Kataloğu Tasarımı, Süreci Nasıl Yönetilir (Çok Sayıda Paydaşla) Ürün katalogları, işletmelerin potansiyel alıcılarına envanterlerinin ayrıntılı bir listesini sunmaları için harika biryoldur. Unutmayın Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için en iyi Katalog Tasarımını yapmak için buradayız. Durmayın hemen bize ulaşın!
Bu çekici basılı ve dijital belgeler, çok sayıda gür görüntü, canlı açıklamalar ve kapsamlı ayrıntılar
içerir. Bu belgeler şüphesiz değerlidir, ancak üretilmesi çok kolay değildir. Baskıya geçmeden önce birçok farklı paydaştan
bilgi toplamanız ve kataloğunuzun kusursuz olduğundan emin olmanız gerekir.
Ürün kataloğu tasarım sürecini fethetmeye hazır mısınız?
Bu yazıda, ürün kataloğunuzu tasarlama sürecini çocuk oyuncağı haline getirmek için kullanabileceğiniz kazanan bir
stratejiyi özetleyeceğiz.
Ürün kataloğu tasarımınız için kullanabileceğiniz sürece dalmadan önce, açıkça tanımlanmış bir sürece sahip olmanın neden bu kadar önemli olduğuna hızlıca bir göz atalım. İşte tasarım sürecini yönetmenin neden zor olabileceğinin yedi nedeni.
Ürün katalogları karmaşık belgelerdir, yani işletmenizdeki bir dizi paydaştan bilgi toplamanız gerekir. Ürün detayları değişebilir ve tasarım geri bildirimi düzenli olarak uygulanmalıdır. Merkezi bir dosyaya sahip olmamak, hızla sayısız çatışmaya ve hataya yol açabilir. Aynı anda çok sayıda farklı çalışma dosyasına sahip olma riskini alırsınız ve bu büyük ölçüde kafa karışıklığına neden olabilir.
Ürün kataloğunuzu oluştururken sayısız kişiden geri bildirim ve girdi toplamanız gerekecek. Örneğin, ekibin kıdemli üyelerinin bunu incelemesi gerekecek ve metin yazarlarınız ve ürün ekibi üyelerinizin her şeyin doğru olduğunu onaylaması gerekecek. Belgeniz farklı gruplar arasında dolaşır ve bu önemli gecikmelere neden olabilir ve sizi değerli geri bildirimler için bekletebilir.
Projeniz boyunca ekibiniz kataloğun bir dizi farklı versiyonunu oluşturacaktır. Ekip üyeleriniz çalışıp sık sık çakışan dosya sürümlerini inceledikçe ve kesin olmayan geri bildirimler bıraktıklarında bu sorun teşkil edebilir. Net bir tasarım süreci, bu tuzaktan kaçınmanız ve projenizi mümkün olduğunca verimli bir şekilde ilerletmeniz için size rehberlik edebilir.
Ekibinizin her üyesi benzersiz bir işlevi yerine getirir ve projenizde önemli bir rol oynar, ancak bu, ilgili bir risk unsuru olduğu anlamına gelir. Bu insanlar ofis dışında olduğunda, onların girdilerini ve uzmanlıklarını kaçıracaksınız. Bu durum gecikmelere ve hatalara neden olabilir, bu nedenle sorunlu alanları veya darboğazları açıklayan net bir tasarım sürecine sahip olmak çok önemlidir.
Gerçekten mükemmel bir ürün kataloğu oluşturmak istediğiniz için, çok disiplinli ekip üyelerinizi etkinleştirmeniz gerekir. Ancak her birinin kendi görevleri ve sorumlulukları olacaktır, bu da hızlı ve kapsamlı incelemeler sunacak zamanları olmayabileceği anlamına gelir. Bu, farklı bir ürün kataloğu tasarım planı olmadan, iş arkadaşlarınızı takip etmek ve geri bildirimlerini talep etmek için önemli miktarda zaman harcayacağınız anlamına gelir.
Uluslararası bir müşteri tabanınız varsa, muhtemelen ürün kataloğunuzu farklı dillerde hazırlamanız gerekecektir. Çevirileri koordine etmeniz ve tasarımların farklı uzunluklardaki metinlere uygun olmasını sağlamanız gerektiği için bu çok karmaşık olabilir. Aynı anda ve farklı dillerde bir dizi ürün kataloğu oluşturmak istiyorsanız, güçlü ve özlü bir tasarım planı geliştirmeniz gerekir.
Kurumsal seyahat her zamankinden daha popüler ve bu, ekip üyelerinizin farklı zamanlarda ofis dışında olabileceği anlamına geliyor. Yolda çalışmayı zor bulabilirler, bu nedenle tasarımınızla ilgili bazı kritik geri bildirimleri veya girdileri kaçırabilirsiniz. Ancak, ürün kataloğunuz için sağlam bir tasarım planı, bu riski yönetmenizi ve ihtiyaç duyduğunuz geri bildirimleri zamanında almanızı kolaylaştıracaktır.
Artık üstesinden gelmeniz gereken zorlukları ele aldığımıza göre, ürün kataloğu tasarım sürecine tipik olarak dahil olan kilit kişileri ve ekipleri kısaca ele alacağız:
1. Proje yöneticisi Kataloğu oluşturan şirketin proje yöneticisi, projenin tamamlanmasına kadar ilerlemede kritik bir rol oynar. Bu profesyonel, kataloğu iş akışları boyunca hareket ettirirken her olasılığı karşılamak için kusursuz proje ve insan yönetimi becerilerini kullanacaktır. Proje yöneticisi, çeşitli paydaşların tümü arasında bir köprü görevi görür ve bu benzersiz bakış açısı, projenin tamamlanmasına rehberlik etmelerini sağlar.
Şirket içindeki pazarlama ekibi, katalog tasarımı devreye almak ve stratejisini şekillendirmek için stratejik bilgisini kullanır. Bu ekip, bir dizi hedef oluşturmaktan ve katalog tasarımı şirketin marka yönergelerine uygun olmasını ve etkili bir pazarlama parçası olmasını sağlamaktan sorumludur.
Gerçek tasarım ekibi dahili veya harici olabilir. Etkili bir katalog oluşturmak için pazarlama ekibi ve proje yöneticileri ile yakın işbirliği içinde çalışacaklar. Bir tasarım ekibi, doğru ve net geri bildirim sağlandığında en iyi şekilde çalışır. Proje yöneticisi, tüm geri bildirimlerin olabildiğince şeffaf olmasını sağlamak için çok çalışmalıdır.
Ürün ekibinin katalog tasarımı için gerçek ayrıntıları sağlaması ve içindeki tüm bilgilerin doğru olduğundan emin olması gerekecektir. Ayrıca inceleme ve onay sürecinde de güçlü bir rol oynamaları gerekecektir. En iyi proje yöneticileri, nihai ürünün genel kalitesini mümkün olduğunca yükseltmek için tüm farklı proje grupları arasında net iletişimi kolaylaştırabilir.