Bir ürün kataloğu hazırlamak, müşteri tabanınızı genişletmenin ve müşterilerinizi şirketinizin sunduğu tüm harika
ürünlerle tanıştırmanın etkili bir yoludur. Bir katalog, mağazanıza asla adım atmayacak müşterilere ulaşma potansiyeline
sahiptir. Ürün kataloğunuza neleri dahil edeceğinizi bildiğiniz ve onu organize ve görsel olarak çekici bir şekilde
sunduğunuz sürece, kataloğunuzu kısa sürede bir fikirden somut bir reklam aracına dönüştürebileceksiniz. Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için katalog üretmek ve tasarlamak için buradayız. Hemen bize ulaşın.
Herhangi bir tasarım adımına başlamadan önce tüm bileşenlerin yerinde olduğundan emin olun. Kataloğu hazırlamadan önce ihtiyaç duyacağınız içerik, ürünlerin resimlerini, ürün ve ürün özelliklerinin bir listesini ve şirket hakkında bilgiler, müşteri referansları ve diğer tüm yazılması gereken diğer içeriklerin bir listesini içerir. Müşterilerinizin doğru kararı vermesine yardımcı olacak bilgiler.
Paradan tasarruf etmek için kendi resimlerinizi çekmek isteyebilirsiniz, ancak kendiniz profesyonel bir fotoğrafçı değilseniz, sizin için fotoğraf çekecek bir profesyonel tutmak en iyisidir. Ürün fotoğraflarınız, müşterilerin ilk göreceği şey olduğu için kataloğun en önemli yönlerinden biridir. Çekici bir resim, müşterileri açıklamayı okumaya ve umarız bir satın alma işlemi yapmaya teşvik eder. [1] Fotoğrafçılık becerileriniz varsa ve resimleri kendiniz çekerken rahat hissediyorsanız ve bir dijital kameranız varsa, kamerayı en yüksek çözünürlüğe ayarlayın ve ürün resmi protokolünü izleyin: açık bir arka plan üzerinde ürünlerin grup değil, ayrı ayrı resimlerini kullanın, yapmak için bir gölge ekleyin ürünler sayfadan fırlar ve en az 300 dpi çözünürlükte yükler.
Her bir ürünle ilgili içeriği yazmadan önce, her birinin tüm teknik özelliklerini bilmeniz gerekir. Orijinal ve indirimli fiyatlar dahil olmak üzere ürün numaraları ve fiyatları da atayabilirsiniz. Ürünlerinizi sıralarken aklınıza gelen faydaları da not almak isteyebilirsiniz. Okuyuculara her ürün hakkında bilinmesi gereken her şeyi anlatmak isteyebilirsiniz, ancak onlara yalnızca karar vermelerine yardımcı olacak bilgileri vermelisiniz. Ürün hakkında daha fazla bilgi almak istiyorlarsa onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.
Kataloğunuzun kapatıldığında olması için uygun bir boyut seçmelisiniz. Nerede kullanılacağına bağlı olarak, ister uçakta ister bekleme odasında bir masa üzerinde olsun, ürününüz için en uygun boyutu düşünmeniz gerekir, böylece müşterileriniz aşırı büyük bir katalog veya arenadan etkilenmez Düşündükleri ürünlerle ilgili resimleri ve bilgileri net bir şekilde görmelerine izin vermeyecek kadar küçük bir katalog yüzünden hayal kırıklığına uğramıyorlar.
