Katalog tasarımı ipuçları

Katalog tasarımı her zaman zorlayıcı bir süreçtir. Müşterileri çevrimiçi hale getirerek katalogların toparlandığı bir sır değil. Şimdiki zorluk, onu değişen pazarlama ortamına uyacak şekilde tasarlamaktır. Katalog tasarlamak roket bilimi olmamalıdır. Bununla birlikte, ürün ve hizmetlerinizi çekici kılan, hedeflediğiniz pazar hakkındaki bilginizin yanı sıra yaratıcılığınızın bir kombinasyonu olmalıdır. İşte bir tane oluşturmadan önce bilmeniz gereken bazı katalog tasarım ipuçlarının bir listesi.

Basılı kataloğunuzun tasarımı ve renk şeması içeriğe uymalıdır.

Örneğin, bir giyim butiği kataloğu, altın, gümüş ve fildişi gibi zarafeti tasvir etmelidir. Öte yandan, bir oyuncak kataloğu parlak renklerle tuhaf ve eğlenceli olmalıdır.

Yazı tiplerini karıştırmayın.

Bir veya iki aile kullanın ve güzel uyum sağlayan farklı stiller oluşturmak için kalın veya italik kullanın. Genel bir kural olarak, en fazla iki veya üç yazı tipini birlikte kullanın. Örneğin, paragraflarda bir sans serif yazı tipi kullanıyorsanız, başlıklar için bir döşeme veya serif yazı tipi kullanın. Yazı tipi kullanımınızı bölüm başına tutarlı hale getirin.

Fotoğraflar her şeydir.

Kataloglarınız, mümkün olduğunda tutarlı aydınlatma ve arka plan işlemleriyle net fotoğraflar kullanmalıdır. Çözünürlük için 300 dpi öneriyoruz. Ürün fotoğraflarınızı olabildiğince çekici hale getirmek için profesyonel fotoğrafçılık hizmetini kullanmayı düşünün.

Yeni ürünlere olduğu kadar satışta olanlara da önem verin.

Ürün fotoğraflarında yıldız patlamaları veya vurguları kullanarak yeni gelenler olduklarına dair bir gösterge bulunur. Bir indirim eklemek, müşterilerin dikkatini bu yeni ürünlere çekecektir.

Tasarımınızla tutarlı olun.

Katalog, markalaşma için harika bir fırsattır. Müşteriler, işletmenizle ilişkilendirecekleri ürün tasarımında, düzenlerinde ve renklerinde kalıpları tanıyacaklardır.

Tutarlılık önemli olsa da monoton da olabilir.

Ürünlerinizle alakalı tam boyutlu bir ürün resmi veya iş içeriği gibi benzersiz bir sayfa ekleyerek sayfayı bölmeye çalışın. Ortadaki sayfayı kendi yararınıza kullanın. Ancak aşırıya kaçmayın, yoksa düzeniniz her yerde olacaktır.

Ürünlerinizi bir sayfaya yerleştirirken beyaz alanı nasıl kullanacağınızı öğrenin.

Dağınık bir sayfaya bakmak yorucu.

Beyaz boşluk, okuyucunun, dikkat çekmek için yarışan büyük bir ürün grubuna kıyasla her bir ürüne daha fazla vurgu yaparken dinlenmesini sağlar.Kataloğunuz için kullanacağınız malzeme türünü düşünün. İki seçeneğiniz var – daha esnek kağıt veya sert bir kart stoğu. Esnek kağıtların taşınması ve taşınması daha kolay olabilirken, kart stoğu kataloğunuzu koruyabilir ve daha dayanıklı hale getirebilir.

Etkileyici ürün açıklamaları yazın.

Ürün açıklamaları bir ürünün özelliklerini vermekle kalmaz, aynı zamanda müşterileri satın almaya ikna etmelidir. Temel bilgiler, fiyatları, malzemeleri ve miktarları içerir. Okuyucunun ürününüzü nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğine dair kısa ipuçları yazın.

Kataloğunuzu odaklanmış tutun.

Bir katalog genellikle 4’lük artışlarla 8 veya daha fazla sayfadan oluşur. Kataloğunuza kaç ürün dahil edeceğinize karar verirken bunu not edin. Kaç sayfa kullanacağınızı planlarken, okuyucunun sayfa başına ve bir bütün olarak ürün miktarını nasıl algılayacağını düşünün. Çok fazla ürün grubu okuyucuyu şaşırtabilir.

Katalog tasarım ipuçlarımızı beğeneceğinizi umuyoruz. Kataloglarınızı yazdırmaya hazır mısınız? Kendi katalogunuzu oluşturmak ve işinin uzmanı ekibimizden destek almak için hemen Bi Düşün Medya ve Ajans’a ulaşın! 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..