Kendinize nasıl pankart yapabilrisiniz?

Pankart reklam açısından son yılların gözdesidir. Bi Düşün Medya ve Ajans olarak işinize yarayacak bir pankart reheberi derledik.

Reklamcılık son yıllarda çok daha yüksek teknolojiye sahip olsa da, reklam afişleri hala popüler ve etkili bir pazarlama şeklidir. İster bir mağaza açıyor, ister grubunuzla bir gösteri yapıyor, ister siyasi bir görev için kampanya yapıyor olun, iyi reklam posterleri başarınız için harika bir araçtır. Poster tasarlamak çok emek gerektirirken, kesinlikle kendi başınıza harika bir poster üretebilirsiniz.

Başlangıç

Postere hangi bilgileri koyacağınıza karar verin. Bu, özellikle neyin reklamını yaptığınıza bağlıdır. Mağazanızın veya işletmenizin reklamını yapıyorsanız, konumunuzu, çalışma saatlerinizi ve iletişim bilgilerinizi eklemek isteyeceksiniz. Bir grubun veya kuruluşun reklamını yapıyorsanız, ne zaman ve nerede tanıştığınızı eklemelisiniz. Posterinizi izleyenlerin bilmesi gereken tüm bilgileri eklemelisiniz. 

Hangi demografiye reklam verdiğinize karar verin. Pazarınızı anlamak, her tür reklamcılık için çok önemlidir. Sizin için pazarınızı anlamak, afişlerinizi nereye yerleştireceğinizi ve reklamınızı nasıl ifade ettiğinizi belirleyecektir. Örneğin, lisansüstü öğrenciler için bir düzeltme hizmetinin reklamını yapıyorsanız, “tez” terimi dikkatlerini yalnızca “makale” den daha fazla çekebilir. Hedef demografinizin ne olduğuna karar verin ve ardından hedef kitlenize hitap edecek ifadeleri, grafikleri ve diğer tasarım stratejilerini araştırın.

Posterlerinizi nereye yerleştireceğinize karar verin. Demografinizi araştırırken bunun bir kısmını çözeceksiniz. Örneğin, bir anaokuluna punk rock grubunuz için bir broşür yerleştirmezsiniz. Ancak konum, posterinizin tasarımını da etkiler. Hedef demografinizin genellikle nerede toplandığına karar verdiğinizde, alanı araştırın.

  • Posterinizi nereye yerleştirebileceğinize bakın ki çoğu insan görsün. Ayrıca, koridorlar gibi insanların hareket ettiği yerlerdeki afişlerin, insanların beklemek zorunda oldukları yerlere göre daha az dikkat çekme eğiliminde olduğunu unutmayın. Örneğin, bir otobüs durağı, insanların beklemek zorunda oldukları bir yerdir ve bunu yaparken muhtemelen gözleri de dolaşır. Bir otobüs durağından görülebilen bir poster, bir okul koridorunda olduğundan daha fazla fark edilir.
  • Bölgenin renklerine ve ışıklandırmasına bakın. Posterinizin uyum sağlamak yerine öne çıkmasını isteyeceksiniz, bu nedenle çevreyle kontrast oluşturacak renkler ve tasarımlar seçin.

Poster ile hangi mesajı iletmek istediğinize karar verin. Reklam, belirli bir ürün veya grup hakkında bir fikir iletmeyi içerir. Örneğin bira reklamlarında ürün genellikle eğlenmek ve dışarı çıkmakla ilişkilendirilir. Hedef kitlenizin reklamınızla neyi ilişkilendirmesini istediğinize karar verin. Mağazanız için posterler yapıyorsanız, muhtemelen mağazanızın iyi duygularla ilişkilendirilecek bir yer olduğunu göstererek alışveriş sırasında gülümseyen insanların resimlerini göstermek isteyeceksiniz.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..