Katalog Tasarım uygulamaları nelerdir?

Katalog Tasarımında Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’nin önde gelen firmasıdır. Bir kataloğu başarılı kılan nedir? Gösterişli, muhteşem grafikler mi? Süslü kabartma ve cilalar? Göz alıcı renkler? Perçinli ürün kopyası? Basit ve anlaşılır bir organizasyon? Teslimat yöntemi? Tüm bu faktörlerin ve çok daha fazlasının hesaba katılması gerektiğini iddia ederiz. Dikkate alınması gereken çok şey var, pek çok kataloğun bazı önemli alanlarda işareti tamamen kaçırmasına şaşmamalı. Streng olarak, 30 yılı aşkın süredir her türden katalog tasarlıyor ve geliştiriyoruz ve zamanla deneyim geliyor. Şimdi, “En İyi Katalog Tasarım Uygulamaları” ve iki bölümlük dizimiz ile bir kataloğu başarılı kıldığına inandığımız bazı şeyleri paylaşmak istiyoruz .

1. Katalog, markanızın bir uzantısıdır

Katalog sadece bir katalog değildir. Bu kulağa eski bir Çin atasözünün başlangıcı gibi gelebilir, ancak gerçek şu ki, tüm pazarlama materyalleri dünyaya kim olduğunuzu söyleyen bir kanaldır. Kataloglar markanın bir parçasıdır ve mesajı desteklemelidir. Başarılı bir katalog sadece bir şirketin ürünlerini iletmekle kalmaz; tüketiciye markanın neyi temsil ettiğine dair net bir anlayış bırakır. Bu, öncelikle görseller ve kopya yoluyla gerçekleştirilir. Katalog, ürün detaylarına asla bu kadar odaklanmamalı ve arkasındaki markanın benzersiz sesini unutmamalıdır. Bu, özellikle etkili adlandırma, çekici görsel kimlik ve göze çarpan bir marka kişiliği kullanması gereken daha az yerleşik markalar için geçerlidir.

2. Hedef kitleyi göz önünde bulundurarak tasarlayın

Kataloğunuzun tasarımı hedeflenen kitleye hitap etmelidir. Y kuşağı kataloğu, Baby Boomers kataloğundan farklı bir görünüme sahip olmalıdır. Kataloğunuzun stilini hedef kitlenizin stil isteklerine uygun hale getirin. İlk izlenim bir etki yaratmalıdır. Kapak estetik açıdan çekici olmalı, aynı zamanda tüketiciye içinde bulacaklarını iletmelidir. Sektöre bağlı olarak, bir teklif veya kanca ilgi uyandırabilir, ancak gerçekten en önemli husus görseldir.

3. Gezinmeyi kolaylaştırın

Bir şeyi kaybettiniz ve bulamadınız mı? Bundan hoşlanmadığına bahse gireriz. Tüketiciye kataloğu ellerinde tutup açtıktan sonra, bir sürü dağınık, sıkışmış sayfayla onu mahvetmeyin. Katalog iç mekanları, bilgi tasarımından tam olarak yararlanmalı ve kullanıcı dostu bir organizasyona sahip olmalıdır. Kopya okunabilirliği çok önemlidir. Açıklama metni için süslü yazı tipleriyle oynama arzusundan kaçının. Temiz ve tutarlı bir görünüm için iki veya üç yazı tipine yapıştırın. Parça numaraları, kodlar ve fiyatlandırma, okunması kolay tablolarda sunulmalıdır. Birden fazla bölümü olan büyük kataloglarda içindekiler tablosu, renk kodlaması veya sekmeler olabilir. Ve unutmayın, beyaz boşluk iyidir!

4. Satış için organize edin

Bu açık görünmektedir, ancak çoğu zaman en çok satan ürünler birçok benzer öğenin bulunduğu bir sayfaya gömülür. En çok satanlar derken, en yüksek kar marjına sahip ürünleri değil, zaman içinde en çok kar sağlayan ürünleri kastediyoruz. Bir taktik, önemli öğeleri sayfanın dış kenarlarına yerleştirmektir. Okuyucular genellikle sağ üst köşeye bakarak başlar ve ardından sayfayı sol tarafa doğru geri kaydırır. Ayrıca en çekici ürünlerinize sayfada daha fazla yer verebilir veya boyutlarını büyütebilirsiniz. Ayrıca, kopyalı, açıklama metinli ürünler arasında çapraz satış yapma fırsatlarını kullanın veya ürünleri sayfada bir araya getirin. Tamamlayıcı ürünler önermek satışları% 15’e kadar artırabilir.

Unutmatın Bi Düşün Medya ve Ajans, uzman kadrosu ve etkili tasarım ekibi ile her çeşit katalog tasarımı ihtiyacınızda yanınızda.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..