Katalog tasarım tavsiyeleri ve işinize yarayacak ipuçları

Kataloglar, birçok şirket için piyasadaki en etkili satış araçlarından biridir  ve ürün ve hizmetleri tanıtmak için çok güçlü bir yoldur. Basılı katalog, dünyanın en iyi satış araçlarından biri olmaya devam ediyor. Bu kağıt tabanlı yayınların birçok avantajı vardır:

• Sürekli marka teşhiri

• Her yaş için kullanıcı dostu

• Kolay okunabilirlik

• Ürünleri hızlı arama

Bir düşünün: katalogları haftalık olarak postayla alıyoruz, mağazalardan çıkarken alıyoruz ve hatta bize gönderilen siparişlerde kataloglar geliyor. Kataloglar, kendi zamanımızda göz atmamıza ve alışveriş yapmamıza olanak tanır ve etrafta dolaşıyor gibi görünmektedir, köpek kulaklı sayfalar ve daire içine alınmış veya işaretlenmiş ilginç ürünlerle tezgahlarımıza yığılmıştır.

Kataloglar, birçok şirket için piyasadaki en etkili satış araçlarından biridir  ve ürün ve hizmetleri tanıtmak için çok güçlü bir yoldur. Basılı katalog, dünyanın en iyi satış araçlarından biri olmaya devam ediyor. Bu kağıt tabanlı yayınların birçok avantajı vardır:

 

• Sürekli marka teşhiri

• Her yaş için kullanıcı dostu

• Kolay okunabilirlik

• Ürünleri hızlı arama

 

Bir düşünün: katalogları haftalık olarak postayla alıyoruz, mağazalardan çıkarken alıyoruz ve hatta bize gönderilen siparişlerde kataloglar geliyor. Kataloglar, kendi zamanımızda göz atmamıza ve alışveriş yapmamıza olanak tanır ve etrafta dolaşıyor gibi görünmektedir, köpek kulaklı sayfalar ve daire içine alınmış veya işaretlenmiş ilginç ürünlerle tezgahlarımıza yığılmıştır.

İşlevsel : okunması kolay ve sezgisel olarak tasarlanmış;

Çekici : yüksek kaliteli kağıt ve baskı, net ve modern bir düzen ve tasarım kullanır

 

Göz alıcı tasarım, iyi düşünülmüş düzenler, yüksek kaliteli görüntüler ve organizasyon, harika katalog tasarımı için olmazsa olmazdır. Peki nereden başlayacaksınız?Bir kataloğa ihtiyacınız olduğunu zaten biliyorsunuz ve belki de içinde ne istediğinizi bile biliyorsunuz… şimdi sadece bilgilerinizi organize etmek için yardıma ihtiyacınız var, böylece onu çekici bir şekilde sunabilirsiniz. Katalog tasarımı söz konusu olduğunda çoğu insan nereden başlayacağını bilmiyor. Katalog tasarımını daha az zor hale getirmek için bazı yararlı ipuçları.

1. Ürün resimlerini ve açıklamalarını kullanarak bir hikaye anlatın

Müşterileriniz sadece bir sürü bilgi aramıyor. Gerçekten önemsedikleri şeyleri bilmek isterler – ürününüzün günlük yaşamlarına nasıl uyacağı veya ürününüzü veya hizmetinizi satın alarak onlar için ne tür sorunların çözüleceği gibi. Ürününüz hakkında bilmek istedikleri her şeyi, hepsini sıkıştırmadan anlatan resimler ve açıklamalarla bütün bir hikaye oluşturmaya çalışın.

 

2. Hedef Kitleniz İçin Tasarım – Kendinizi son kullanıcının yerine koyun

Kataloğun işini iyi yapmasını istiyorsanız, tasarımının okuyucularınıza hitap ettiğinden ve onlarla iyi bağlantı kurduğundan emin olmanız gerekir. Örneğin, ürün teklifiniz için genç nesli hedeflemek isteyen bir markaysanız, katalog tasarımında kullanılan renklerin ve temaların daha olgun bir kitleyi hedefleyenlerden tamamen farklı olması gerekir.

Daha genç bir kitlenin elinde çok daha az zamanınız olacağından, hedef kitlenizin dikkat sürelerini de unutmayın, bu nedenle kataloğunuzu tasarlarken bunu aklınızda bulundurun.

3. Boyut ve Biçim

Ürün ve hizmetlerinize ihtiyaç duydukları alanı verin. Kataloğunuzu tasarlarken, tüm ürünlerinizi sergilemek için yeterince büyük olduğundan ve en önemli ürün veya hizmetlerinize dikkat çektiğinden emin olun. Sayfa sayısını, formatını ve müşterilerinize nasıl hissettireceğini düşünün.