Kataloğunuz, müşterilerinize ihtiyaç duydukları tüm bilgileri verecek kadar uzun, ancak ilgilerini koruyacak ve onları ekstra ayrıntılara boğmayacak kadar kısa olmalıdır. Bir içindekiler tablosunu, bir sayfanın tamamında gösterilebilecek ürünleri ve şirket geçmişi gibi ek bilgi sayfalarını unutmayın. Sayfalandırmanızın tutarlı olduğundan emin olun. Müşterileri iki sayfalık yayılmalarınızın her birine ekleyerek web sitenizin adresini ve numarasını bulmalarını kolaylaştırabilirsiniz. Telefon numaranızı her sayfanın sağ altında ve web sitenizin URL’sini sol altta listeleyebilir veya tersini yapabilirsiniz. Üstüne veya alt tarafına da yerleştirebilirsiniz. Baskı şirketleri 4 sayfayı tüm bir kağıda (2 önde ve 2 arkada) yazdırdıklarından, sayfa sayısını 4 sayfa artışlarıyla tuttuğunuzdan emin olun.
Her bir açıklamayı 50-150 kelime arasında kısa tutun. Her ürünün özelliklerini dahil etmek isteyeceksiniz, ancak her özelliğe küçük avantajlar eklemeyi unutmayın. Ve temel bir avantajı da unutmayın. Örneğin, bu golf eldivenlerinin kavrama özellikleri sopada daha dengeli bir tutuş sağlar, ancak daha da önemlisi, müşteriler bu eldivenleri giyerken profesyonel düzeyde golf oynayabilir (temel avantaj). Siz ürünler hakkında yazarken, fiyattan ağırlığa veya boyutlara kadar, onlar hakkında bilmeleri gerekenleri açıklayarak müşterilerin doğru öğeyi seçmelerine yardımcı olun. [3] Ek yazma yardımı istiyorsanız, bir metin yazarı tutmayı düşünebilirsiniz.
Metin yazarken, aşırı teknik dilden kaçınan kısa, okunması kolay cümleler ve paragraflar kullanmalısın. Kataloğunuzun her bölümünde, bölümdeki ürünlerden birini kullanan bir kişiyi gösteren bir kapak veya giriş sayfası ve tüm ürün kategorisinin faydaları hakkında kısa bir makale olmalıdır. İçeriğiniz, okuyucularınızın ürünlerinizle daha rahat hissetmelerini sağlamak için şirketin kısa bir geçmişini de içerebilir. Faksla veya postayla gönderilen siparişleri kabul edecekseniz de sipariş formunu oluşturmalısınız.
Her sayfada hangi içeriğin görüneceğini planlamanız gerekir. Benzer ürünleri bir araya getirdiğinizden emin olun. Ek olarak, birbirine yakın ürünleri de yerleştirmelisiniz. Örneğin lüks erkek elbise ayakkabısı satıyorsanız, ayakkabının uzun süre bozulmadan kalmasını sağlayacak ayakkabı çekeceklerini aynı sayfaya yerleştirebilirsiniz, çünkü güzel ayakkabı olduğunu düşünen müşteriler bunu da arıyor olabilir. Bu aynı zamanda müşterilere ihtiyaç duyduklarını bile bilmedikleri bir şeyi göstermenin harika bir yoludur. [4] İçeriğinizi etkili bir şekilde düzenlemek için, yalnızca ürün bölümlerine değil, kitabın önünde bir giriş bölümüne, makaleleri eklemek istiyorsanız bir eğitim bölümüne ve iade ve garanti bilgilerine sahip bir bölüme sahip olmanız gerekir. Katalog boyunca makaleler serpiştirebilirsiniz, böylece ürünlerinizi satın almak asla müşterinin zihninden uzaklaşmaz. Müşterilerinizin dikkatinin dağılmaması için tutarlı tipografi ve tasarımlar kullandığınızdan emin olun. Bununla birlikte, her bölümün sayfalarının üstlerini, altlarını veya yanlarını renklerle kodlayarak belirli bir bölümü bulmayı kolaylaştırmalısınız.
4 sayfalık bir artışa ulaşmaya çalışırken, kataloğunuzda bazı dolgu sayfalarını kullanmanız gerekebilir. Bu dolgu maddelerinin kataloğunuzun amacını tanıtmasını sağlayın – ürün satma. Şirketinizin geçmişini dahil etmek, müşterilerin ürünlerinizi daha rahat satın almalarına yardımcı olacaktır. Müşteri referansları ve garantileri de öyle. Bir müşterinin aklını rahatlatacak ve şirketinizi meşrulaştıracak her şey, ekstra gayrimenkulden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacaktır.
