Katalog Oluşturma Hakkında

Katalogların oluşturulması tüm şirketler için gerçek bir engeldir. Pazarlama materyallerinin temel bir unsuru olan katalog, tüm kısıtlamaları bir araya getirir: birçok ürün, çok çeşitli, yeniden okunacak birçok metin, yasal ve pazarlama kısıtlamaları ve hepsinden önemlisi, sizi satın almak isteyip istemediğinizi vurgulayan sayfalar üretiyor! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak siz değerli müşterilerimiz için en iyi katalog tasarımını yapmak ve üretmek için buradayız! 

İşte başarılı bir katalog üretiminin anahtarları.

Gözlem: muazzam bir çalışmaya ve DTP araçlarının her yerde bulunmasına rağmen, yöntem çok manuel kalır. İlk gözlemle başlayalım: Günümüzde katalog oluşturma, şirketler ve çalışanları için büyük bir stres kaynağıdır. Sağlanacak iş hacmi, en son yenilikleri sunan kapsamlı ve doğru bir katalog oluşturmak için devasa boyuttadır. Dolayısıyla gecikmeler, gecikmeler, ek maliyetler … Tarihsel olarak ortaya çıkan ilk basılı pazarlama biçimi olmasına rağmen, basılı reklam üretmek için “arkaik” kalır. 1990’larda, Photoshop ve Xpress lokomotifleri sayesinde, foto kompozisyon hızla% 100 dijital bir sürece dönüştü. Ancak o zamandan beri çok az değişiklik oldu.

Photoshop işletmelere ve hatta evlere yayıldı, InDesign X-Press’in yerini aldı, PDF’ler artık “sertifikalı” ve DTP araçları işletmelerin her yerinde. Peki ya yöntem? Süreç, deneysel olarak kalır, sayfa sayfa gerçekleştirilir ve ardından saatlerce manuel olarak yeniden okuma yapılır. Çok kanalın her yerde olduğu günümüzde, birçok veritabanı ürün bilgilerini depolar. Bir bilgi “silosundan” bahsediyoruz. Her Excel dosyasının kendisi küçük bir “silo” dur. Bilgileri her zaman güncel tutmak için neden DTP araçlarını bu bilgi silolarına bağlayamıyoruz ve bu nedenle DTP bilgilerini “silo” bilgileriyle sürekli olarak karşılaştırabiliyoruz?

DTP ARAÇLARINI BU BİLGİ SİLOLARINA NEDEN BAĞLAYAMIYORUZ VE BUNLARA DAİMA GÜNCEL BİLGİLERİ SAKLAMAK İÇİN DTP BİLGİLERİNİ “SİLO” BİLGİSİ İLE KALICI OLARAK KARŞILAŞTIRABİLİRİZ?

1 – KATALOGLARIN (VE TÜM “ÜRÜN” ODAKLI BELGELERİN) KULLANIMI VE KISITLAMALARI

Katalogların ve basılı medyanın kullanımı çok çeşitlidir. Satış görevlileri için dahili kataloglar, B2B ve B2C katalogları, fiyatlar, el ilanları, ürün sayfaları vb. Bu listeye ambalajla ilgili her şeyi de ekleyebilirsiniz. Hepsinin ortak 2 kısıtlaması vardır: kalite ve pazara sunma süresi. – Nihai sonuçta kalite ihtiyacı

1. Son grafik yönü (okuyucu tarafından algılanan kalite)

2. Ürünlerin tanıtımı (bu, pazarlama bilgileridir: ürünlerin boyutlarına göre aynı sayfada, öne çıkarmak isterseniz …),

3. Sağlanan bilgilerin doğruluğu. Metinler düzeltildi mi? Teknik bilgiler doğrulandı mı? Çeviriler düzeltildi mi? Fiyatlar güncel mi? Bazı bilgilerin, garanti edilmesi gereken yasal bir yönü vardır. –

Zaman kısıtlaması veya “Pazara sunma süresi”

1. Kataloglarını yılın belirli bir zamanından önce (sezon, şov vb.) Hazırlaması gereken satış ekibinin kısıtlamaları

2. Bilginin hızlı eskimesi, örneğin, çok kısa geçerlilik süresine sahip fiyatlar, güncelleme gerektiren yeni standartlar, dahil edilecek yeni ürünler

3. Baskı süreleri. Basılacak hacim ne olursa olsun, DTP’nin bitiminden basılı belgelerin teslimine kadar en az 1 ay sürer. Zaman açısından, çoğu katalog ve yayının yinelendiğini not edebiliriz: kesinlikle aynı kataloğu sezondan sonra veya birkaç ay içinde hazırlayacağız.

