Katalog Tasarımının en önemli 10 kuralı

Katalog, alıcıların bir satın alma kararı vermesine yardımcı olan temel ürün ayrıntılarını listeleyen bir pazarlama teminatı türüdür. Bu ayrıntılar, ürün özelliklerini, açıklamaları, boyutları, fiyatı, ağırlığı, kullanılabilirliği, rengi, müşteri incelemelerini ve daha fazlasını içerir. Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için etkili katalog tasarım hizmetini sunuyoruz. Bi Düşün Medya ve Ajans ekibi olarak sizler için Katalog Tasarımının en önemli 10 kuralını derledik.

1- YAŞAM TARZI ARZULARINA HİTAP EDİN

BİR KİŞİNİN SATIN ALMASINI SAĞLAYAN ŞEYLERE HİTAP EDİN

Bazen insanlar bir ihtiyacı karşılamak için satın alırlar, ancak çoğu zaman insanlar istemek için satın alırlar. İstedikleri bir şeyi satın alırlar, çünkü zor kazandıkları paralarını satmanız gereken ürün veya hizmetle değiştirdikten sonra kendilerini daha iyi, daha tatmin olmuş hissederler. Satın alma arzusunu yaratma sanatı, müşterinin belirli bir yaşam tarzına ulaşma arzusuna hitap ediyor. Müşteriye ulaşabilecekleri ve arzulayabilecekleri yaşam tarzını gösterin ve daha fazla ürün satacaksınız.

GÖRÜNTÜLER, KOPYA VE SAYFA ÖĞELERİ

Bu nedenle, kataloğunuzun tüm unsurlarını yaşam tarzını taşıma etrafında yönlendirin. Bunu her seviyede yapın. Kataloğunuzun genel bir yaşam tarzı teması olabilirken, tek tek ürünlerin kendilerine ait modifikasyonları ve hatta mini yaşam tarzı temaları olabilir. Metin ve kopya, ürünü yalnızca tüketicinin bir satın alma kararı verebileceği kadar ayrıntılı olarak tanımlamamalı, aynı zamanda okuyucuya bu öğenin istediği yaşam tarzına ulaşmasına nasıl yardımcı olacağını da anlatmalıdır.

2- İZLEYİCİ İÇİN TASARIM

Katalog tasarımınızı hedef kitlenize hitap edecek şekilde uyarlayın. İşletmeler arası katalog (B2B), işletmelerden tüketiciye (B2C) katalogdan çok farklı olmalıdır. Gençlere yönelik kataloglar, yaşlılara yönelik bir katalogdan farklı bir görünüme sahip olacaktır. Kataloğunuzun stilini hedef kitlenizin stil isteklerine uygun hale getirin. Daha fazla yakınlık ve dolayısıyla daha fazla satış elde edeceksiniz.

3 -ÜRÜNÜ MERKEZ HALİNE GETİRİN

Katalog tasarımında temel bir kural, ürün fotoğrafı ne kadar büyükse, ürünün satışları o kadar fazla olur. Bu amaçla, genel olarak, özellikle her bir ürünün kar değeri ile bağlantılı olarak, ürünün imajının boyutunu en üst düzeye çıkarmaya çalışıyoruz – bir ürün ne kadar toplam kar elde ederse, ürün fotoğrafı o kadar büyük olmalıdır. Ardından ürünü çekici bir kopya ile destekleyin.

Bazı katalog şirketleri, öğeleri fotoğraflarda bir araya getirerek fotoğrafçılık ve baskıdan tasarruf etmeye çalışır. Bu genellikle düşük satışlara neden olur çünkü böyle bir fotoğrafta hiçbir ürün müşteriyi çekecek kadar öne çıkmaz. Öğeleri tek tek veya çok küçük, ilgili gruplar halinde göstermek daha iyidir. Çoğu ürünü arka planı olmayan ve ince bir gölge ile göstermeyi tercih ediyoruz. Bu, ürünün sayfadaki karmaşadan sıyrılmasını sağlar. Ardından, tasarıma çeşitlilik katmak ve yaşam tarzı ruh hallerini yansıtmak için ince bir arka plana sahip yaşam tarzı çekimleri ekliyoruz.

