Günümüzde işletmeler arasındaki rekabet oldukça keskin. Kalabalık arasında öne çıkmak için bir şirketin benzersiz ve müşteriler tarafından tanınabilir olması gerekir. Her başarılı ürünün arkasında güçlü bir marka vardır. Nielsen’in Küresel Yeni Ürün İnovasyonu Anketi , insanların yaklaşık% 59’unun aşina oldukları markalardan yeni ürünler almayı tercih ettiğini ve% 21’inin sevdikleri bir markadan gelmesi durumunda bir ürün almaya hazır olduklarını keşfetti.
Bazı insanlar Thi alıştımn sadece pazarlama uzmanları marka tüm işi kral. Ancak, profesyonel tasarımcılara söylerseniz, size ne kadar yanıldığınızı söylerler. Amerikalı grafik tasarımcı Paul Rand’ın dediği gibi: “Tasarım, markanızın sessiz elçisidir.” Makale, markalaşmanın özünü ve tasarımın içindeki rolünü anlatıyor. Ayrıca, etkili marka yaratmanın temel aşamalarını tanımlayacağız.
Son zamanlarda, “marka” kelimesi, özellikle moda endüstrisinde, popüler bir şey olarak yaygın olarak kullanılmaktadır, bu yüzden birçok insan onun gerçek özünü unutmaktadır. Business Dictionary’ye göre marka, bir ürünü tanımlayan ve onu rakiplerinden ayıran bir imaj oluşturmada kullanılan benzersiz bir tasarım, işaret, sembol, kelimeler veya bunların bir kombinasyonudur. Başka bir deyişle, marka, insanların bir şirket veya ürünle ilişkilendirdiği görsel bir temsildir. Etkili bir marka kimliği, müşterilerin yüksek düzeyde güvenilirlik ve kalite ile ilişkilendirdiği kimliktir.
Ancak güçlü markalaşma, marka unsurlarının sadece estetik özelliklerine değil, arkasında duran mesaj ve duygusal çekicilik gibi detaylara da bağlıdır. Doğru marka kimliği oluşturmak için, tasarımcıların iş hedefleriyle ilgili ayrıntıları derinlemesine incelemesinin yanı sıra pazarı ve hedef kitlesini araştırması gerekir. Burada, markalaşma sürecini tasarımcıların marka yaratma yolunda geçmesi gereken altı temel aşamaya ayırdık.
Tabii ki, bir şirketin hedeflerini belirleyen veya kişiliğini tanımlayan bir tasarımcı değil, yine de tüm markalaşma sürecinin temelini oluşturuyor. Beklenen sonuçları almak için şirketin, markalaşma üzerinde çalışan ekibin hangi yöne gideceğini görebilmesi için başlangıç noktasında öncelikleri ve değerleri belirlemesi gerekir. Marka varlığının tüm döngüsü için mutlaka tanımlanmaları ve kullanılmaları gerekmez. Hedefler daha sonra yaratıcı bir süreç sırasında değiştirilebilir, ancak başlangıçta bazı direktiflerin olması çok önemlidir.
Dahası, tasarımcılar görsel bir parça üzerinde çalışmaya başlamadan önce, hangi şirketin veya ürünün sunmak istediği karakteri tanımlamaları gerekir. Bu bilgi olmadan bir marka tasarlamak, bir fotoğraftan portre çizmeye benzer. Kopyayı oldukça doğru yapabilirsiniz, ancak işin içinde bir duygu olmayacak. Aynı şey markalaşma için de geçerlidir.Müşteriler bir tasarımcıya şirketlerini karakterize eden bir açıklama sağlamadıysa, bunu sormak iyidir. Örneğin, tasarımcılar müşterilerden işlerini veya en azından bir şirketin ne olmasını istediklerini açıklayan 4-5 anahtar kelimeden oluşan bir liste yapmalarını isteyebilirler.
Uygulama, tüm müşterilerin hazırlıklı tasarımcılara gelmediğini gösteriyor. Ayrıntıları düşünmeyebilirler ve sadece işlerine başarı getirecek çekici bir görsel sunum isteyebilirler. Bunda dikkate değer hiçbir şey yok. Müşteriler genellikle tasarımcıları güzel resimler yaratan sanatçılar gibi görürler ve onlardan tasarımcıların iş akışının tüm özelliklerini bilmelerini bekleyemezsiniz.
Önceki yazılarımızdan birinde, tasarımda psikolojinin rolünden bahsetmiştik. Kullanıcıların davranışlarını ve tasarıma olası tepkilerini anlama yolunda oldukça yardımcı olabilir. Dahası, psikoloji ilkeleri tasarımcıların müşterilerle etkili iletişim kurmalarına yardımcı olabilir. Arzu ve tercihlerinden emin olmayan birçok müşteri vardır ve işte o zaman psikoloji yardımcı olur. Bir tasarımcı soracak uygun sorular bulursa, müşterinin isteğine göre bir rehber oluşturmak daha kolay olacaktır.
Unutmayın! Türkiye’deki en etkili Kurumsal Kimlik hizmetini Bi Düşün Medya ve Ajans sunmaktadır. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.