Katalog Tasarım ve Görüntüleri doğru anlamak

Uzmanlık gerektiren işletmelerin çekmek istediği tüketici türüdür. Kağıt stoğunuzun niteliklerini, resimlerinizi ve renk doğruluğunu fark edecektir. Bir katalog tasarımı, ürünün “hikayesini” iyi anlattığında, hedef kitleniz sayfalarda gezinerek, satın alma işlemini ondan vazgeçiren değil, haklı çıkaran zihinsel bir liste yapar.

Görüntüleri doğru anlamak

Kaliteli, açıklayıcı resimler, etkili katalog tasarımının merkezinde yer alır. Müşteriler gözlerini metnin üzerinde gezdirmeden önce, mizanpajdaki görseller aracılığıyla ilgilendikleri ürün adaylarını seçerler.

Yüksek değerli ürünleriniz veya hizmetleriniz, düzende daha düşük değere sahip olanlardan daha büyük resimlere sahip olmalıdır. Bununla birlikte, değeri ne olursa olsun, her görüntünün bir sayfada görüntülenebilmesi için doğru ışıklandırmaya ve uygun çözünürlüğe sahip olması gerekir. En az 300 dpi (inç başına nokta) kullanılmalıdır.

Doğru Katalog Tasarımını Anlamak

Günümüzde kataloglar fiziksel olarak olduğu kadar sanal olarak da görüntülenmektedir. Bu, 21. yüzyılda etkili katalog tasarımının, çevrimiçi arama ihtiyaçlarının (seo gibi) “tatlı noktasına” ulaşması ve aynı zamanda posta kampanyaları için çekici düzenler oluşturması gerektiği anlamına gelir.

Bu, günümüz pazarındaki deneyimli bir broşür ve katalog tasarım ekibinin, bir müşterinin parmakları arasında fiziksel olarak dinlendiği kadar, bir telefon, tablet veya bilgisayarda da çarpıcı ve çekici bir düzen oluşturmak için aşağıdakilerin tümünü bir araya getirebileceği anlamına gelir.

Bugün iyi biçimlendirilmiş bir katalog tasarım ekibi, aşağıdaki uzmanlık ve özel eğitimi içerecektir:

  • Yaratıcı sanat yönetmenliği
  • Ürün fotoğrafçılığı
  • Veritabanı entegrasyonu
  • E-ticaret entegrasyonu
  • Baskı ve postalama

Katalog Tasarımınızın Sonuçlarının Nasıl Analiz Edileceğini Anlamak

Bu toplantıyı katalog kampanyanızın sonuçlarını tartışmak için planladığınızda, sizin ve ekibinizin dikkate almak isteyeceği bazı sorular şunlardır:

  • Hangi ürün ışıksız satışlar üretti? Katalog tasarımındaki yeri neydi?
  • Ürünlerden herhangi biri mutlak değer var mıydı? Eğer öyleyse, katalog tasarımındaki konumları nasıldı?
  • Gelen satışlar ile kataloğunuzun yayınlanması arasındaki zaman aralığı neydi?
  • Satış departmanınızdaki insanlara katalog kampanyasının nasıl gittiğine dair düşüncelerini sorarken mutlak açık sözlülük ve dürüstlük isteyin. Müşterilerden herhangi bir geri bildirim aldılar mı?

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, Katalog Tasarım konusunda Türkiye’nin önde gelen firmalarından biridir. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmak.

Profesyonel Bir Medya Şirketiyle Şirket İçi veya Dış Kaynak Çalışmaya Karar Verme

Birçok işletme için, şirket içinde bir katalog üretmeye çalışmak mantıklı değildir. İşletmenizin ürün veya hizmetlerinin kalitesini ve bütünlüğünü karşılayan profesyonel bir katalog hazırlamak ikincil bir proje olarak yapılamaz. Bu nedenle, birçok işletme katalog tasarımını profesyonel bir ajansa yaptırmayı tercih etmektedir.

Bu, yerleşim, tasarım, metin yazarlığı ve üretim süreçlerinde derece almış ve sertifikalı kişilerle iyi donanımlı bir broşür ve katalog tasarım departmanına sahip olmayan şirketler için çok mantıklıdır.

Ancak, yerel alışveriş merkezinizdeki, tüm insanlar ve işletmeler için her şey olduğunu iddia eden hızlı baskı şirketinden bahsetmiyoruz.

Müşterilerinizin kendi baskı işlerinde kullandıkları aynı genel mizanpajı ve tasarımı kataloğunuzda tanıması gerekir. Hiçbir şey “profesyonelce tembel” diyemez! Ürün (ler) inizin veya hizmetlerinizin değerini gösteren profesyonel bir sunum için, katalog tasarımına adanmıştır. Profesyonel bir departmanı olan bir medya şirketi ile çalışmak, şirketinizin imajının doğru sunumuyla sonuçlanacaktır.

Ne de olsa bu, her gün bu işletmelerin yaptığı şeydir. Dolayısıyla, yalnızca bitmiş ürünün yüksek kalitesi ortaya çıkmayacak. Broşürler ve katalogların son yayın tarihini karşılama ve önyükleme için daha uygun maliyetli olma olasılığı daha yüksek.

Broşür ve katalog tasarımında özel uzmanlara sahip profesyonel bir şirket seçerken aşağıdakileri arayın:

  • Katalog tasarımı ve düzeninde sağlam bir tarih
  • Vizyonunuzla örtüşen yaratıcı konseptler ve sanat yönetimi
  • Veritabanından tasarıma entegrasyon
  • Ürün ve model fotoğrafçılığında deneyimli profesyoneller
  • Çevrimiçi ve e-ticaret dahil olmak üzere tüm katalog medya türlerinde yeterlilik
  • Uzman metin yazarlığı
  • Baskı öncesi süreç ve prosedürlerde sağlam deneyim
  • Baskı, üretim, postalama ve dağıtım süreçlerinin uzman akış yönetimi
  • Veritabanı pazarlama ve liste yönetiminde deneyim
  • Uzman takibi ve analizi

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..