4- HARİKA ÜRÜN FOTOĞRAFLARI KULLANIN

ÜRÜN FOTOĞRAFLARINDA CİMRİLİK YAPMANIN TUZAKLARI

Katalog oluşturmak pahalıdır ve hepimiz mümkün olduğunda maliyetleri düşürmek isteriz. Ancak belki de en önemli katalog öğesi – ürün fotoğrafı – müşterilerin ilk kestikleri yer olma eğilimindedir ve her seferinde başarılarına zarar verir.

TEDARİKÇİ TARAFINDAN SAĞLANAN RESİMLER

Bazı sektörlerde ve bazı satıcılarda, kataloğunuzda kullanmak üzere ürünlerinin mükemmel fotoğraflarını elde edebilirsiniz. Rakipleriniz de yapabilir. Bununla birlikte, çoğu tedarikçi imajı ilk etapta o kadar iyi değil. Hemen hemen hepsi, katalog tasarımı tarafında, onları iyi kullanmak için emek ve masraf gerektiren kırpma yollarından yoksundur. Bu, bu ücretsiz görüntülerin algılanan tasarruflarını azaltır. Üstelik kataloğunuz size ait benzersiz bir görünüme sahip olmayacak.

WEB RESİMLERİ

Yeni müşterilerimizin yaklaşık yarısı web tabanlı bir şirket olarak hayata başladı ve şimdiye kadar oluşturdukları resimler düşük çözünürlüklü web resimleridir. Diğer zamanlarda, tedarikçiden alınan görüntüler web çözünürlüğündeki görüntülerdir. Bu resimler basılı kataloglar için kabul edilemez! Çözünürlükün 1 / 4’ünden daha azdır ve kırpma yolları yoktur. Bunları kullanırsanız ürünleriniz bulanık olacak, tasarım ve dolayısıyla satışlarınız zarar görecektir.

KENDİ FOTOĞRAFLARINIZI ÇEKMEK

Müşterilerin tasarruf etmeyi umdukları üçüncü yol, kendi fotoğraflarını çekmektir. Fotoğrafı çekmenin fiziksel süreci, katalog tasarımında kullanılmak üzere dijital bir görüntü hazırlamanın maliyetinin yaklaşık 1 / 3’ü kadardır, ancak nihai görüntünün ortaya çıkan kalitesi için en önemlisidir. Kendimiz veya mevcut diğerlerinden biri gibi toplu ürün fotoğrafçılığı hizmetini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Kendi fotoğrafçılığınızı yapmanız gerektiğini düşünüyorsanız, mümkün olan en iyi fotoğrafı yapma konusunda öneriler içeren bir makale sunuyoruz, ancak bu fotoğrafları baskıya hazırlamak için tasarım tarafında ekstra ödeme yapmaya hazır olun.

NE HARİKA BİR FOTOĞRAF YAPACAK

Harika bir fotoğraf “bin kelimeye bedeldir” ancak kötü bir fotoğraf müşteriyi ürününüzü satın almamaya ikna edebilir. İyi fotoğraf çekerek riske atmayın. Düşük fotoğraflarla satışlarınızı kısmaktansa, baskıda tasarruf etmek için daha az sayfada daha az ürün göstermek daha iyi olacaktır.

5- ÖNEMLİ ÖĞELERİ SAYFANIN DIŞ KENARLARINA YERLEŞTİRİN

Okuyucular genellikle önce sağ üste bakar, ardından sayfayı diğer tarafa doğru tarar. Zorlayıcı bir şey görmezlerse sayfayı çevirirler. Bu nedenle, en çekici ürünlerinizi (tipik olarak en çok kar sağlayan ürünleriniz) dış köşelere yerleştirin. Bu öğeleri güçlü hale getirin – boyut olarak daha büyük – sayfa yayındaki diğer ürünlerden.

