Pankart yaptırırken nelere dikkat edilmeli?

Broşürler, el ilanları, kataloglar ve afişler gibi tüm pazarlama ve tanıtım malzemeleriniz için zaman ayırmanın ve
tasarımınızı planlamanın önemini sık sık tartıştık. Bugün bir pankart tasarlamaya başlarken hatırlamanız gereken
10 şeye bakarken pankart standlarına bir göz atacağız. Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarka sizleri için
en iyi pankartı tasarlamak için buradayız. Durmayın hemen bizi arayın!

Renk kullanımı:

Renk, afişinizi diğerlerinden ayırmanın harika bir yolu olabilir. Pankartınızın dikkat çekmesine yardımcı olmak için
renk kullanmayı düşünün, ancak aşırıya kaçmayın. Gözlerin odaklanamayacağı çok fazla şey olduğundan, çok fazla renk
genellikle dinleyicilerinizin kafasını karıştırabilir. Farklı sektörlerde işe yarayan renkleri dikkate almak da
önemlidir. Bir sonraki pankartınızı  tasarlarken renk seçme konusunda tavsiye için, baskıda renk psikolojisi
kılavuzuna bakın.

Metin ve yazı tipleri:

Hedef kitlenizle uyumlu bir renge karar vermek önemlidir, ancak pankartınızın içeriğinin okunabilir olduğundan emin
olmak çok önemlidir. Hem yakından hem de uzaktan okunması kolay yazı tiplerini kullandığınızdan emin olun.
Metni minimumda tutun ve metninizi maksimum 2 yazı tipi ile sınırlandırmaya çalışın.

Resimler ve grafikler:


Bir resim binlerce kelime söyler ve bir pankart tasarlamaya gelince, grafiklerin veya resimlerin kullanılması
mesajınızı iletmenize gerçekten yardımcı olabilir. Ürün veya hizmetlerinizi tanıtıyorsanız, satışa yardımcı olması
için kaliteli resimler kullanın. Görüntüleri kullanırken hatırlanması gereken en önemli şey KALİTEDİR! Kullanılan tüm
görüntülerin yüksek kaliteli, yüksek çözünürlüklü olduğundan ve baskı için CMYK formatında kaydedildiğinden emin olun.

Kurumsal marka kimliğiniz:

Tüm basılı pazarlama ihtiyaçlarınızda olduğu gibi, marka kimliğinizi hatırlamak önemlidir. Bu, kurumsal renklerinizi,
yazı tiplerinizi ve tüm standart kurumsal baskı gereksinimlerinizi içerir. Pankartlar dahil herhangi bir baskı
malzemesi tasarlarken marka renklerinizin, mesajınızın ve logonuzun önemini unutmayın.

Hedef kitlenizi hatırlayın:

Bir pankart tasarlarken hedef kitlenizi dikkate almak önemlidir. Pankartlar onları nasıl etkilemesini
istersiniz? Hedef kitlenizin ilgisini çekmek söz konusu olduğunda resimlerin ve renklerin rolünü unutmayın.
Daha eski bir demografiye karşı daha genç bir demografiyi kadın bir kitleye çekmek, genellikle renkler, yazı tipleri
ve hatta iyi çalışan moda sözcükler hakkında araştırma yapılmasını gerektirir.

Pankartınız nerede kullanılacak:

Tasarımına ve düzenine karar verirken pankartınızın nerede kullanılacağını göz önünde bulundurmanız da önemlidir.  Pankartınızı bir konferansta veya ticari fuarda kullanacaksanız, tüm önemli bilgilerinizi afiş standınızın en üstüne yerleştirmeniz önemlidir. Bunun nedeni, pankartınızın önüne masa veya kutuların yerleştirilebilmesidir. Standınızı iş yerinize, üzerinde bilgi görüntülenmesini engelleyecek hiçbir şey olmadan yerleştirmeyi planlıyorsanız, standınızda hemen hemen her şeye sahip olabilirsiniz – ancak unutmayın, daha azı daha fazladır.

İlgili herhangi bir pazarlama materyali:

Bir açılır pankart veya bir açılır afiş standı tasarlıyor olun, büyük olasılıkla yanında başka basılı pazarlama
materyalleri kullanacaksınız. Bu basılı materyalin (broşürler, posterler veya broşürler) afiş standınızın tasarımına
uyması ve bunun tersi önemlidir.

Logonuzun konumu:

Logonuz genellikle işletmenizin en tanınan yönlerinden biridir ve kolayca görülebilmesi ve açıkça görülebilmesi
için onu standınızın üst kısmına yerleştirmeniz önemlidir. Ayrıca, pankartınızda en önemli mesajı göz hizasında
bulundurmayı unutmayın, böylece istediğiniz kitle onu hızlı ve kolay bir şekilde görebilir.

İletişim bilgileriniz:

İletişim bilgilerinizin pankartta yer almasını sağlamak önemlidir. Bunların görünür olduğundan emin olun,
böylece bir konferansa katılıyorsanız ve pankart bir masanın arkasındaysa, iletişim bilgilerinizin açıkça
görülebildiğinden emin olun. Bunları üst tarafa yakın bir yere yerleştirmeye çalışın. Afiş standınızı önünde hiçbir
şey olmadan mağazanıza yerleştiriyorsanız, iletişim bilgileriniz belki de en altta yer alır.
Tüm iletişim bilgilerinizi eklemenize gerek yoktur, yalnızca müşterilerinizin kolayca hatırlayacağı bilgileri
eklemeniz gerekmez – genellikle bir web sitesi adresi veya telefon numarası yeterli olabilir. Bu, ziyaretçilerin daha
fazla bilgi aramasına izin verecektir.

Soldan sağa ve yukarıdan aşağıya düşünün:

Son olarak, pankartınızı tasarlarken soldan sağa ve yukarıdan aşağıya düşünmeyi unutmayın.
Hem bir ekrandan hem de basılı olarak (örneğin gazete, ilan tahtası, broşür) soldan sağa ve yukarıdan aşağıya bilgi
okumaya ve tüketmeye aşinayız. Metne minimalist bir yaklaşım benimsiyorsanız, her şeyi merkezde tutmak işe yarayacaktır,
ancak başlıkları kullanıyorsanız ve bazı temel özellikleri / hizmetleri listeliyorsanız, standınızı soldan sağa doğru
akan bu bilgilerle tasarladığınızdan emin olun. Pankart, ürününüzün veya hizmetinizin bir sonraki serginizde öne çıkmasına gerçekten yardımcı olabilir,
ancak rekabette öne çıkmanızı sağlamak için tasarımınızı doğru bir şekilde almanız önemlidir.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..