Katalog Tasarım için Planlama

Katalog tasarım, birçok şirketin pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır ve ürün ve hizmetleri tanıtmak için en güçlü araçlardan biridir. Logo veya kartvizit gibi bir katalog, marka farkındalığını belirlemek ve güçlendirmek için kullanılan bir araçtır.
Pazarlamacılar, bir katalog oluşturmanın ne kadar hassasiyet gerektirdiğini ve iyi planlanmış ve tasarlanmış bir kataloğun satış açısından ne kadar fark yaratabileceğini bilirler. 

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en iyi katalog tasarımı yapan firmasıdır.

Öncelik olan bir katalog tasarımı:

  • İşlevsel : Danışması kolay ve sezgisel olarak tasarlanmış
  • Çekici : Modern, profesyonel tasarım, yüksek kaliteli kağıt, vernik veya laminat kaplama vb.
Öncelikle katalog formatlarına bakalım.
Her zaman dijital olarak oluşturulan bir katalog, ancak bitmiş ürün iki
tipte olabilir:
Basılı kataloglar ünlü şirket IKEA baskılı katalog hala iyi satış araçları olduğunu söylüyor. Kağıt katalogları birçok avantajı vardır:
  • Sürekli marka teşhiri
  • Kullanımı kolay
  • Okuma yeteneği
  • hızlı arama
Dijital kataloglar
katalogları dijital araçları kullanarak oluşturulan ve bugün birçok şirket dağıtmak ve onların belgeleri tanıtımına sadece dijital medya kullanırlar. Genellikle, müşterilerin hızlı ve kolay bir şekilde gönderebilmesi için PDF formatında bir dijital katalog oluşturulur.
Parçaları bir Kataloğu ait bir
katalog birçok farklı bölümden oluşan bir belgedir. Ön kapak, içindekiler tablosu ve arka kapak gibi bazı parçalar her zaman kullanılırken, diğerleri projenin türüne bağlıdır.
  • Kapak sayfası
  • Dizin
  • Giriş
  • İçindekiler
  • Katalog
  • Son sayfalar
  • Arka kapak

Katalogların tasarlanması için gerekli unsurlar

1. İçerik, kataloğun merkezi kısmını tamamlayan tüm metinleri içerir, her ürün bilgisinin toplamıdır. Giriş, notlar, şirket bilgileri, promosyonlar, kategoriler arası metinler, son sözler vb. Metinler

2. Ürün Bilgileri
Her ürünle ilgili tüm bilgiler: açıklama, ad, SKU, kategori,
fiyat

3.- Fotoğraflar ve Görüntüler
Fotoğraflar bir kataloğun özüdür, bir ürün veya hizmeti görsel olarak tanıtmanın daha iyi bir yolu yoktur, bir İDEAL kataloğunun tasarımı, oluşturulan ürünlerin kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını sergilemelidir. profesyonel bir fotoğrafçı tarafından, kapak ve içeriğe eşlik edecek sanatsal fotoğrafları da içermelidir.
Önceden tasarlanmış grafik görüntüler, logolar, sloganlar, ikon veya ikonografiler, karakterler, semboller, barkodlar vb.

4. katalog Grafik tasarım

birlikte tüm gerekli unsurları varsa, bir katalog oluşturmak işletme aşamasına taşıyabilirsiniz. Bu aşamada, grafik tasarımcı, ürünün nihai teslimatından sorumludur.
Katalog tasarımcısı, öğeleri nasıl organize edeceğinize dair fikirlerinizi pekiştirmenize ve kataloğunuza benzersiz ve modern bir tarz yaratmanıza yardımcı olacaktır.
Kataloglar genellikle bir grafik tasarım ajansı veya profesyonel ve bağımsız (serbest çalışan) bir grafik tasarımcı tarafından tasarlanır, bir kataloğun oluşturulması doğru olduğunda firmanızın satışları üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. 

Katalog tasarlamak için ipuçları

Özetle, bir katalog tasarlarken dikkate alınması gereken en önemli hususlar şunlardır:

  • Basit sınıflandırma
  • Açık ve okunması kolay
  • Önemli avantajları vurgulayın
  • Temiz ve düzenli sayfa düzeni
  • Her ürün hakkında kapsamlı bilgi
  • Yüksek kaliteli fotoğraf görüntüleri
  • İyi çizilmiş ve anlaşılması kolay diyagramlar
  • Eylem stratejisi çağrısı

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en iyi katalog tasarımı yapan firmasıdır.

 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..