Kurumsal Kimliğin 7 Temel Unsuru

Her bireyin kendi konuşma tarzı, kendi jestleri, imajını uygun kıyafet, saç veya parfümle vurgulama yeteneği vardır. Bazıları buna pek dikkat etmez ve bir üslup olarak da kabul edilir.

Tarz, bir kişiyi diğerlerinden ayıran belirli işaretler kümesidir. İlk olarak hatırladığımız şeydir, bizi çeken şeydir ya da tam tersine, bu kişiyle herhangi bir etkileşimi tekrarlama arzusunu kalıcı olarak yoksun bırakır.

Aynı şeyi bir şirketin kurumsal kimliği hakkında da söyleyebiliriz . Kurumsal kimlik, firmaya yüzü ve başarısı için tek bir imaj sağlayan renk, grafik, sözlü, tipografik, plastik, akustik, video veya diğer tekniklerin birleşimidir.

Özenle geliştirilen kurumsal kimlik , şirketin müşteriler, ortaklar ve diğer bağımsız gözlemciler tarafından tanınma, algılanma ve hatırlanma olasılığını artırır. Ve sadece şirketin ürün veya hizmetleri için değil, aynı zamanda tüm faaliyetleri için de çalışarak onu rakiplerinden farklı kılar.

Temel görsel kurumsal kimlik öğeleri şunları içerir:

– Adlandırma (özel şirket adı)
– Logo
– Renk paleti (renk)
– Kurumsal yazı tipi
– Kartvizit
– Antetli Kağıt
– Zarf

Adlandırma , şirketler, ürünler, hizmetler, promosyonlar ve daha fazlası için oluşturulmuş bir addır. İlk bakışta oldukça basit olan bu prosedür, sadece yaratıcılık değil, reklamcılıkta da mesleki bilgi ve deneyim gerektirdiği için ayrı bir alana ayrılıyor.

Adlandırma için ipuçları:
– Daha önce başka şirketler tarafından tescil edilen ticari marka hakkını ihlal etmemesi için orijinal;
– Belirsiz;
– Uyumlu;
– Canlı ve akılda kalıcı;
– Karşılık gelen seçili görüntü.

Logo , şirketi veya ürünlerini tanıtan ve tanımlayan grafiksel bir orijinal işarettir. Genellikle bir metin kutusu, bir resim veya bunların kombinasyonundan oluşur. Düzgün bir şekilde tasarlanmış logo, her zaman müşterilerin dikkatini çekecek ve tutacak, olumlu izlenimlerini ve bir tür şirket “aurasını” yaratacaktır. Logo, şirket imajını temsil ediyor, bir grafik minyatürü tasvir ediyor ve tüketicilere şirketinizin var olduğunu ve tam da ihtiyaç duydukları şey olduğunu hatırlatmayı hedefliyor.

Şirket tarafından seçilen kurumsal renk , kurumsal kimliğin bir parçası olan bir dizi sabit renktir. Kurumsal renklerin gama, kurumsal kimliğin öğelerini daha çekici, daha iyi hatırlanan ve güçlü bir duygusal etki yaratabilen kılar. Kurumsal renklerin geliştirilmesindeki temel amaç, onları bir şekilde almaktır, böylece şirketin alanı veya yönü ile kalıcı bir ilişkiye neden olurlar. Renkleri seçerken, organizasyona sempati ve güven gibi psikolojik ve duygusal etkileri göz önünde bulundurmanız gerekir.

Unutmayın! Türkiye’deki en etkili Kurumsal Kimlik çalışmasını, Bi Düşün Medya ve Ajans üstlenir. Tek yapmanız bize ulaşmaktır.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..