En iyi katalog tasarımları nasıl olur?

Ürün kataloğu, teklifinizin tamamını müşterilerinize tanıtmanın harika bir yoludur. Bir broşürden daha büyük olan bu broşür, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin ayrıntılı bir açıklamasını sunar: özellikler, boyut, fiyat vb. Bu iletişim aracı, ister basılı ister web olsun, önemli bir ticari ve pazarlama müttefikidir. Kataloğunuzun içeriği gerekliyse, tasarımı hedeflerinizi karşılamak için de aynı derecede önemlidir. Yaratıcılığı gösterirken şirketinizin grafik sözleşmesine nasıl saygı duyarsınız? Son trendler neler? Fitness seçimleriniz okuyucuyu satın almaya nasıl yönlendirebilir? Bi Düşün Medya ve Ajans ekibi olarak sizler için ‘en iyi katalog tasarımları nasıl olur?’ sorusunu ipuçları ile yanıtladık.

1. FARKLI BİR BOYUT SEÇİN

Satışları artırmak için temel bir iletişim ortamı olan ürün kataloğu, olabildiğince verimli olması için öne çıkmalıdır. Bazen modası geçmiş bir imajdan muzdarip olan birçok marka, yenilikçi formatlara odaklanarak bu aracı modernize etti. Bugünün en büyük trendlerinden biri magalogdur. Katalog ve dergi arasında mantıklı bir ittifak olan bu format tüketiciler arasında oldukça popülerdir. Aşağıdaki örnekte gösterildiği gibi, dergi tarzı bir kataloğu yeniden ziyaret etmek, imajını güçlendirmenin durdurulamaz bir yöntemidir.

Sofistike görseller, şiirsel hikayeler: Club Med kataloğu, tıpkı bir seyahat günlüğü gibi ilham verir ve okuyucularının hayalini kurmasını sağlar. Yine de grup, önemli seyahat bilgilerini vermeyi unutmuyor. Kutularda akıllıca vurgulanan resimler, kullanılan piktogramlar, logolar ve mini kartlar sayesinde göze çarpıyor. Bu modaya uygun format mükemmel çalışır ve müşterinin kataloğu sık sık başvurmak üzere saklamak istemesine neden olur. A4 formatından değiştirmek ister misiniz? Örneğin kare formatla yenilik yapın. Geleneksel ürün kataloglarından daha küçük, kitap gibi görünür ve orijinal olmasının yanı sıra pratik olma avantajına sahiptir. Çevrimiçi bir broşürde olduğu gibi, hem yaratıcı hem de konseptinize uygun bir tasarım ürün kataloğu formatı seçmek için pazarınızın kodlarını analiz etmeyi ihmal etmeyin. Örneğin, seyahat günlüğü tarzı bir dergi, turizm sektöründeki bir marka için özellikle uygundur, bir atıştırmalık markası ise bir tarif koleksiyonunu taklit edebilir.

2. RENKLERLE OYNAYIN

Bir ürün kataloğu yapmak için kullanılan renk paleti önemlidir. Unutmayın: Kataloğunuz okunmadan önce görülüyor! Kapak ve sayfaların hızlı bir şekilde görsel olarak taranması, müşterinizin marka evreninizi ve konumunuzu kolayca tanımlamasını sağlamalıdır. Bu nedenle, okuyucuyu rahatsız etmemek için grafik tüzüğünüzün renklerini kullanmanız gerekir. Kategorilerinizi yapılandırmak, fotoğraflarınızı çerçevelemek ve kataloğunuzun genel görünümünü iyileştirmek için renkler, şekiller, gradyanlar ve doku setleri kullanın.Fotoğraflarla birleştiğinde, canlı renklerde geometrik şekiller sayfalarda çapraz geçiş yaparak hacim yaratır ve böylece broşürün tamamına enerji verir. Sonuç? Okuyucunun dikkatini çeken grafik ve canlı bir katalog.

