Hazır katalog tasarımları

Kataloglar amaçları bakımından yeterince basittir. Bir şirketin envanterini kataloglamak ve müşteriler için fiyatlar ve bir satın alma noktası sunmak için vardırlar. Ancak iyi kataloglar bundan çok daha fazlasıdır. En iyi ve en etkili kataloglar ürünleri pazarlayacak. Satın almaları teşvik edecek ve müşterilere kataloğun temsil ettiği işle ilişkilendirebilecekleri kalite düzeyini iletecektir. Bir kataloğun bunları yapabilmesi, tasarımının kalitesine bağlıdır. Bu kılavuz, tam da bunu yapan bir katalog tasarımının nasıl oluşturulacağını gösterecektir.

KATALOG TASARIMININ TEMELELRİ

Tüm pazarlama ürünlerinde olduğu gibi, bir katalog tasarımının amacı, bilgileri iletmek ve aynı zamanda müşterileri memnun edici görüntüler. Düzen ve dil ile cezbetmek olmalıdır. İyi kitapçık tasarımı, ürünleri ve fiyatlarını açıklamak için daha küçük uydu görüntüleri. Ve kopya gövdeleri ile çevrili, uygun çözünürlükte güçlü, çekici ürün görüntülerini içerecektir. Tüm tasarımlarda olduğu gibi, tasarımcılar büyük, baskın görüntüler, daha küçük görüntüler. Ve metinler arasında bir denge aramalıdır. Bir katalog tasarlarken, bir kataloğun tasarımcıların ayrıntılı, açıklayıcı metin gövdeleri ve büyük resimler kullanması için yeterli alan sunduğunu unutmayın. Ürün açıklaması yoluyla satışları daha iyi kolaylaştırmak için alan kullanılmalıdır. Tasarımlar, her zaman olduğu gibi, onları görüntüleyecek kitleye yönelik olmalıdır. Müşteri tabanınızı bilin ve tasarımlarınızı buna göre ayarlayın.

TEKNİK DETAYLAR

Kitapçık sayfalarının yaprak başına dört sayfa olarak yazdırıldığını ve ardından katalog sayfalarını oluşturmak için katlandığını unutmayın. Bu nedenle tasarımcılar sayfaları buna göre düzenlemelidir. Adobe InDesign gibi bir program, katalog sayfalarını düzenlemek için en iyi seçimdir. Tasarıma sayfa numaraları eklemek, hem kataloğu oluşturan grafik sanatçınız hem de bölümlerde gezinmeye. Ve belirli ürün sayfalarını aramaya çalışan okuyucularınız için yararlıdır. Her katalog sayfası, parçanın son trim boyutu olarak tasarlanmalıdır. Örneğin, standart 8,5″ x 11″ kitapçık oluşturuyorsanız, her sayfa boyutu 8,5″ genişliğe ve 11″ uzunluğa ayarlanacaktır. Resminizin kenarlardan taşmasını istiyorsanız, en az 0,125 inç boşluk eklediğinizden ve önemli öğeleri 0,125 inçlik kenar boşluklarında tuttuğunuzdan emin olun. En yüksek kaliteli görüntülerin kullanılması önemlidir, ancak çoğu zaman gözden kaçar ve en iyi kalitede baskı bile düşük çözünürlüklü, karanlık görüntülerin üstesinden gelemez.

KATALOĞUNUZA LÜKS BİR HİS VEREBİLİR

En iyi kalite ve kataloglarınız için sonuçlar için tüm grafikler için 300 PPI öneririz. Bilgisayar ekranınızda bir görüntü karanlık veya “çamurlu” görünüyorsa, onu daha parlak ve daha canlı bir şeyle değiştirmeyi düşünün. Ve unutmayın: tüm grafik ve renklerin RGB değil, CMYK modunda üretilmesi gerekir.

Çoğu katalog için ya tel dikiş ya da mükemmel ciltleme ile ciltlenirler. Tel dikiş, en yaygın olarak 96 sayfanın altındaki küçük kitapçıklar için kullanılırken. Mükemmel ciltleme genellikle 40 sayfanın üzerindeki kataloglar için kullanılır. Ancak, belirli sayfa minimumları ve maksimumları karşılandığı sürece, baskı alıcıları, sırtın nasıl ciltlenmesini istediklerine karar verme seçeneğine sahiptir. Sırt dikişi tipik olarak daha uygun maliyetlidir, ancak omurgaya zımba yerleştirilmesini gerektirir. 

Etiketler:

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..