Katalog tasarımı nasıl etkili yapılır?

Katalog tasarım etkili süreci yapılması gereken bir süreçtir. Bi Düşün Medya ve Ajans sizler için en etkili Katalog tasarım sürecini özenle üstlenir. Büyük katalogcular, paranın karşılığını en iyi şekilde nasıl alabileceklerini belirlemek için yıllar boyunca katalog tasarımını istikrarlı bir şekilde geliştirdiler. Onların birikmiş bilgilerinden yararlanmamak çılgınca olur, bu yüzden bunu akılda tutarak, aşağıda etkili katalog tasarımı için birkaç fikir var. Lütfen bu fikirlerin hem işletmeler arası hem de tüketici katalogları için geçerli olması gerektiğini unutmayın.

Katalog İşinde En Zor Çalışan Sayfalar

Ön ve arka kapaklar, kataloğun en önemli iki sayfasıdır. Görüntüler güçlü olmalı ve parlak renkler veya cesur fotoğraflarla dikkat çekmelidir. İyi bir strateji, en çok satan veya en karlı ürünleri veya kategorileri kısa fayda ifadeleriyle sunmak, ardından sayfa referanslarıyla okuyucuları kitabın içine çekmektir. Okuyucuyu içine çekmek için tasarlanmış kapak kopyasını düşünün. Bir örnek “YENİ Tasarımlar! YENİ Yüzeyler! YENİ Seçenekler! Ve Fiyatlarımızı Görene Kadar Bekleyin! ” Kapağınızın öne çıkmasını sağlamak için katalog kapaklarını rakiplerle karşılaştırın.

Yer, Yer, Yer

Ön ve arka kapaklardan sonra bir katalogdaki en değerli gayrimenkul spreadleri açıp kapatmaktır. Bunlar, en çok satan veya en karlı ürünleri veya kategorileri sunmak için mantıklı yerlerdir. Açılış sayfası aynı zamanda çoğu okuyucunun ilk önce bir içindekiler tablosu veya dizin, şirket hakkında bilgiler ve müşteri hizmetleri bilgileri için aradıkları yerdir.

Et ve patates

Bir kataloğun gerçek özü, elbette, formaların içindedir. “Sayfayı satmanın” gerçekten zor bir işi burada gerçekleştirilir. Sonuçları iyileştirmek için temel teknikler şunları içerir:

  1. 2 sayfalık formanın sağ üst köşesini vurgular. Göz doğal olarak bu alana iner, bu nedenle en çok satan ürünleri veya diğer çekici ürünleri veya belki de güçlü bir tasarım öğesini sunmak için iyi bir yerdir. Çoğu yayılma, belirgin bir alan verilen bir çapa ürününe sahip olmalıdır. Bu sadece en iyi ürünlerinizi öne çıkarmakla kalmaz, aynı zamanda spreadleri bölerek görsel ilgi yaratmanıza da yardımcı olur.
  2. Katalog müşterileri önce resme, ardından fiyata bakar. Ancak hala ilgileniyorlarsa, kopyayı okumaya başlayacaklar. Kullanımdaki fotoğraflar, başlıklar, ilaveler, çizimler ve belirtme çizgileri gibi dikkat çekenler, faydaları açıklamaya yardımcı olabilir ve okuyucuları daha fazlasını öğrenmeye teşvik edebilir.
  3. Okuyucuya “iyi”, “daha iyi”, “en iyi” gibi açıklamalarla yardımcı olun; veya “yeni”, “indirimli”, “yeni düşük fiyat”. Bunlar, katalog boyunca tutarlı bir görünümle göze çarpan grafik öğeleri içermelidir.
  4. Çapraz satış ve eklentiler için fırsatları arayın.
  5. Ürün resimlerini, seçeneklerini ve fiyat bilgilerini bir arada tutun. Anahtar kodları tutarlı bir şekilde kullanın.
  6. Çok fazla yazı tipi, çok fazla renk ve çok fazla dağınıklıktan kaçının. İyi bir kural olarak, okunması kolay 3’ten fazla yazı tipi stili tercih edilmez. 8 noktanın altındaki yazı boyutlarından kaçının.
  7. Grup fotoğraflarından kaçının. Bireysel ürünler gruplanmış ürünlerden daha iyi satar.
  8. Bir sipariş formu eklemeyi düşünün. Daha az müşteri siparişleri postalamak için sipariş formunu kullanır, ancak form genellikle telefonla, faksla veya çevrimiçi sipariş vermeden önce siparişleri derlemek için kullanılır. Sipariş formu, kataloğun amacını güçlendirir; ürünleri satmak ve satış şartları ve benzeri bilgileri koymak için en iyi yerdir.
  9. 1 ve 2 renkli katalogları 4 renkli olarak yükseltmeyi düşünün. Sade ve basit, renkli satıyor!
  10. Her forma telefon numaranızı ve web adresinizi ekleyin.

 

Hikayenin geri kalanı

Şirketinizi benzersiz kılan nedir? Sizi rakiplerinizden ayıran nedir? İdeal olarak, bu sorular katalog müşteriniz için olabildiğince çabuk yanıtlanır. Bu sorulara verdiğiniz yanıtlar doğrudan kataloğunuza yansıtılmalı ve müşterilerin işletmenizle özdeşleştirdiği tutarlı bir görünüm ve hisle sonuçlanmalıdır. Çoğu katalog, kapakta “Ahşap İşi Yapmanıza Yardımcı Olmak” veya “İnanılmaz Dolaplar Yapmak için İhtiyacınız Olan Her Şey” gibi kısa bir marka ifadesi içerir. Her durumda, kataloğunuzun kişiliğini tanımlamak size kalmıştır.

Bu onu tamamladı ve umarım kataloğunuzu daha başarılı hale getirecek bir parça bilgi bulmuşsunuzdur. Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak siz, işletmeniz, ürünleriniz ve müşterileriniz için en etkili katalog tasarımı sürecini üstleniyor ve basıyoruz.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..