Herhangi bir kurumsal kimliğe atıfta bulunan logolardan kaç kez bahsettik? Çoğu zaman, değil mi? Bu terim, tüm grafik kimlikleri eşit olarak ifade etmek için tamamen doğru değildir, ancak yalnızca tek bir öğeyi kullanan marka tasarımlarını ifade eder: metin. Bir şirket kurmakla ilgilendiğinizde ve kişisel veya ticari bir kurumsal kimlik tasarımına ihtiyacınız olduğunda, yüzeysel ve genel bir şekilde bu marka tasarımının hangi unsurlarının parçası olabileceğini bilmeniz gerekir. Böylelikle bu işi yapan profesyonel veya grafik tasarım ajansı ile daha detaylı çalışma talep edebilecek ve kendinizi daha iyi anlayabileceksiniz. Unutmayın, Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için en iyi Kurumsal Kimlik Tasarımı hizmetini uzman kadromuz ile vermekteyiz. Tek yapmanız gereken bizi aramak.
Kurumsal kimlik, halkın bir varlığı anında tanıdığı ve ezberlediği koordineli bir dizi görsel işarettir. Bu tanımlayıcı işaretler, marka ve kimlik konusunda uzmanlaşmış bir grafik tasarım ajansı tarafından yapılır. Grafik tasarımcı, semboller veya kelimeler aracılığıyla işlevsel ve estetik bir mesaj yansıtmayı amaçlamaktadır. Yeni bir marka kimliği yaratma işi, tasarımdan önce çok önemli bir bölümü içerir. Bu önceki bölüm, belirli mesajları açık ve belirlenmiş hedeflerle iletmeyi amaçlayan görsel iletişimi yansıtmak ve yürütmek için fikirlerin tasarlanması ve organize edilmesinden oluşur.
Bir marka yaratma ve geliştirme sürecini ifade eden, pazarlamada kullanılan bir İngilizcedir. Bu marka, daha önce de bahsettiğimiz gibi, belirli amaçlarla çeşitli unsurlar veya görsel işaretlerle oluşturulabilir. Bazı unsurların veya diğerlerinin kullanımına bağlı olarak, bir kurumsal kimliğin bir logo, bir sembol veya her ikisinden oluşup oluşmadığını söyleyebiliriz. Bazı grafik kimlik tasarımlarını ve bununla birlikte bir marka tasarımı oluştururken seçilebilecek farklı seçenekleri örneklerle görelim.
Normalde bu kelimeyi kötü kullanırız çünkü logo ile yanlışlıkla kurumsal marka kimliği tasarımını bütünüyle anlarız, ancak gerçekte logo sadece kelime oluşumlarını ifade eder. Yunanca logo (λόγος) “kelime” anlamına gelir, bu nedenle: Metnin yanında semboller veya simgeler kullanan markalar logo değildir. Yalnızca belirli bir tipografiye sahip bir kelimeyi kullanmakla sınırlayan markalar logolardır. Hiç şüphe bırakmamak için pratik bir örnek verelim. Bu durumda, görsel unsur sadece bir yazı biçimi olduğu için, “H&M” şirketinin kurumsal kimliğine “H&M” logosu diyebiliriz.
İzotip, markaların ikonik kısmı veya sembolüdür. Genel olarak, yalnızca ikonik unsurlarla sıfırdan bir marka yaratmak yaygın değildir. Normalde semboller kullanıldığında, ilk etapta kendilerini tanıtmak için bir kelimeyle birlikte görünürler. Bununla birlikte, marka bilindiğinde ve sembolün kendi kendine tanınması için doğru bir şekilde konumlandırıldığında, şirket, logonun ne olduğunu tanımlayacak herhangi bir metne ihtiyaç duymadan ara sıra logoyu kaldırma kararı alabilir. İzotipten bahsedebildiğimiz bu durumlarda, onu örneklemek için McDonald’s veya Apple adını verebiliriz.
Logo seti artı izotip, yani bir yanda metin ve diğer yanda ikon. Bu unsurların hem bir arada hem de ayrı ayrı görünmesi söz konusu olabilir. Yukarıda açıkladığımız durumda yalnızca simge görünebilir veya belirli ortamlarda yalnızca logo tasarımında görünebilir. Bazı şirketler, yer veya maliyet sorunları nedeniyle kurumsal kırtasiye ürünlerinde yalnızca bir ürün kullanır. Carrefour tam teşekküllü bir görüntü tipidir.