Kapak, potansiyel müşterilerinizin gördüğü ilk şey olacak ve kataloğunuzun başarısını artıracak veya bozacaktır. Kapağınız dikkat çekmiyorsa, katalog daha müşteri açmadan çöpe atılabilir. Öne çıkan öğeler, özel ürünler veya indirimler ve çarpıcı görseller dahil olmak üzere tümü, tüketicileri sayfalarda gezinmeye teşvik eder. Kataloğunuz sezonluksa, yılın zamanına veya yaklaşan bir tatile uygun bir temayla gidin.
Sipariş formunu oluşturmak biraz sıkıcı olsa da, bir müşterinin form çok kafa karıştırıcı olduğu için o türünün tek örneği lambayı satın almaktan vazgeçebileceğini unutmayın. Bir müşteri hizmetleri numarası eklemek, müşterilere takılırlarsa sizinle iletişim kurmaları için bir yol sağlar. Adreslenen delikli bir form, siparişin postalanmasını müşteriler için de çok daha kolay hale getirir. Miktar seçeneği ve hem gönderim hem de fatura adresi seçenekleri gibi gereksinimleri unutmayın. Müşterileriniz ürünü çevrimiçi olarak da sipariş edebiliyorsa, bunun bir seçenek olduğunu onlara bildirin.
Yüzlerce katalog sipariş etmeden ve bazı organizasyon hataları veya görsel hatalar yaptığınızı fark etmeden önce ürün kataloğunuzun bir modelini oluşturmak önemlidir. Bu süreç, sayfa düzenlerini yeniden yapmak için zaman kaybetmenizi önleyecek ve size kataloğunuzun gerçekte nasıl görüneceği konusunda bir fikir verecektir. Grafik tasarım geçmişiniz yoksa, kataloğunuzdaki sayfaları düzenlemenin en iyi yolunu bulması için bir profesyonel ile görüşmelisiniz. [6] Bütçenizi, kullanacağınız yazıcıyı, yırtma sipariş formlarını ve kullanmak istediğiniz görselleri görüşeceksiniz. Siz veya grafik tasarım uzmanınız bu bileşenlerle ilgili bir fikir edindikten sonra, bilgileri düzenlemenin bir yolunu ve onları sıkıştırmadan tek bir sayfaya olabildiğince çok ürünü yerleştirmenin bir yolunu bulabilirsiniz. Sonunda kullanacağınız görüntüleri temsil etmek için şekiller veya diğer yer tutucular kullanabilirsiniz. Her şeyi hazırladıktan sonra, gerçek görüntüleri kullanabilir, kataloğu kontrol edebilir ve potansiyel alıcıların, yazıcınıza götürmeden önce bazı öneriler almak için kataloğa bakmalarını sağlayabilirsiniz.
Kataloğunuz yalnızca 4 sayfaysa, kendiniz yazdırmayı deneyebilirsiniz, ancak bir profesyonel daha az zaman alır ve kaliteli sonuçlar sağlar. Ayrıca, ticari bir baskı firması, sayfa uygulama (sayfa sırası) ve kayma (birlikte katlandığında iç sayfalardan daha kısa çıkan dış sayfalar) gibi konularla ilgilenecektir. Bir yazıcı aynı zamanda çok daha dayanıklı bir ciltleme tekniği kullanabilecektir. Hatta bazı baskı şirketleri, size kolaylık sağlamak için posta hizmetleri bile sağlar. Makul fiyatlar ve profesyonel kalite için güvenebileceğiniz bir yazıcı bulduğunuzdan emin olun.
Bu zorlu süreçle vakit kaybetmek yerine profesyonel bir destek almak istemez misiniz? Kaliteli ve kurumsal bir Katalog Tasarımı için hemen Bi Düşün Medya ve Ajans’a ulaşın.