, en başarılı yaklaşımı belirleyene kadar farklı reklam kombinasyonlarını ucuza deneyebilirsiniz.

     

BASILI VE DİJİTAL REKLAMCILIĞIN AVANTAJLARI

  • Basılı ve dijital reklamcılığın her biri bir pazarlama kampanyasına değer katar. Bununla birlikte, sonuçları en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız, basılı ve dijital reklamcılığı birleştirmenin avantajları şunlardır:
    • Artan marka bilinirliği – Her pazarlama kampanyasının, özellikle dijital ortamda bir marka stratejisiyle başlaması gerekir. Pazarlama stratejiniz, tüm basılı ve dijital reklamlarınızda müşteri deneyimini yoğunlaştırmak için marka vaadinizi tutarlı bir şekilde takip etmelidir. Pazarlama kampanyanıza her iki türü de dahil ederek, kanallarınızı genişletiyor ve ana mesajlarınızla belirli kitlelere ulaşmanın yollarını farklılaştırıyorsunuz – bu da marka bilinirliğini artırıyor.
    • Daha geniş kitle erişimi – Reklamcılık çabalarınızı yalnızca baskının veya yalnızca dijitalin ötesine genişletmek, size daha geniş bir hedef kitle erişimi sağlar. Her ortamın kendine özgü izleyici profili vardır. Dijital kanalların daha genç bir izleyici kitlesi çekmesi şaşırtıcı değil, ancak basılı eski bir demografiye hitap ediyor. Hedef kitleleriniz çeşitlilik gösteriyorsa, hem basılı hem de çevrimiçi reklamcılık cevaptır.
    • Güçlendirilmiş eylem çağrıları – Basılı reklamlar, web sitesi adresleri, sosyal medya URL’si, QR kodları ve hashtag’ler gibi harekete geçirici mesajlar (CTA) ekleyerek dijital pazarlama çabalarını artırabilir. Bu yaklaşımı kullanarak, basılı reklam kampanyalarınızın sonuçlarını kolayca takip edebilirsiniz. Ayrıca, hedef kitlenizi erişiminizi ve dijital pazarlama kanallarınıza daha fazla maruz bırakacaksınız. İşletmeniz için bir mobil uygulama tasarlamayı ve onu tanıtmak için reklamlarınızı kullanmayı düşünün . Okuyucuları bir açılış sayfasına yönlendiren tüm basılı reklam kampanyalarınızda güçlü bir CTA’ya sahip olduğunuzdan emin olun. Hangisinin daha iyi dönüşüm sağladığını belirlemek için iki farklı açılış sayfası sürümü arasında ayrı testler bile çalıştırabilirsiniz.

Unutmayın, Türkiye’deki en etkili Dijital Baskı, Bi Düşün Medya ve Ajans‘ta yaptırılır.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..