Ürün kataloğu, alıcıların bir satın alma kararı vermesine yardımcı olan temel ürün ayrıntılarını listeleyen bir pazarlama teminatı türüdür. Bu ayrıntılar, ürün özelliklerini, açıklamaları, boyutları, fiyatı, ağırlığı, kullanılabilirliği, rengi, müşteri incelemelerini ve daha fazlasını içerir.
Bir ürün kataloğunun en iyi örneği, tek bir tıklamayla bir dizi bilgiyi alabileceğiniz Amazon pazar yeridir. Satın almaya çalıştığınız bir kitabı düşünün – Amazon ihtiyacınız olan tüm bilgileri listeler. Kitap başlığı, yazar adı, yayıncının adı, sayfa sayısı, kitabın kısa bir görüntüsü, fiyatı, boyutları, teklifleri / indirimleri, incelemeler ve daha fazlasını içerir.
Bu belgeler hem B2B hem de B2C alanlarında oldukça yaygındır.
“Ürün kataloğu, alıcıların satın alma kararı vermesine yardımcı olan temel ürün ayrıntılarını listeleyen bir pazarlama teminatı türüdür.”
Ürün katalogları, satış temsilcileri, iç satış görevlileri, alıcılar, mağaza memurları, saha pazarlamacıları ve yöneticiler gibi çeşitli iş kullanıcıları ve grupları için yararlıdır. Her grup bunu şu şekilde kullanır:
Daha ileri gitmeden önce, neden ürün kataloglarına ihtiyacımız olduğunu anlayalım.
Ürünlerle ilgili teknik bilgiler ve özellikler gibi bilgilerin ezberlenmesi imkansızdır. Kullanılabilir bir biçimde belgelere kaydedilmesi, kullanıcının bir ürünü ayrıntılı olarak bilmesine yardımcı olur. Web sitelerinde bir yer bulan ürün bilgi paketleri hakkında bilgi yayınlamak, müşterilerin bir satış temsilcisinin müdahalesi olmadan bunu bilmelerine olanak tanır.
Müşterilerle sürekli bilgi paylaşan e-postalarda gidip gelmek zorunda olduğunuzu ve bu durumun olumlu bir sonuca yol açmadığını hayal edin. Bunun yerine, dijital kataloglardaki bilgilerin paylaşılması, anlaşmanın bir aşamadan diğerine taşınmasına yardımcı olabilir. Müşterilere verimli bir şekilde sunulan bilgilerle, iş döngüsü içindeki tıkanıklıkları azaltır.
Satış temsilcilerinin tek bir birincil sorumluluğu vardır – satmak. Müşterilere yaymak için bir işletme içindeki farklı kaynaklardan ürün verilerini toplamak, onlara yapacakları ödeme değildir. Bu nedenle dijital kataloglar, bilgileri müşterileriyle zahmetsizce paylaşmalarına ve satış oluşturmalarına yardımcı olur. İhtiyaç duydukları tüm bilgiler parmaklarının ucunda olduğundan onlara değerli zaman kazandırır.
Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, katalog tasarımda Türkiye’nin bir numarasıdır. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmak.