Katalog Tasarım renk seçimi neden bu kadar önemli?

Katalog Tasarım işinde renk seçimi her zaman önemsenmiştir. Nedenini sizler için kısaca derledik. Bu arada Unutmayın En iyi Katalog Tasarımı Bi Düşün Medya ve Ajans’ta yaptırılır.

Renk, bir tasarımcının yararlanabileceği en güçlü araçlardan biridir ve rengin her birimizi nasıl etkilediğini anlamak, mesajları etkili bir şekilde iletme sanatının anahtarıdır.

Renk teorisi konusunda çok sayıda makale ve akademik makale var. Herkesin görünür renk spektrumunun bütünüyle sahip olduğu ‘ifade edici’ nitelikler ve ‘kültürel çağrışımlar’ üzerinden bakıldığında, rengin bir bireyi temel insan seviyesinde nasıl etkilediğine dair çok özel çağrışımlar vardır.

RENK HERKESE DOKUNUR

Renk herkese temel, hatta ilk düzeyde dokunur. Doğada “Kırmızı” nın bir uyarı rengi olduğunu hepimiz biliyoruz. Kırmızı meyveler, Kırmızı şapkalı mantarlar – çoğu zehirlidir. Ayrıca belirli durumlarda “Sarı” nın tehlike anlamına geldiğini biliyoruz – eşek arıları, arılar ve eşek arıları düşünün. Binlerce yıllık insan evrimi boyunca, çevremizdeki dünyayı renk kullanarak ‘okumayı’ öğrendik… bu sadece modern şehirlerde yaşadığımız ve en son teknolojilere sahip olduğumuz için ortadan kalkmadı. Renklerin üzerimizde taşıdığı gücü anlamak ve bunu doğru bir şekilde kullanmak, tasarımcıların dokundukları her şey için çabaladığı şeydir.

“Limon yeşilini sevmiyorum, bu yüzden ne yaparsan yap, logomu o renk yapmayın.”

Daha önce bir müşterinin böyle bir şey söylediğini duymamış bir grafik tasarımcı olmadığından şüpheleniyorum. Rengin temel düzeyde hepimizi etkilediğini belirttik, ama elbette oldukça öznel. Hatta “yaşımızın” rengi sevmemizde bir faktör olduğuna dair bazı kanıtlar var . Bu alandaki birçok çalışma, mavi ve kırmızının “yaşam boyunca yüksek bir tercih sürdürdüğünü”, ancak sarının çocuklar arasında popüler olduğunu bulmuştur. Ayrıca, olgunlaştıkça, daha uzun dalga boylu (kırmızı, turuncu ve sarı) tonlardan daha kısa dalga boylu tonlara (mavi, yeşil, mor) daha fazla ilgi duyulduğunu biliyoruz.

Öyleyse görünüşte sonsuz sayıda değişken göz önüne alındığında, nereden başlayacaksınız? Bir sonraki tanıtım broşürünüz, kurumsal kimliğiniz veya web siteniz için en iyi renk seçimini nasıl yaparsınız? Neyse ki, bize iyi bir başlangıç ​​noktası sağlayan, yaygın olarak kabul gören bir dizi ‘renk çağrışımı’ var.

RENK SEÇİMİ FAKTÖRÜ NELERDİR?

Renk seçimleri birkaç faktöre bağlıdır: Şirket ne yapıyor? Şirketlerin müşteri tabanı demografik açıdan neye benziyor? Ve ayrıca bu şirket dünyanın neresinden geliyor veya iş yapıyor?

Bu son soruya gelince, ‘batı renk birlikteliklerine’ bir göz atalım çünkü bazı küresel farklılıklar var – örneğin Asya’nın birçok yerinde beyaz ‘yas’ ile ilişkilendirilirken, bizim kültürümüzde bu tür çağrışımları olan siyahtır. . Bu nedenle, renk seçimleri yapmaya başlamadan önce yukarıdakilerin hepsini göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun.

Bu nedenle, bir dahaki sefere bir tasarım projesine başlarken, ister küçük bir baskı projesi isterse 48 sayfalık bir ilan panosu olsun, rengin, anlamın iletişiminde kullandığınız kelimeler ve resimler kadar güçlü bir rol oynadığını unutmayın. Polis hücrelerinin pastel tonlarda boyanmasının nedeni (insanları sakinleştirin), tema parklarında neden parlak kırmızılar ve portakallar kullanılır (insanları heyecanlandırır) ve avukatlar neden maviyi tercih eder (otoriter, sakin ve mutlu). Yaptığınız her renk seçiminin izleyici üzerinde kesin bir etkisi vardır ve tepkileri size yardımcı olabilir veya zarar verebilir. Bu nedenle, tasarımda kullanılacak renkleri seçerken zaman ayırın. Müşterilerinize konseptler sunarken ödevinizi yapın ve renk seçimleriniz için iyi bir gerekçeye sahip olun. Rengi tanımlama ve daha iyi anlama konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, lütfen Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçin; size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için en etkili katalog tasarım ürünlerini hazırlamakta ve tasarlamaktayız.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..