2 – KATALOĞU TAMAMLAMA SÜRECİNDEKİ HUSUSLAR

Çok fazla veri Tanım olarak, bir katalog çok fazla bilgi içerir. Bunu gerçekleştirmek için her bir ürünle ne kadar bilgi ilişkilendirildiğini sayın. Sadece referans, isim, uzun tanım, marka, fiyat, barkod, görsel, logo, yasal bilgiler, menzil, bölüm vb. Sayarak. Ürün başına 10 parçaya hızlı bir şekilde ulaşıyoruz. (gerçek durum aslında 50’ye yakındır). Bu sayıyı sayfa başına ürün sayısıyla (10 diyelim), ardından sayfa sayısıyla (200 diyelim) çarparsak, 10 x 10 x 200 = 20.000 bilgi parçasına ulaşırız. Bu rakamı her bilgi öğesi üzerinde gerçekleştirilecek işlem sayısıyla tekrar çarparsak: kopyala / yapıştır / biçimlendir / doğrula / yeniden oku / değiştir / … 200 sayfalık bir katalog için minimum 100.000 işleme ulaşıyoruz. Ve bu örnek, Noel oyuncak kataloğu gibi “basit” bir durumdan alınmıştır. Teknik katalog gibi karmaşık bir durumda, rakam çok daha yüksek olabilir.

KALİTE VE SÜRE SINIRI KISITLAMALARINA UYGULANACAK BİR KİTLE BİLGİ İLE NASIL UYULUR?

” Çeşitli verilerin (metinler, fiyatlar, görseller) elde edilmesi bazen zor Ürünle ilgili veriler çok çeşitlidir. Doğalarına göre farklılık gösterirler: editoryal metin, en uygun fiyat, HD görüntü… farklı biçimlendirme gerektiren. Ayrıca üründen ürüne de farklılık gösterir: tüm ürünler aynı özelliklere sahip değildir. Örneğin, bir Kendin Yap kataloğu araçları (özellikler: güç, aksesuarlar, kullanım) ve ayrıca kıyafetleri (özellikler: boyut, renk, standart) içerebilir. Her ürünün farklı şekilde sipariş edilmiş farklı özellikleri vardır. Örnek: Bir ölçeğin temel özelliği yüksekliğidir, bir kutunun ana özelliği malzemesidir, ardından boyutları G x Y x P’dir.Bir durumda, yükseklik ilk önce, ikincisinde ise yükseklik 3. özelliktir.

Bu karmaşıklığa, bilginin her zaman ürünün gerçek özellikleri olmadığını ekleyebiliriz. Örneğin, kapasitesi ons (ör: 0,08 oz) olan bir Amerikan ürünü, metrik birimlerde (300 ml ve 302,8329 ml değil) sunulduğunda yuvarlatılmış bir değerle görüntülenecektir. Bu aynı zamanda rekabetle uyumlu hale gelebilir veya çeviri durumunda da olabilir. Örneğin, Fransa’da bir bezelye konservesi tahıllarla görselleştirilir, Rusya’da bir bakla olur. Bir sürü aktör Son olarak, pazarlamanın gerçekten ürün bilgisinin kaynağı olmadığı anlaşılmalıdır. Bir özelliğin değerini sağlayan, şirketteki tedarikçi veya teknik uzmandır. Şirkette çok sayıda ürün, tedarikçi, departman varsa, iletişim kurulacak çok insan, takip edilecek projeler, alınacak onaylar var. Ve bu, uluslararası pazarlara çeviri, birimlerin uyarlanması ve ekiplerin diller arasında senkronizasyonu konularıyla yaklaşırken daha da artar.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..