Promosyon ürünleri tüketicinin markanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi, logonuzu tanıyarak hatırlamalarını sağlar. Örneğin; bir fast food zinciri olan markanın, logosunu gördüğünüzde ismini ve yaptığı işi hatırlarsınız. Bir araştırma, tüketicilerin %89’unun son iki yıl içerisinde aldıkları bir promosyon ürününden, reklam verene geri dönüş sağladıklarını belirtiyor.
Tv veya afiş reklamları insanların gözünden birkaç saniyede geçiverir. Ancak promosyon ürününüzü hediye ettiğinizde çoğunlukla uzun zaman kullanılır ve sürekli göz önündedir. Yine bir araştırmaya göre, katılımcıların %76.1’i son 12 ay içerisinde aldıkları promosyon ürünlerindeki reklam verenin adını hatırlayabilmektedir.
Kartvizitler markanızı ve sizi tüketicilere tanıtmaktadır. Promosyon ürünleri de az çok aynı görevi görür fakat daha iyi sonuçlar verir. İşinizle ve sektörünüzle ilgili hediyeler dağıtırken, aslında işletmenizi potansiyel tüketicilere tanıtıyorsunuz demektir. Promosyon ürünlerinde logonuzun yanı sıra, iletişim bilgilerinizin de olabileceğini unutmayın.
Hedef kitleniz ürünlerinizi sıklıkla satın almalıdır. Promosyon ürünleriniz ne kadar kaliteli ve kullanılabilir olur ise, hedef kitlenizde sizin ürünlerinizin de kaliteli ve kullanılabilir olduğu algısı oluşacaktır. Bu şekilde pazarlama kampanyanız, hedef kitleye daha fazla etki edecek ve markanızın profilini yükseltmeye yardımcı olacaktır.