Katalog tasarım ve ürün kataloğu

Ürün kataloğu,   alıcıların bir satın alma kararı vermesine yardımcı olan temel ürün ayrıntılarını listeleyen bir pazarlama teminatı türüdür. Bu ayrıntılar, ürün özelliklerini, açıklamaları, boyutları, fiyatı, ağırlığı, kullanılabilirliği, rengi, müşteri incelemelerini ve daha fazlasını içerir.

 

Bir ürün kataloğunun en iyi örneği, tek bir tıklamayla bir dizi bilgiyi alabileceğiniz Amazon pazar yeridir. Satın almaya çalıştığınız bir kitabı düşünün – Amazon ihtiyacınız olan tüm bilgileri listeler. Kitap başlığı, yazar adı, yayıncının adı, sayfa sayısı, kitabın kısa bir görüntüsü, fiyatı, boyutları, teklifleri / indirimleri, incelemeler ve daha fazlasını içerir.

 

Bu belgeler hem B2B hem de B2C alanlarında oldukça yaygındır.

“Ürün kataloğu, alıcıların satın alma kararı vermesine yardımcı olan temel ürün ayrıntılarını listeleyen bir pazarlama teminatı türüdür.”

 

Ürün Kataloglarına Kimler İhtiyaç Duyar?

Ürün katalogları, satış temsilcileri, iç satış görevlileri, alıcılar, mağaza memurları, saha pazarlamacıları ve yöneticiler gibi çeşitli iş kullanıcıları ve grupları için yararlıdır. Her grup bunu şu şekilde kullanır:

 

  • Satış temsilcileri ve iç satış ekipleri, bir ürün veya hizmet hakkındaki hayati bilgileri müşterilerine iletmek için bir ürün kataloğu kullanır. Potansiyel müşterileri ve müşterileri ile ürünlerini kullanmanın faydaları hakkında iletişim kurarken buna başvurabilirler.

 

  • Alıcılar ve karar vericiler , satın alma kararı verirken buna referans malzeme olarak ihtiyaç duyar. Çeşitli satıcılardan farklı ürünleri / hizmetleri karşılaştırmalarına ve işleri için en uygun seçeneğe karar vermelerine yardımcı olur.

 

  • Mağaza ve ambar yöneticileri , vardiya yöneticileri ve operatörler, envanterlerinin tanrılarının ayrıntılarını bilmek için bunu kullanır. 

 

  • Saha pazarlamacıları  , ürün ve çözüm demoları aracılığıyla müşterileri dolaşırken kullanabilir. Ürünlerini derinlemesine incelemelerine ve ikinci grup ürünü deneyimledikçe müşterilerine değer sunmalarına yardımcı olur.

 

  • Ajanslar, ortaklar, bayiler ve katma değerli satıcılar gibi harici taraflar , bir ürün ve hizmet hakkında bilgi almak ve bunları son kullanıcılarla paylaşmak için kullanır.

 

Ürün kataloglarına ihtiyaç duymanızın 9 nedeni?

Daha ileri gitmeden önce, neden ürün kataloglarına ihtiyacımız olduğunu anlayalım.

 

  • Bilgi Toplamak İçin

 

Ürünlerle ilgili teknik bilgiler ve özellikler gibi bilgilerin ezberlenmesi imkansızdır. Kullanılabilir bir biçimde belgelere kaydedilmesi, kullanıcının bir ürünü ayrıntılı olarak bilmesine yardımcı olur. Web sitelerinde bir yer bulan ürün bilgi paketleri hakkında bilgi yayınlamak, müşterilerin bir satış temsilcisinin müdahalesi olmadan bunu bilmelerine olanak tanır. 

 

  • İş Çevrimlerini Azaltın

 

Müşterilerle sürekli bilgi paylaşan e-postalarda gidip gelmek zorunda olduğunuzu ve bu durumun olumlu bir sonuca yol açmadığını hayal edin. Bunun yerine, dijital kataloglardaki bilgilerin paylaşılması, anlaşmanın bir aşamadan diğerine taşınmasına yardımcı olabilir. Müşterilere verimli bir şekilde sunulan bilgilerle, iş döngüsü içindeki tıkanıklıkları azaltır.

 

  • Satış Temsilcilerinin Satmasına Yardımcı Olun

 

Satış temsilcilerinin tek bir birincil sorumluluğu vardır – satmak. Müşterilere yaymak için bir işletme içindeki farklı kaynaklardan ürün verilerini toplamak, onlara yapacakları ödeme değildir. Bu nedenle dijital kataloglar, bilgileri müşterileriyle zahmetsizce paylaşmalarına ve satış oluşturmalarına yardımcı olur. İhtiyaç duydukları tüm bilgiler parmaklarının ucunda olduğundan onlara değerli zaman kazandırır.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, katalog tasarımda Türkiye’nin bir numarasıdır. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmak.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..