İzolog, sembol ve metin kümesidir, ancak bu sefer bunlar birbirinden ayrılamaz iki unsurdur. İzologun öğeleri, imgeotipte olduğu gibi ayrı ayrı çalışmaz, ancak iki öğenin toplamı bir oluşturur. Etrafımızı çevreleyen, diğerleri arasında Burger King, Starbucks veya Lay’s gibi bir izolog oluşturan birçok marka var. Bir kurumsal kimliğin ana unsurlarının birleşimine dayalı olarak sahip olabileceği tüm çeşitleri gördük: simge ve metin. Aynı marka kimliğinde görünebilecek farklı metinleri keşfetme sırası geldi. Logo: Logo markayı ifade eden metindir, bir veya birden fazla kelimeden oluşabilir. Pek çok durumda bu sözcükler anlambilimden yoksundur, yani herhangi bir anlamı yoktur, sadece bir kimliğe bir isim verirler.
Payda / Tanımlayıcı: Bir markanın paydası veya tanımlayıcısı, bize hangi sektöre atıfta bulunduğu gibi marka hakkında bilgi verir. Fırınlar, kafeler, marangozlar, kuaförler veya berberler gibi geleneksel ticaret kuruluşlarının özellikle grafik kimliklerine bakarsak, hemen hemen hepsinin bulacağınız işyerine atıfta bulunan bir payda veya tanımlayıcıya sahip olduğunu fark ederiz.
İddia: İddia, logo tasarımına daha stratejik ve yaratıcı bir amaçla eşlik eden metindir. Rolü, markanın kişiliğini ve tavrını tanımlamaktır. Nike’ın “Just do it” veya Adidas’ın “Impossible is no nothing” markasının yanında belirli durumlarda görünür. Bu metinler halkla bağlantı kurmaya ve şirket imajının bir parçasını oluşturmaya çalışır. Güç, sebat, azim ve cesaret, her iki şirketin de markasıyla ilişkilendirmek istediği değerlerden bazılarıdır ve bunu iddianın kullanılmasıyla başarırlar.
Kurumsal kimlik tasarımı ile ilgili gerekli tüm bilgilere zaten sahipsiniz. Artık tüm fikirlerinizi yazabilirsiniz, böylece bir Markalaşma uzmanı markanızın yaratılmasıyla başlayabilir. Şimdiye kadar öğrendiğiniz her şeyi bir grafik tasarım ajansı olan Nubeser Soluciones tarafından geliştirilen yeni bir kurumsal kimlik ile gözden geçirmenizi öneririz, tüm unsurlarını ayırt edip her birinin nedenini anlarsanız kimliğinizi oluşturmaya hazırsınız!
İncelemeye başlayalım, kendimize bazı sorular soralım:
Kaç tane element var? İkisi de ayrı ayrı mı çalışıyor?
Farklı işlevlere sahip metin öğeleriniz var mı?
Tüm bu soruları adım adım cevaplamaya başlayacağız. 3 farklı görsel unsuru olan bir markadır: ikonik bir unsur ve iki metin unsuru. İkonik öğe, yalnızca kendi kendine çalışana kadar bir izotip olarak kabul edilemez, yani bu danışmanlık şirketi yalnızca üçgen ‘A’ tarafından tanınana kadar, bu öğeye bir izotip olarak atıfta bulunamayacağız. “Luz & Asociados” şirket logosudur, şirketin adını veren metin öğesidir, sembolle bir görüntü türü oluşturur, izolog değil çünkü tasarım, her iki öğenin ayrı ayrı çalışması ve içinde birleşik olmaması için tasarlanmıştır. sadece bir. Aslında, daha önce de bahsettiğimiz gibi, yer sorunları nedeniyle, kartvizitlerde (kurumsal kırtasiye) kartın bir tarafında sadece sembol belirir. Son olarak, logonun altında görünen paydayı veya tanımlayıcıyı vurgulayın: “Asesores”, bu metin ile halk, markanın ait olduğu sektör hakkında fikir sahibi olabilir.
Luz & Asociados analiz alıştırması sizin için karmaşık değilse, grafik kimliği anlamak için ihtiyacınız olan her şeyi zaten öğrenmişsinizdir. Unutmayın, herhangi bir marka tasarımı logo değildir, her terimi düzgün konuşmak için zaten biliyorsunuzdur. Elbette yaratıcı bir tasarım istiyorsanız ya da kart tasarımı, afiş tasarımı ile markanızın tam kimliğini yaratmak ya da tasarlamak istiyorsanız … Bize ulaşın, çalışmalarında uzman tasarımcıları olan uzman bir grafik tasarım ajansıyız. Unutmayın, Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için en iyi Kurumsal Kimlik Tasarımı hizmetini uzman kadromuz ile vermekteyiz. Tek yapmanız gereken bizi aramak.