Müşterilerinizin işinizin ayrıntılarını ve “hikayesini” alarak sayfalarda oyalanmasını isteyeceksiniz. En sevdiğiniz tasarımcı ve yazıcıdan uzman tavsiyesi almak için iyi bir yer.

Katalog oluşturmak için şunlara ihtiyacınız olacak:

• Ürün bilgileri

• Görüntüler

• Katalog Düzeni

• Tasarımcı / Yazıcı

 

Tasarımcı için bu bilgiler şu şekilde sağlanabilir:

• Word belgeleri, Excel sayfaları veya TXT dosyaları

• Şirket Web Sitesi

• Önceki katalog dosyaları (Adobe InDesign, QuarkXPress, vb.)

İşletmenizin eklemek istediği bilgiler, müşterinin kataloğu nasıl kullanacağı dikkate alınarak düzenlenmelidir. Birkaç unsuru göz önünde bulundurmanız gerekir: Müşteri ürünleri kategoriye göre mi arayacak, yoksa her sayfaya göz atacak mı? Öğeleri kategoriye göre veya fiyat, renk, uygulama vb. Gibi ürün özelliklerine göre düzenlemek yararlıdır. Bazen ürünleri sezgisel bir şekilde organize etmek veya daha az katı kriterler kullanmak, belki kuralları karıştırmak yararlıdır. Bu şekilde, müşterilerin her sayfayı çevirme olasılığı daha yüksek olacaktır.

4. ÖNEMLİ: Yüksek Kaliteli Görüntüler Kullanın

Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin görselleri, kataloğunuzun en önemli parçasıdır. Harika fotoğraflar, ürünlerinizi daha çekici hale getirecek ve satışları artıracaktır. Tüm resimlerinizin iyi ışıkla çekildiğinden ve baskı için yeterli çözünürlükte olduğundan emin olun.Çoğu yazıcı, çözünürlük için 300 dpi önerir (ne kadar yüksekse o kadar iyidir). Bazen, tüm ürün resimlerini elinizde bulundurmayabilirsiniz ve bunları şirketinizin web sitesinden almaya çalışabilirsiniz. Bu görüntüler iyi kalitede olmayacaktır (genellikle 72 dpi); ve basılı bir katalogda kullanılmaya uygun değildir. Olumlu bir izlenim bırakmak için her zaman satılan ürünlerin yüksek kaliteli resimlerini ekleyin. Düşük kaliteli fotoğraflar yalnızca ürünlerin bütünlüğünü azaltır. Ürün fotoğraflarınızı olabildiğince çekici hale getirmek için profesyonel bir fotoğrafçılık hizmeti kullanmayı düşünün. Fikir, fotoğraf ve grafik alabileceğiniz harika stok fotoğraf veya telifsiz fotoğraf hizmetleri de vardır.

 

5. Katalog Düzeni

Gerekli tüm unsurları bir araya getirdiğinizde, projenin düzen aşamasına geçebilirsiniz. Bu aşamada, kataloğun ilk baskısını oluşturuyorsanız veya önceki mizanpajınızın yeniden tasarımını arıyorsanız, grafik tasarımcı dahil olur. Tasarımcınız bir formata, sayfa sayısına, boyuta vb. Karar vermenize yardımcı olabilir.

Tasarımcı, fikirleriniz konusunda size yardımcı olacak, ürün bilgilerini ve görselleri organize edecek ve şunların stiliyle ilgilenecektir:

• Ön kapak ve arka kapak

• Giriş sayfaları

• Sayfa düzeni / Ana sayfalar: üstbilgi, altbilgi, dizin, sayfa sütunları vb.

• İçindekiler

• Bölüm ayırıcılar

• Ürün düzenleri

• Simgelerin / sembollerin / logoların oluşturulması.

• Tasarımcı, genellikle Adobe InDesign’ı kullanarak ve tüm gereksinimleriniz karşılanana kadar provalar üreterek birçok taslak oluşturacaktır.

 

Tasarımcıya vizyonunuzu açıkça anlatın…

Seçtiğiniz sanatçıya şirketiniz hakkında olabildiğince fazla ayrıntı verin ve tasarım vizyonunuzu tartışın. Şunları sağlamak da yararlı olabilir:

Gelecekteki Baskınız . Yalnızca bir katalog, kırtasiye seti, kartpostal, kıyafet veya daha fazlasını mı yazdırmak istiyorsunuz? Acil ihtiyaçlar olmasa bile uzun vadeli düşünün. Deneyimli bir tasarımcı, tasarımlarının tüm olası kullanımlarını planlamalıdır.

