Katalog Tasarım Kılavuzu: Kazandıran Bir Tasarım Oluşturma

Kataloglar tasarım amaçları bakımından yeterince basittir: Bir şirketin envanterini kataloglamak ve müşteriler için fiyatlar ve bir satın alma noktası sunmak için mevcutturlar. Ancak iyi kataloglar bundan çok daha fazlasıdır. En iyi ve en etkili kataloglar, ürünleri pazarlayacak, satın alımları teşvik edecek ve müşterilere kataloğun temsil ettiği işle ilişkilendirebilecekleri kalite seviyesini iletecektir. Bir kataloğun bunları yapabilme yeteneği, tasarımının kalitesine bağlıdır. Bu kılavuz, tam da bunu yapan bir katalog tasarımının nasıl oluşturulacağını gösterecektir. Bi Düşün Medya ve Ajans sizler ve firmanız için en etkili katalog tasarımlarını tasarlar ve baskısını gerçekleştirir.

Temeller

Tüm pazarlama parçalarında olduğu gibi, bir kataloğun tasarımının amacı, bilgilerini iletmek ve aynı zamanda müşterileri memnun edici görüntüler, düzen ve dil ile cezbetmek olmalıdır. İyi kitapçık tasarımı, ürünleri ve fiyatlarını açıklamak için daha küçük uydu görüntüleri ve kopya gövdeleriyle çevrelenmiş uygun çözünürlükte güçlü, çekici ürün görüntülerini içerecektir. Tüm tasarımlarda olduğu gibi, tasarımcılar büyük, baskın görseller, daha küçük görseller ve metin arasında denge sağlamalıdır.

Bir katalog tasarlarken, bir kataloğun tasarımcılara ayrıntılı, açıklayıcı metin gövdeleri ve büyük resimler kullanmaları için yeterli alan sunduğunu unutmayın. Ürün açıklaması yoluyla satışları daha kolay hale getirmek için alan kullanılmalıdır.

Tasarımlar, her zaman olduğu gibi, onları izleyecek izleyicilere hitap etmelidir. Müşteri tabanınızı tanıyın ve tasarımlarınızı buna göre ayarlayın.

Teknik detaylar

Kitapçık sayfalarının yaprak başına dört sayfa olarak yazdırıldığını ve ardından kataloğun sayfalarını oluşturmak için katlandığını, bu nedenle tasarımcıların sayfaları buna göre düzenlemesi gerektiğini unutmayın. Adobe InDesign gibi bir program, katalog sayfalarını düzenlemek için en iyi seçimdir. Tasarıma sayfa numaraları eklemek, hem kataloğu oluşturan grafik sanatçınız hem de bölümler arasında gezinmeye ve belirli ürün sayfalarını aramaya çalışan okuyucularınız için yararlıdır.

Her katalog sayfası, parçanın son trim boyutu olarak tasarlanmalıdır. Örneğin, standart 8.5 ”x 11” kitapçık oluşturuyorsanız, her sayfa boyutu 8,5 ”genişliğe ve 11” yüksekliğe ayarlanacaktır.

Resminizin kenarlarından taşmasını istiyorsanız, en az .125 “taşma payı eklediğinizden ve önemli öğeleri .125” kenar boşlukları içinde tuttuğunuzdan emin olun.

En yüksek kaliteli görüntülerin kullanılması önemlidir, ancak çoğu zaman gözden kaçar ve en kaliteli baskı bile düşük çözünürlüklü, karanlık görüntülerin üstesinden gelemez. En iyi kalite – ve kataloglarınız için sonuçlar – tüm grafikler için 300 PPI öneririz. Bilgisayar ekranınızda bir görüntü karanlık veya “çamurlu” görünüyorsa, daha parlak ve daha canlı bir şeyle değiştirmeyi düşünün. Unutmayın: tüm grafik ve renklerin RGB değil CMYK modunda üretilmesi gerekir.

