İşletmeniz için doğru kurumsal kimliği nasıl geliştirirsiniz?

Bi Düşün Medya ve Ajans olarak siz değerli müşterilerimize her türlü kurumsal kimlik hizmetini vermekteyiz. Sizler ve işletmeleriniz için “İşletmeniz için doğru kurumsal kimliği nasıl geliştirirsiniz?” sorusunu detaylıca yanıtladık.

1.NEREDEN GELDİĞİNİZİ DÜŞÜNÜN

Bu işe bir sebeple başladınız ve işi büyütürken bu sebebi gözden kaçırmamak önemlidir. Üzerinde düşünmek için biraz zaman ayırın:

  •   Bu işe başlamak için motivasyonlarınız nelerdi?
  •   Vizyonunuz ve amacınız neydi?
  •   Nasıl gelişeceğine dair planınız neydi?

Elbette iş gelişebilir ve gelişmelidir, ancak başlangıçtaki motivasyonlarınızın ve planlarınızın net olması size güçlü bir temel sağlar ve hayal ettiğiniz işi kurmanızı sağlar.

2. NEREDE OLDUĞUNUZU ÖĞRENİN

Nereye varmak istediğinize bakmaya başlamadan önce, bugün nerede olduğunuzu anlamak isteyeceksiniz. Aşağıdaki gibi soruları yanıtlamak için biraz araştırma yapmak için zaman ayırın:

  •      Mevcut müşterileriniz sizin hakkınızda ne düşünüyor?
  •      Çalışanlarınız ne olacak?
  •      Mevcut şirket malzemelerinizde nasıl bir izlenim var?

Saklamak isteyeceğiniz gerçekten olumlu geri bildirimler ve anahtar kelimeler bulabilirsiniz, ancak iyileştirme alanları da bulabilirsiniz. Geleceğin kurumsal kimliğinizi oluşturmak için hem olumlu hem de olumsuz girdileri kullanabilirsiniz.

3.ŞİRKETİN DIŞINA BAKIN

Kurumsal kimlik geliştirmek, kategorinin kurallarına göre oynamak ile öne çıkmanız için işleri karıştırmak arasında hassas bir dengedir. Şimdi rakiplerinizin kim olduğuna dair biraz daha araştırma yapın ve şunu görün:

  •      Rakiplerinizin kurumsal kimliği hakkında ne öğrenebilirsiniz?
  •      Ne seversin ve ne sevmezsin?
  •      Sizce bir şirketi başarılı, diğerini başarısız kılan nedir?

Kendi kimliğinizi oluştururken bu ayrımların farkına varmak için – yine hem olumlu hem de olumsuz olarak elde ettiğiniz içgörüleri not edin.

4. Gelecek için bir vizyon oluşturun

Bir kurumsal kimliğin oluşturulması zaman alır ve bu nedenle bugün bulunduğunuz yer için bir şeyler geliştirmenin bir anlamı yoktur – bir etki yaratmadan önce güncelliğini yitirmiş olacaktır! Bunun yerine, işinizle nereye varmaya çalıştığınız konusunda ileriye bakmak istiyorsunuz, diyelim ki beş yıllık bir ufukta:

  •      Bundan beş yıl sonra şirketinizle nerede olmak istersiniz?
  •      İç yapınız ve ekibiniz nasıl görünecek?
  •      Hangi yeni ürün ve hizmetleri başlatacaksınız?

Bu şekilde ileriye bakmak, şu anda geliştirdiğiniz kimliğin yalnızca önümüzdeki yıllarda alakalı olmasını sağlamaya yardımcı olacak, hatta oraya ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

5. Kurumsal kimliğinizi geliştirin

Ta-da, sonunda oraya vardık! Nereden geldiğinizi, bugün nerede olduğunuzu ve nereye gitmek istediğinizi biliyorsunuz; rakiplerinizin neler yaptığını biliyorsunuz; ve artık kendi kurumsal kimliğinizi oluşturmaya hazırsınız! Bunun hem tasarım yönleri hem de nesnelerin kültürü ve kişilik yönü anlamına geldiğini unutmayın.

Nasıl başlayacağınız aşağıda açıklanmıştır:

  • Marka stratejinizi nasıl geliştireceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinin – bu sizi amacınızın önemli unsurlarına, temel değerlere, marka kişiliğinize ve konumunuza götürecektir.
  • Marka kimliğinizi geliştirme hakkında daha fazla bilgi edinin — bu, tipografi, renk paleti ve form dahil olmak üzere marka tasarımınızın ayrıntılarının yanı sıra bunların logonuzda, web sitenizde, kartvizitlerinizde vb. Nasıl hayata geçirileceğini içerir.
  • Marka stili kılavuzu oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinin — işte burada, marka kimliğinizin tüm bu öğelerini kullanışlı bir referans belgesinde takip edeceksiniz.

Nasıl aniden tekrar marka hakkında konuştuğumuza dikkat edin, kurumsal değil? Eh, sadece bir markaya sahip küçük bir şirket olduğunuzda, şirketiniz etkin bir şekilde sadece o markayı temel alacaktır. Markanızı müşterilerinize nasıl sunduğunuz ile şirketinizi yatırımcılara ve diğer şirketlere nasıl sunduğunuz arasında hala farklılıklar olabilir – ancak süreç aynıdır!

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..