Hedef kitleniz . Hedef kitlenizi bilmek, tasarım yönünde büyük bir rol oynayacaktır. Okul çağındaki çocuklara yönelik bir şeyler yaratmak, emeklilere yönelik bir şeyden farklı olacaktır. Tasarımın başlangıç ​​aşamalarında hedeflemek istediğiniz demografik bilgilerle ilgili tartışmayı da eklediğinizden emin olun.

İlham ve örnekler . Beğendiğiniz şeylerin tasarım örneklerini tasarımcılarınıza göndermekten çekinmeyin. Bu, ulaşmayı amaçladığınız stili karşılaştırmalarına yardımcı olacaktır. İlham almak için diğer şirket web sitelerine veya Pinterest gibi sosyal buluşma yerlerine göz atın. Sevdiğiniz ve beğenmediğiniz renkleri ve yazı tipi stillerini not etmeyi unutmayın.

Potansiyel müşterilerinizin size ulaşmasını çok kolaylaştırın

Şirketinizin iletişim bilgilerini katalogdaki her bir sayfaya yerleştirmeniz gerekir. Bir e-posta adresi ve satış ekibinizle iletişim kurmalarını sağlayan telefon numarası içermelidir. Ayrıca, okuyucu büyük olasılıkla web sitenizi kontrol etmek ve muhtemelen bir sipariş vermek isteyeceğinden, şirketin web sitesi URL’sinden bahsetmeyi unutmayın. Tüm bunlar, müşterilerin soruları olduğunda veya sipariş vermek istediklerinde şirketinizin bir temsilcisiyle iletişime geçmeyi kolay bulmalarını sağlar.

 

Prova Aşaması: İstediğiniz görünüme sahip misiniz?

Kataloğunuzun tasarım ve baskı kalitesinin bilgiler kadar önemli olduğunu unutmayın. Açık ve basit bir katalog tasarımı, müşterilerin ürünleriniz için kolayca alışveriş yapabilmelerini sağlayacaktır. Hem tasarım hem de düzen açısından basit olan bir katalog okuyucuya hitap edecek ve potansiyel olarak daha fazla satışa yol açacaktır. Okuyucular genellikle istediklerini aramak için çok fazla zaman harcamazlar, bu nedenle çok fazla satış yapmak için hacimli, takip etmesi zor bir katalog beklemeyin. Basılı kataloğu basit ve okunması kolay tutun.

Satış performansı söz konusu olduğunda, kataloğunuzun zirveye ulaşana kadar sürekli iyileştirmelere ihtiyaç duyacağını unutmamak önemlidir. Satış ekibinize geri bildirimlerini kontrol etmek ve kataloğun onlar için bir satış aracı olarak ne kadar iyi işlediğini sormak iyi bir fikirdir.

Bu, geçmişten farklı olarak, birkaç yıllık katalog basmamanız, ancak bu sürekli değişen dünyada bağlantıda kalmak için stil ve tasarımı her çeyrekte veya her yıl değiştirmeniz gerektiği anlamına gelir!

 

Henüz Bitmedi … Katalog Tasarım Performansınızın Sonuçlarını Analiz Edin

 

Basılı kataloğunuzun performansını nasıl anlayabileceğinizi merak mı ediyorsunuz? Göründüğü kadar karmaşık değil. Yapmanız gereken tek şey, basılı kataloğunuzu alan müşteriler ile sahip olduğunuz satış rakamları arasında bir bağlantı bulmaktır. Kataloğun aslında müşteriyi web sitenizi aramaya veya ziyaret etmeye ayarladığını ve ardından satışlarla sonuçlandığını fark ederseniz, iyi performans gösterdiğini bilirsiniz. Ek olarak, eğer bu onları dijital bir platforma götürdüyse, bununla ilgili tahminler yapmak için Google Analytics’i kullanabilmelisiniz.

Gördüğünüz gibi katalog, zaman, araştırma, bağlılık ve sabır gerektiren bir süreçtir. Ve tüm bunlar göz korkutucu görünse de, doğru prosedürü ve daha da önemlisi güvenilir bir tasarımcı / yazıcıyı bulduğunuzda, bu sürece defalarca geri dönebilirsiniz. Doğru katalog formülü, satışları artırmaya yardımcı olacak ve müşterilerinizin daha fazlası için geri gelmesini sağlayacaktır!

Tüm katalog tasarım ve baskı ihtiyaçlarınız için bizimle iletişime geçin!

 

 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..