Katalog Tasarımının Temelleri

Katalog tasarımı, uzun bir süre kurumsal reklamcılık dokusuyla iç içe geçecek. Dijital kataloglar daha fazla öne çıktıkça, katalogların basılmaya ve postalanmaya devam edip etmeyeceği henüz görülmedi. Ancak değişmeyecek olan şey, iyi katalog tasarımının önemi. Bi Düşün Medya ve Ajans işinin uzmanı teknik ekibi ile baskı sürecinizi, hayal gücünün sınırlarını zorlayan tasarım kadrosu ile de katalog tasarımlarınızı en ince ayrıntısına kadar tasarlar ve üretir.

Tasarım sürecinizde size rehberlik edebilecek bazı temel bilgiler nelerdir? Kullandığınız yazılım veya ürünler ne türden olursa olsun, aşağıdaki ipuçlarını aklınızda bulundurun ve başarılı bir katalog çalışmasına güvenebilirsiniz:

Yaşam tarzlarına hitap edin

Müşterilerinizin kendileri için hedefleri ve hayalleri vardır. Bu idealler belirli yaşam tarzlarına ve imajlara bağlıdır. Ürünlerinizi, müşterilerinizin kendilerine ulaşmak isteyebilecekleri bir yaşam tarzına bağlayacak şekilde pazarlayın.

Bu, kataloğunuzu geliştirmeye başlamadan önce müşterilerinizi neyin yönlendirdiğini güçlü bir şekilde anlamanız gerektiği anlamına gelir. Ürün açıklamalarınız ve fotoğraflarınız bu yaşam tarzı resimlerine işaret edecek. Katalog kopyanızın, görsellerinizin, kapaklarınızın ve diğer unsurların her yönü aynı temaya sahip olmalı ve bağlantı kurduğunuz yaşam tarzını yansıtmalıdır.

Hedef kitleniz için terzi

İşletmeler arası (B2B) veya işletmeler arası (B2C) katalog mu geliştiriyorsunuz? Her birinin kendi biçimlendirme ve tasarım gereksinimleri vardır. Ergenlere ve yaşlılara reklam yapmak tamamen farklıdır. Hedef kitlenizi tanıdığınızdan ve o kitleye hitap edecek bir format seçtiğinizden emin olun.

Ürün kraldır

Satış işindesiniz. Kataloğunuzun her unsurunun müşterileri satın almaya yönlendirdiğinden emin olun. Bunu, ürünün tüm tasarım öğelerinin merkezi olmasını sağlayarak yaparsınız. Ürün fotoğrafları, kullanılan ürünü göstermelidir. Ürün açıklamaları, müşterinin ürünlerinizin hayatlarını nasıl daha iyi hale getireceğini anlamasına yardımcı olmalıdır. Kısacası, ürün kraldır ve diğer her şey ona işaret etmelidir.

Her katalog farklıdır ve bağlanmaya çalıştığı benzersiz bir pazara sahiptir. Müşterilerinizin yaşam tarzlarına hitap edin, kataloğunuzun her unsurunu hedef kitlenize göre uyarlayın ve ürünü odak noktanız olarak tutmayı unutmayın. Bu ipuçlarını göz önünde bulundurarak, başarılı bir kataloğa güvenebilirsiniz.

Unutmayın, Türkiye’de en etkili katalog tasarım hizmetini veren ve sizi birçok dertten uzak tutan işletme Bi Düşün Medya ve Ajans’tır. Tek yapmanız gereken bizimle iletişime geçmektir.

Etiketler:

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..