Etkili katalog tasarımı için kurallar

Bir katalog tasarlama eylemine  birçok durumda “Arzu Yaratma Sanatı” denir. Bir ürün veya hizmetin fiyatının ve işlevselliğinin veya faydalarıdır. Genellikle birbirine çok benzer. Bugünkü kadar rekabetçi bir pazarda, biçimi ve sunulma şekli her şeyden önce hakimdir.

İster bir fincan kahve ister lüks bir araba olsun, ürünün sunulma şekli bir fark yaratacak ve elbette satın alma işleminizi az ya da çok teşvik edecektir. Bu nedenle bir katalog nasıl doğru bir şekilde tasarlanmalıdır?

1.- Katalog markayı yansıtmalı ve pekiştirmelidir

Herhangi bir katalog, okuyucu bir bakışta nereden geldiğini veya arkasında hangi şirketin olduğunu anlayacak şekilde tasarlanmalıdır. Fiziksel veya web işiyle aynı kimliği veya kurumsal imajı korumalıdır. Bu nedenle, web tasarımcıları, grafik tasarımcılar ve marka imajının tasarlanmasına belirli bir şekilde katılan tüm insanlar arasında mükemmel bir koordinasyon olması gerekiyor.

Bu şekilde yapıldığında, tekrarlanan müşteriler ve potansiyel müşteriler, satın alma işlemi nerede yapılırsa yapılsın aynı kalitede hizmet alacaklarını hissederler.

Bi Düşün Medya ve Ajans, Katalog Tasarım konusunda uzman hizmeti sunar. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

2.- Parçaları değil, bir bütünü düşünün

Her şeyin aynı görünmesini ve tekrar ya da monotonluk hissi vermesini önlemek için tasarım yaparken bağımsız bir birim olarak her sayfaya değil, kataloğun tamamına dikkat edilmelidir. Pek çok kataloğun başarısı, sayfa her çevrildiğinde şaşırtmak ve okuyucunun ilgisini fotoğraflar, grafik detaylar, kan görüntüleri vb. İle sürdürmektir.

3. – Kendinizi müşterinin yerine koymak

Bir müşteriye beklediğiniz gibi davranmaktan daha etkili bir yol yoktur. Müşteriler, kendilerine ürün veya hizmet satan firmaların, istediklerini belirli bir zamanda nerede bulabileceklerini açıkça belirtmelerini ve ihtiyaç duyduklarında soruları cevaplamalarını ister.

4.- İlgi çeken başlıklar veya başlıklar kullanın

Müşterileri kataloğa göz atmaya davet eden giriş metinlerini kullanmalısınız.

5.- En pahalı ürünlere öncelik vermekten kaçının

Daha pahalı olan ürünlere öncelik verme ve bu ürünlere daha fazla önem verme eğilimi vardır, çünkü açıkçası, bir şirket veya işletme daha büyük bir kar marjı verebilir. Sorun şu ki, müşteri korkuyor, yani bütçesini aşan fiyatlarda ürün gördüğünde, kataloğu okumayı otomatik olarak sonlandırıyor.

Bu nedenle işin sırrı, onları çok daha ucuz diğer ürünlerle nasıl maskeleyeceğinizi bilmektir. Bir müşteri daha ucuz bir ürün satın alırsa ve alınan tedavi ve hizmetten memnun kalırsa endişelenmemize gerek yoktur. Dahası, vakaların% 90’ında başka birine ihtiyacınız olduğunda çok daha yüksek bir fiyata geri geleceğinden emin olabiliriz.

6.- Okumayı kolaylaştırın

Kimse, aradığını nerede bulacağını bilmediği bir kataloğa sahip olmaktan hoşlanmaz. Katalog okumak hoş bir deneyim olmalı. Bu nedenle, bir indeks, okumayı çok kolaylaştırır. Ayrıca kendi adına konuşan görüntüleri de kullanmalısınız.

7.- Bir kupon veya sipariş ekleyin

Satış oluşturmak için bu adımı asla atlamanız gerekmez. Kataloğun sonunda, ortasında veya başında, müşterinin satın almak istediği ürünleri yazabileceği bir sipariş sayfası eklenmelidir. Elinizdeki bir kağıt parçasına yazabileceğinizi varsaymayın. Ya sende yoksa?

8. – Duygulara hitap edin

Müşteri değişti ve artık eskisi gibi değil. Duygu artık mantığın önüne geçiyor. Yeni deneyimler istiyorsun, satın alırken bile yaşamak ve hissetmek istiyorsun. Katalog aracılığıyla hikayeler satabilir ve tüketicinin kalbine dokunabilirseniz, çok daha iyi. Bu ürünün hayatınızı nasıl değiştirebileceğini, onunla neler yapabileceğinizi görebileceğiniz görseller kullanın. Yazının özelliklerini çok fazla göstermeyen, daha çok duyguları ve hisleri uyandıran metinler kullanın.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..