6- ÇAPRAZ SATIŞ FIRSATLARINI KULLANIN

ÜRÜNLER ARASINDA

Tamamlayıcı ürünler önermek satışları% 5-15 daha artırabilir. Kataloğunuzda çapraz satışın tüm avantajlarından yararlanın. Bunu ürün kopyasında veya çağrılarla veya sayfaya eşlik eden ürünleri bir araya getirerek yapabilirsiniz.

WEB SİTENİZ ARASINDA

Genel bir reklam kuralı, aynı anda çalışan birden çok reklam biçiminin, farklı zamanlarda ayrı ayrı çalıştırılan aynı reklam biçimlerinden daha fazla yanıt vermesidir. Bazı televizyon reklamları ve bazı radyo reklamları yayınlayan bir perakende satış mağazasını ele alalım. Bir ay televizyon reklamlarıyla, bir sonraki ay radyo reklamlarıyla bir tanıtım yaptılarsa, aynı tanıtımı hem televizyonda hem de radyoda aynı anda yürütmelerine göre daha az etkiye sahip olacaklar. Aslında biri diğerinden beslenir. Aynı şey kataloglarınız için de geçerlidir. Web sitenizi kataloğunuzda ve kataloğunuzu web sitenizde tanıtarak çapraz medya ürün satışından yararlanın. Basılı kataloğunuzu insanların indirmesi için pdf formatında gönderin.

7- TUTARLI YAZI STİLLERİ KULLANIN VE SAYILARINI SINIRLAYIN

YAZI TİPİ VE / VEYA AĞIRLIK SAYISINI 2 VEYA 3 İLE SINIRLAYIN

Temiz ve tutarlı bir görünüm sağlamak için kataloğunuzda 2 ila 3’ten fazla yazı tipi kullanmayın. Ayrıca, metin aralıklarını ve resimlerin yanındaki yerleşimi tutarlı tutun. Ürün adı, ürün açıklaması vb. Gibi ortak öğeler için tutarlı bir şekilde aynı metin stilini kullanın.

Yazı tiplerini stilinize ve işlevinize uygun tutun – stiliniz gerektirmedikçe fazla süslemeyin

Okunması kolay ve stili iletmek istediğiniz yaşam tarzına uygun yazı tiplerini seçin. Süslü yazı tiplerine dikkat edin. Okunabilirliği ve profesyonel görünümü azaltmak kolaydır ve yazı tipi düşük kaliteli ise belki de baskı sorunlarına dönüşebilir.

TÜR, ÜRÜN FOTOĞRAFLARINA GÖRE İKİNCİL OLMALIDIR

Bir kez daha ürün en önemli parçadır ve bunun büyük bir kısmı ürün fotoğrafından kaynaklanmaktadır. Metin, okuyucunun bir satın alma kararı vermesini desteklemeli ve fotoğrafın etkisinden uzaklaşmamalıdır.

8- “MARKA” İMAJINIZI GÜÇLENDİRMEK İÇİN TARZI HER SORUNDAN DİĞERİNE TUTARLI TUTUN

Başarılı bir görünüm oluşturulduktan sonra, değişme dürtüsüne direnin. REI (Recreational Equipment Inc.), son 5 yıldır rustik bir sınır temasını korumuştur. Kataloglarının ve satış promosyon kataloglarının görünümü müşterileri tarafından kolayca tanınır ve bir marka imajı yaratmıştır. Genel bir reklamcılık kuralı, kataloğunuzun görünümünden yorulduğunuzda (çünkü onu defalarca görmüştünüz) müşterilerinizin onu sizin görünümünüz olarak tanımaya başlamasıdır. Temanızı birkaç yıl koruyarak yatırımınızı koruyun ve değiştirmeye karar verirseniz, uzun süre küçük artışlarla yapın. Tekrarlama, marka kimliğinin tanınmasını sağlar ve marka tanınırlığı kabul ve satış getirir.

