Ürün kataloğu, teklifinizin tamamını müşterilerinize tanıtmanın harika bir yoludur. Bir broşürden daha büyük olan bu broşür, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin ayrıntılı bir açıklamasını sunar: özellikler, boyut, fiyat vb. Bu iletişim aracı, ister basılı ister web olsun, önemli bir ticari ve pazarlama müttefikidir. Kataloğunuzun içeriği gerekliyse, tasarımı hedeflerinizi karşılamak için de aynı derecede önemlidir. Yaratıcılığı gösterirken şirketinizin grafik sözleşmesine nasıl saygı duyarsınız? Son trendler neler? Fitness seçimleriniz okuyucuyu satın almaya nasıl yönlendirebilir? Bi Düşün Medya ve Ajans ekibi olarak sizler için ‘en iyi katalog tasarımları nasıl olur?’ sorusunu ipuçları ile yanıtladık.
Satışları artırmak için temel bir iletişim ortamı olan ürün kataloğu, olabildiğince verimli olması için öne çıkmalıdır. Bazen modası geçmiş bir imajdan muzdarip olan birçok marka, yenilikçi formatlara odaklanarak bu aracı modernize etti. Bugünün en büyük trendlerinden biri magalogdur. Katalog ve dergi arasında mantıklı bir ittifak olan bu format tüketiciler arasında oldukça popülerdir. Aşağıdaki örnekte gösterildiği gibi, dergi tarzı bir kataloğu yeniden ziyaret etmek, imajını güçlendirmenin durdurulamaz bir yöntemidir.
Sofistike görseller, şiirsel hikayeler: Club Med kataloğu, tıpkı bir seyahat günlüğü gibi ilham verir ve okuyucularının hayalini kurmasını sağlar. Yine de grup, önemli seyahat bilgilerini vermeyi unutmuyor. Kutularda akıllıca vurgulanan resimler, kullanılan piktogramlar, logolar ve mini kartlar sayesinde göze çarpıyor. Bu modaya uygun format mükemmel çalışır ve müşterinin kataloğu sık sık başvurmak üzere saklamak istemesine neden olur. A4 formatından değiştirmek ister misiniz? Örneğin kare formatla yenilik yapın. Geleneksel ürün kataloglarından daha küçük, kitap gibi görünür ve orijinal olmasının yanı sıra pratik olma avantajına sahiptir. Çevrimiçi bir broşürde olduğu gibi, hem yaratıcı hem de konseptinize uygun bir tasarım ürün kataloğu formatı seçmek için pazarınızın kodlarını analiz etmeyi ihmal etmeyin. Örneğin, seyahat günlüğü tarzı bir dergi, turizm sektöründeki bir marka için özellikle uygundur, bir atıştırmalık markası ise bir tarif koleksiyonunu taklit edebilir.