3. ÜRÜNLERİNİZİ DURUMA GETİRİN

İyi bir ürün kataloğu, müşterinin kendini yansıtmasını sağlar. Teklifinizi listelemek yerine, ürünlerinizin etrafında bir evren ve bir hikaye oluşturun. Bir sahneleme ile, potansiyel müşterilerinize ürünlerinizin evde nasıl görüneceğini somut olarak gösterirsiniz. Bu şekilde, okuyucunuzla yakınlık kurarken ve markanızı insanlaştırırken ilgi uyandırır ve satın almayı teşvik edersiniz! Bu teknik, dekorasyon markaları tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır, ancak aynı zamanda mücevher gibi diğer endüstriler için de geçerlidir. Çekici bir sonuç için, tam sayfa veya çift sayfa baskıyı tercih edin: okumaya ritim verir, ürünlerinizi geliştirir ve okuyucuyu özel bir atmosferin kalbine taşır.

4. MİNİMALİZM TRENDİNİ SEÇİN

Logo, el ilanı, web siteleri, ticari broşür … Minimalizm, alan ne olursa olsun hatırlamak için yaratıcı bir yöndür ve kataloglar bu moda akımın bir istisnası değildir. Uyumlu ve son derece estetik, marka imajınızla eşleşirse, kendinizi bu yaratıcı hareketin güçlü yönlerinden mahrum etmek utanç verici olurdu. Okuyucu, bilgiye doymuş bir sayfada hızla kendini kaybediyor. Ölçülü ve derli toplu bir katalog için metni minimum düzeye indirin ve görseller için yer bırakın. Ürünlerinizin birbiriyle rekabet etmesini önlemek için sayfa başına 1 ila 4 fotoğraf planlayın. Son olarak, beyaz alanlarla oynamaktan korkmayın: ürünlerinizi veya hizmetlerinizi sergilerler. Bu boş alanlar, teklifinizi daha okunaklı hale getirir, hedefinizin dikkatini önemli olana çekerken düzgün bir marka imajı aktarır. Özel tasarım ve lüks tasarım alanında şeytani bir şekilde etkili olan kitapçıkların üretilmesi için minimalist tasarım, hem cesur hem de basit bir görsel önyargıdır.

5. SABİT BİR FİTNELİĞE SAYGI GÖSTERİN

Bir broşür veya broşürün aksine, katalog ticari teklifiniz hakkında ayrıntılı bilgi sağlar. Ürün özellikleri, göstergeler, açıklamalar, resimler: İçerik dikkatlice seçilip yazıldıktan sonra, yine de kataloğunuzun düzenini tanımlamanız gerekir. Gördüğünüz gibi, kullanılan format, renkler, şekiller, fotoğraflar veya stille yaratıcı olabilirsiniz. Bununla birlikte, yol boyunca okuyucularınızı kaybetme riskine karşı sayfalar üzerinde tutarlılığı sürdürmek için dikkatli olun. Örneğin, kalın veya italik olarak bükülmüş 1 veya 2 tipografi ailesini tercih edin ve katalog boyunca aynı olanları kullanın. Ürünlerinizi kategorilere ayırmak için bir renk kodu ortaya koyarsanız aynen: daha kolay gezinme ve okuma için saklamayı unutmayın.

KATALOG OLUŞTURMANIZI BİR UZMANA GİRİN

Katalog veya broşür oluşturmanıza izin veren bir site mi arıyorsunuz?  Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en iyi grafik tasarımcıları ile uzun süredir işbirliği yapmaktadır. Grafik sözleşmeniz ve hedefleriniz ile tutarlı, profesyonel bir sonuç için projenize uygun yaratıcı uzmanı seçiyoruz. Kendini işine adamış bir proje yöneticisinden destek alın ve oluşturma süreci boyunca onun uzman tavsiyelerinden yararlanın. Peki, iletişim medyanızın tasarımını bize emanet etmek için ne bekliyorsunuz?

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..