Katalog Tasarımı hangi kısımlardan oluşur?

Dijital kataloglara geçelim. Kataloglar dijital araçlar kullanılarak oluşturulur ve günümüzde çoğu şirket, belgelerini dağıtmak ve tanıtmak için yalnızca dijital araçlar kullanır.

Müşterilere hızlı ve kolay teslimat için genellikle PDF formatında bir dijital katalog oluşturulur. Özel bir yazılım kullanarak flipbook’lar oluşturmak da mümkündür. Flipbook’lar, kağıt dergileri taklit eden etkileşimli, çevrimiçi yayınlardır. Bir flipbook oluşturmak için, genellikle belgenin tam bir PDF’sinin etkileşimli bir biçime dönüştürülmeye hazır olması gerekir.

Dijital kataloglar, sıfıra yakın baskı ve dağıtım maliyetlerine kıyasla bir dizi tasarruf sunar. Dahası, belgenizi paylaşmak ve tanıtmak daha hızlıdır çünkü yalnızca onu web sitenize yüklemeniz ve paylaşmanız gerekir.
Basılı bir kataloğun faydaları dijital bir katalogda eksik olsa da… Bunlar daha fazla okunabilirlik, kullanıcı dostu olma ve genel bir katılım ve profesyonellik duygusu ile özetlenebilir.

Bir katalog hangi kısımları oluşturur?

Katalog, birçok farklı bölümden oluşan bir belgedir. Kapak, içindekiler tablosu ve arka kapak gibi bazıları her zaman kullanılır; diğerleri projenin türüne ve gerekli olup olmadığına bağlıdır:

  • Ön kapak 
  • Başparmak indeksi
  • Giriş sayfaları: açıklamalar, reklam
  • İçindekiler:  bölümler / kısımlar, alt bölümler, sayfa numarası göstergeleri
  • Katalog: bölüm ayırıcılar
  • İçindekiler tablosu: alfabetik sıra veya koda göre
  • Son sayfalar: açıklama, reklam, notlar
  • Arka kapak

Katalog Tasarım konusunda Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’nin bir numarısıdır. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Bir kataloğu nasıl düzenliyorsunuz?

Eklemek istediğimiz bilgiler, müşterinin kataloğa nasıl başvuracağı düşünülerek düzenlenmelidir. Pek çok unsuru göz önünde bulundurmanız gerekiyor: müşteri ürünleri kategoriye göre mi arayacak yoksa her sayfayı mı gözden geçirecek? Müşteri basılı veya dijital versiyonu tercih eder miydi?

Çoğu durumda, bir iş kataloğundan bahsediyorsak, öğeleri kategoriye veya fiyat, renk, uygulama vb. Gibi ürün özelliklerine göre düzenlemek yararlıdır.

Farklı kullanımlara sahip kataloglar, farklı bir yapı sunmaktadır. Örneğin, makalelerin alfabetik olarak sıralandığı tıbbi katalogları düşünün. Bazen ürünleri sezgisel bir şekilde veya daha az katı kriterler kullanarak, belki de kuralları karıştırarak düzenlemek yararlı olabilir. Bu sayede müşteriler her sayfaya danışarak daha ilgili olacaklar.

Katalog oluşturmak için en uygun kişi kimdir?

Katalog oluşturan tek bir figür yoktur. Cevap, birçok kişinin bu göreve dahil olmasıdır.

Satış, pazarlama, BT ve grafik ekiplerinin tümü katalog oluşturma sürecine dahil olur. Grafik departmanı şirket içinde veya dışarıdan temin edilebilir (bir iletişim ajansı / serbest grafik tasarımcıya).

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..