9- ÜRÜNLERE İHTİYAÇ DUYDUKLARI ALANI VERİN VE SONUÇLARI ANALİZ EDİN

EN ÇOK SATANLARINIZA, DAHA AZ ÖNEMLİ ÜRÜNLERİNİZDEN DAHA FAZLA ALAN VERİN

Kataloğunuzu ilk tasarlarken, en çok karı oluşturan öğelerinize verin – zaman içinde en yüksek toplam kâr, mutlaka en yüksek kar marjına sahip öğeler değil – kataloğunuzda daha düşük kârlı öğelere göre daha fazla alan, çünkü temel kural bir ürüne daha fazla alan sağlamaktır. kataloğunuzda satışlar o kadar büyük olur.

Örneğin iki öğe alın. Her ikisi de 5 lira satıyor ve satılan her ürün için 2,50 lira kar ediyor, ancak A ürünü geçen yıl size 5000 lira kazandırırken, B ürünü yalnızca 2000 lira kazandı. Bu nedenle, ürün A, kataloğunuzda daha fazla alana ve pozlamaya sahip olmalıdır. İşte nedeni: Bir ürüne daha fazla yer vermenin satışları% 10 artıracağını varsayalım. B ürününe daha fazla alan verirseniz, karı 200 lira daha artırabilirsiniz, ancak A ürününe bu alanı verirseniz, karı 500 lira artıracaktır.

SONUÇLARI ANALİZ EDİN

Kataloğunuzun dağıtılmasından yaklaşık iki ay sonra, kar sonuçlarını inç kare analizini kullanarak analiz edin. Bu analizle, kataloğun toplam maliyetinin (tasarım, baskı, postalama) mevcut satış alanının toplam inç karesine bölünmesini hesaplarsınız. Ardından, inç kare başına maliyet ile her bir öğenin katalogda aldığı alan miktarını çarparak kataloğunuzda her bir ürünün ne kadar gösterileceğini hesaplayın. Bu maliyeti her bir üründen kazanılan toplam kârla karşılaştırın. Çünkü en karlı ürünlerin ilk% 20’si, bir sonraki sayınızda onlara daha fazla alan sağlar. En alttaki % 20 onlara daha az verir. Bunu tekrar tekrar yaparak, katalog maliyetlerinizi optimize etmeye ve karınızı maksimize etmeye devam edeceksiniz.

10- EKONOMİ İÇİN TASARIM

SLİM JİM AVANTAJLARI

2020 posta ücretindeki artışlar, geleneksel Standart boyutlu kataloglarda bir ikilem yarattı ve “Slim Jim” olarak adlandırılan Slim formatı kullanarak maliyetleri düşük tutma fırsatı yarattı. Standart kataloglar için oranlar% 40, mektup oranı ise sadece% 9 arttı. Aşırı eşitsizlik nedeniyle Slim Jim formatı, aynı fiziksel basılı alan için Standart formata göre% 15-20 oranında net bir tasarruf sağlayacaktır.

STANDART KATALOG FORMATLARI DAHA EKONOMİKTİR.

Tam imza sayfası sayılarında standart tam boyutlu, ince jim veya özet boyutlu katalog gibi biçimler, yazdırmak ve postalamak için en ekonomik katalog tasarımları olma eğilimindedir. Verimli bir kırpma boyutu belirlemek için yazıcınız ve Posta Servisi ile zaman geçirin.

Standart katalog formatları sadece paradan tasarruf etmekle kalmaz, aynı zamanda daha iyi “uyma” eğilimindedirler. Bu hem olumlu hem de olumsuzdur. Biçim olarak alışılmadık bir katalog tasarımı, müşterinin ortamına uymayabilir ve oldukça hızlı bir şekilde imha edilebilir. Öte yandan standart bir format, istediğiniz notu alamayıp, sade ve sıkıcı gelebilir.

16 SAYFALIK ARTIŞLAR DAHA EKONOMİKTİR.

Bi Düşün Medya ve Ajans  web baskı makineleri 16 sayfalık imzalarla yazdırılır. 16, 32, 48, 64 vb. Gibi çift imza sayfa miktarlarında yazdırmak, lira karşılığında en çok sayfayı sağlayacaktır. 16’lık artışlara ulaşamazsanız, sonraki en iyi seçenek 8 sayfalık artışlardır. Bu, 8, 24, 40 ve 56 sayfa sayılarını içerir.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..