Bağlama Stili hakkında düşünün

Çoğu katalog için, ya tel dikiş ya da mükemmel ciltleme yoluyla ciltlenirler. Tel dikiş en çok 96 sayfadan daha küçük kitapçıklar için kullanılırken, mükemmel ciltleme genellikle 40 sayfadan fazla kataloglar için kullanılır. Bununla birlikte, belirli sayfa minimumları ve maksimumları karşılandığı sürece, baskı alıcıları sırtın nasıl ciltlenmesini istediklerine karar verme seçeneğine sahiptir. Tel dikiş tipik olarak daha uygun maliyetlidir ancak sırtın içine zımba yerleştirilmesini gerektirir. Mükemmel ciltli kitaplar, sayfaların ve sırt kısmındaki kapağın esnek bir termal yapıştırıcıyla yapıştırılmasıyla oluşturulur. Mükemmel ciltli kitaplar bu nedenle daha zarif, profesyonel bir görünüme sahip olma eğilimindedir ve kataloğunuza lüks bir his verebilir.

Görüntüler Her Şeydir

Kitapçıklar ve kataloglar son derece görsel pazarlama araçlarıdır ve bu şekilde tasarlanmalıdır. Metnin bölümlerini ayırmak ve gözleri bir sayfaya çekmek için ustalıkla üretilmiş grafikler ve fotoğraflar kullanılmalıdır. Profesyonel bir fotoğrafçı tutacak kaynaklara sahip değilseniz, ürünlerinizi fotoğraflamak için fotoğrafçılık alanında uzman bir üniversite öğrencisini işe almayı düşünün. Veya hizmetleriniz daha genelse, istockphoto.com’dan yüksek kaliteli stok fotoğrafları bulmaya çalışın.

Tipografiyi Tutarlı Tutun

Uzun kataloglarla, tasarım boyunca çeşitli yazı tiplerini kullanmak cazip geliyor; ancak tipografide süreklilik anahtardır ve kitapçığınıza daha profesyonel, markalı bir görünüm kazandırır. Biraz çeşitlilik teşvik edilirken, katalog boyunca kullanılabilecek yalnızca 2-3 ana yazı tipine bağlı kalmaya çalışın. Örneğin, başlıklar için sans serif yazı tipi ve tüm gövde metni için serif yazı tipi kullanabilirsiniz. 

Sürekliliğin Önemi

Tipografi ile tutarlılıktan bahsetmişken, tüm kataloğu genel tasarımıyla tutarlı tutmak önemlidir. Yine, bazı çeşitlilik okuyucuların ilgisini çekecektir, ancak genel olarak, sayfalar sorunsuz bir şekilde akarken görünmelidir. Tüm fotoğrafları üreten bir ana fotoğrafçı ve mizanpaj sayfaları ve grafikleri için bir ana grafik tasarımcıya sahip olmak, kataloğun stilini tutarlı tutacaktır.

Beyaz boşluk ekle

Genellikle ihmal edilmesine rağmen, katalog tasarımında boşluk çok önemlidir. Beyaz boşluk (negatif boşluk olarak da bilinir), farklı tasarım öğeleri arasındaki alandır. Beyaz boşluk, tasarımınızda nefes alma alanı sağlar ve gözü bir sayfada en önemli olana çekerek belirli ürünlerin vurgulanmasına yardımcı olabilir. Beyaz alan, tasarıma denge katar ve okuyucuların bilgi veya grafiklerle boğulmuş hissetmesini önler.

Sonuçları Kontrol Edin

Kataloğunuz basıldıktan ve müşterilere gönderildikten sonra, tasarımın ne kadar etkili olduğunu kontrol etmek çok önemlidir. Katalogdan hangi ürünlerin en çok veya en az satıldığını veya kataloğun hangi özelliklerinin müşterilerden gözle görülür bir yanıt aldığını not etmek, kataloğun genel etkinliği için bir gösterge görevi görecektir. Herhangi bir kupon veya indirim kodu eklediyseniz, belirli ürün satışlarının başarısını diğerlerine göre kolayca ölçebilirsiniz. İleriye dönük değişiklikler ve ince ayarlar yapmak için herhangi bir pazarlama parçasının etkinliğini gözden geçirmek her zaman önemlidir.

Kaliteli Baskıya Güvenin

Son olarak, tasarımcılar tasarımlarını deneyimli, kendini kanıtlamış yazıcıların ellerine teslim etmelidir. Bi Düşün Medya ve Ajans, tasarımlarınızı kaliteli kağıt üzerinde hayata geçirme deneyimine ve arzusuna sahiptir. Bi Düşün Medya ve Ajans, müşteri yöneticiniz, tasarım, düzen veya baskı süreci ile ilgili sorularınızın yanıtlarını her zaman beklemektedir.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..