Katalog Tasarımı nasıl yapılmalı? İşte Nihai Kılavuz

Katalog Tasarımı yapmak sizleri ve ürünlerinizi potansiyel müşterilerinize tanıtma fırsatı sunar. Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için en etkili Katalog Tasarımın nasıl olması gerektiğini derledik.

Aslında, ister çevrimiçi ister gerçek mekanda faaliyet gösteren bir mağaza işletiyor olun, kataloglar, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi etkili bir şekilde pazarlamanın anahtarı olabilir.

Kataloglar, tüketicilere sunduklarınız hakkında net görseller sunar. Ayrıca, şirket değerlerinizi ifade etme ve seçimlerinizle ilgili diğer bilgileri dahil etme şansı verir.

Katalogların pazarlama potansiyelinden yararlanmaya istekli olabilirsiniz, ancak nereden başlayacağınızı bilemeyebilirsiniz.

Bu gönderi, işletmenizin neyle ilgili olduğunu gerçekten sergileyen bir kataloğu nasıl hazırlayacağınız konusunda nihai kılavuzunuzdur.

Bilgi için okumaya devam edin!

1. Markanızı Tanıyın

Kataloğunuzu bir pazarlama aracı olarak görmek önemlidir . Bu anlamda kataloğunuz her şeyden önce markanızı ve / veya şirket değerlerinizi aktarmalıdır.

Katalog tasarımınıza dalmadan önce markanızın tüm yönlerini tanımlayın. Şimdi bir logo tasarlamanın zamanıdır, örneğin, şirketinizde şu anda bir logo yoksa.

Aynı zamanda temel değerlerinizi, misyonunuzu ve hedef kitlenizi belirleme zamanı. Tüm bunlar, kataloğunuzda vurgulamayı seçtiğiniz ürünleri, kataloğun kendi biçimini ve hatta ne kadar uzun olduğunu bildirebilir.

Etkili bir katalog, marka imajınızı her sayfada tanıtacaktır. En iyi katalog tasarım ipuçları, şirket misyonunuzu ve marka ideolojinizi tamamen entegre edecektir.

2. Koleksiyonunuzu Oluşturun

Markanızın temel bileşenlerini belirledikten sonra, kataloğunuzda gerçekte neyi sunmak istediğinize karar verme zamanı.

Bir ürün kataloğunun nasıl hazırlanacağı söz konusu olduğunda, katalog tasarımına dalmadan önce ürün kapsamınızı seçmeniz önemlidir. Örneğin bazı kataloglar, yalnızca birkaç sayfa uzunluğunda olabilir ve daha büyük bir koleksiyondan seçilmiş öğeleri sergileyebilir.

Diğer kataloglar, bir şirketin tam ürün seçimini içerir. Bunlar 100 sayfaya kadar uzun olabilir (daha uzun değilse).

Katalog koleksiyonunuzun kapsamı, katalog niyetlerinize bağlı olacaktır. Belki de donanım mağazanızın tüm musluklarının bir kataloğunu oluşturmak istersiniz.

Ya da belki tasarım stüdyonuzdan birkaç örnek olay incelemek istersiniz.

Pazarlama çabalarınız ve marka imajınız ile rezonansa giren bir koleksiyon seçin. Bu koleksiyondaki tüm öğeleri yeterince tasvir edebildiğinizden emin olun.

Katalog oluşturma sırasında her bir öğeyi takip edebilmeniz için bu koleksiyonun dijital bir listesini oluşturmak faydalıdır. Bu liste, daha sonra ürün açıklamaları oluşturduğunuzda yardımcı olacaktır.

3. Profesyonel Ürün Fotoğrafları Edinin

Basılı bir kataloğun nasıl yapılacağı söz konusu olduğunda, görüntüleri geliştirmek için biraz zaman harcamak çok önemlidir.

Kataloğunuzun ne sunduğuna bakılmaksızın durum bu olmalıdır. Başarılı ürün katalogları, mevcut tüm öğelerin profesyonel fotoğraflarını içerir.

Eşit derecede etkili ürün dışı kataloglar, personel üyelerinin ilgili görüntülerini, sunulan hizmetleri ve daha fazlasını içerir.

Pahalı kamera ekipmanlarına binlerce dolar harcamadan profesyonel bir fotoğraf çekmek mümkün. Ancak, cep telefonuyla ürünlerinizin veya personelinizin fotoğraflarını çekmekten kaçının.

Pazarlama bütçenize bağlı olarak ürün fotoğrafları çekmek için ticari bir fotoğrafçı tutmak isteyebilirsiniz. Ürünlerinizin fotoğraflarını kendiniz çekiyorsanız, çekim yaparken yüksek çözünürlük kullandığınızdan emin olun.

Ürünlerinizi sürekli düz arka planlarda fotoğraflayın. Fotoğrafları yazdırmaya uygun bir formatta dijital olarak yükleyebileceğinizden emin olun.

Müşterilerinizin görmek isteyecekleri şeyleri göz önünde bulundurarak ürünlerinizin veya hizmetlerinizin resimlerini çekmeye çalışın.

Detaylı ve kaliteli bir Katalog Tasarımı için Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçebilir, kalitenin keyfini sürebilirsiniz.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..