Bir katalog iki ana işlevi yerine getirmelidir. Okuma hızı (bir ürün hakkında bilgi bulmak için) ve sipariş (büyük miktarda veri). Bu nedenle, her seferinde bir dizi tabloda tutarlı olan katalog satırlarının çoğu, referansı, açıklaması ve özellikleri ile bir ürüne (bazen küçük bir fotoğrafla) karşılık gelir.
Bir kataloğa uygulanmaya uygun grafik proje türünü tanımlamak için aşağıdakileri dikkate alın. Sunulacak ürün sayısı: aynı sayfada birden fazla ürünün veya bir ürünün sunulmasına bağlı olarak grafikler tamamen veya tümü değişir.
Ürünlerin fotoğraflarının kalitesi ve önemi. Sadece bir ürünün özelliklerini göstermedikçe geniş formatlı sahneler kullanılabilir. Bu durumda küçük format daha uygundur faaliyet sektörü. Sektördeki diğer firmaların en son katalog karşılaştırıcısı, en uygun grafikleri kullanarak kendini konumlandırmaya yardımcı olur. Okunabilir ve başvurması kolay olması gereken bir katalogla kodları kırmak kolay bir seçim değildir. Ancak yine de mümkündür.
Aslında tablo şeklinde bir organizasyon seçersek, ürün türlerini, sembolleri veya küçük geometrik şekilleri ayırt etmek için renkleri kullanabiliriz. Düzen dinamik olabilir ve okunabilirlikten ödün vermeden katalog boyunca değişebilir, örneğin büyük ve küçük fotoğrafların konumunu düzenli olarak değiştirerek.
Kataloğun görsel çekiciliğini geliştirmenin başka bir yolu, kataloğun muhtemelen birkaç bölüme ayrılacağını bilerek bölüm genel bakış sayfalarında çalışmaktır. Daha sonra grafik araştırmanızı renkli arka planlar, tipografiler, başlıklar, semboller ve hatta bu sayfaların her biri bir tür kapakmış gibi görüntülere odaklayabilirsiniz.
Bir kataloğu zenginleştirebilen diğer bir grafik öğesi, bir ürünün güçlü yönlerini vurgulamaya yardımcı olan infografiklerin kullanılmasıdır veya fotoğrafların sonunda sayfaların ortasında yer alan infografik düzenler. ürün referansları ve özellikleri dahil olmak üzere daha özgür organizasyon.
Katalog hazırlamakla görevli herhangi bir tasarımcı için ana ikilem, müşterinin ne tür fotoğraflar sağlayacağıdır. Aynı zamanda, gerekli tüm fotoğraflara sahip olup olmadığını veya yeni ürünlerin fotoğrafını çektirmek zorunda olup olmayacağını ve ne şekilde merak etmesi gereken müşteri için gerçek bir baş ağrısıdır. Konumlar, aydınlık, olası arka planlar: fotoğraflar tutarlı olmalıdır. Giyim endüstrisinde, giysiyi bir model üzerinde fotoğraflamak isteyip istemediğinize karar vermelisiniz. İç dekorasyonda, muhtemelen ekstralar içeren sahneli fotoğrafları (Ikea veya Maison du Monde gibi) kullanmak isteyip istemediğimizi seçmeli ve bu nedenle görüntülerin etrafında gerçekçi ve güvenilir bir hikaye (örneğin Ikea değil, Maison du Monde değil) ya da Maison du Monde’un yaptığı gibi, ancak Ikea’nın değil, sunulan tüm ürünleri (fotoğraflar ve özellikler) özetleyen kataloğun sonuna sayfalar eklemek istiyorsanız.