Kurumsal kimlik dört unsuru

Kurumsal Kimlik her firma için olmazsa olmazdır. Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en etkili kurumsal kimlikleri üretti ve üretmeye devam ediyor.

İş dünyasında başarıyı ne yönlendirir ? Son  PWC araştırmasına göre , yanıtlardan biri güçlü bir kurumsal kimlikte yatıyor . 720 yöneticinin katıldığı bir ankette, daha güçlü bir kimliğe sahip olarak görülen şirketler, olmayanlardan% 25 daha iyi performans gösterdi. Başarı, açık bir kimlik oluşturmak için kendine özgü güçlü yönlerden yararlanacak. Kendilerini yeterince iyi tanımaya ve sonuçta akranlarından daha iyi performans göstermelerine dayanıyordu.

Kurumsal kimliğin dört unsuru

1. Logo

Logo, kurumsal kimliğin en belirgin grafik unsurudur. Bir olarak çarpıcı görsel gösterenin , bu anında şirket tanımlamak için hareket etmelidir. Örneğin, Apple’ın ısırılmış elması. Google’ın renkli kelime işareti ve Twitter’ın mavi kuşu, bir görsel unsuru kuruluşun markasının tüm değerleriyle hemen hizalıyor. Bir gerçek kurumsal logosu , yukarıda belirtilen durumlarda olduğu gibi bir organizasyonu bir işletme olmaktan kültürel bir simge haline getirebilir .

2. Yazı Tipi

‘Bir resim bin kelimeye bedeldir’ diyor, ancak kurumsal kimliğin temel unsurlarından biri olan tipografinin keşfi size yazılı kelimenin stili, şekli, ağırlığı ve aralığının da çok şey ifade edebileceğini söyleyecektir. . Yazım, daha ilk kelimeyi bile okumadan sıcak ve samimi, zarif ve lüks veya cesur ve otoriter olabilir. 

Kendi filminin konusu olduğu kadar önem taşıyan bir yazı tipi olan Helvetica , 1957’de Max Miedinger ve Edouard Hoffman tarafından  hem tabelalarda hem de baskıda net, cesur ve okunaklı bir faydacı stil yaratmak amacıyla tasarlandı . Tip, New York City Metrosu’nda ünlü bir şekilde kullanıldı ve o zamandan beri şehirle eşanlamlı hale geldi ve modern Amerikan kültürünü yansıtan sembolik çekiciliği  nedeniyle Jeep  ve  American Apparel gibi markalar tarafından benimsendi .

Tipografik stil , e-postalarda, sunumlarda, sözleşmelerde, e-posta imzalarında, broşürlerde, kırtasiye malzemelerinde, ofis tabelalarında ve daha fazlasında görünen kurumsal kimliğinizin en geniş kapsamlı unsurlarından biri olabilir . Bu nedenle, öyle tip uygun biri olduğunu hayati şirketiniz için o istikrar veya modernliği anlaşılacağı birini olsun, bu örgüt kim doğru bir yansıması olmalıdır. Her şeyden önce, tür seçiminin okunaklı, net olması ve farklı dijital ve baskı platformlarında çalışması gerektiğini unutmayın.

3. Görüntüler

Kelimelerin yanı sıra görüntüler de kurumsal kimliğin güçlü unsurlarıdır . Organizasyonu fotoğraf ve illüstrasyonların sahip olduğu tutarlı hisle temsil ederler . 

IKEA gibi tanınabilir kuruluşlar için net, tutarlı ve sahiplenilebilir fotoğrafçılık, rakiplerinden farklılaşmalarına izin verdi ve bugüne kadarki en başarılı ve akılda kalıcı kampanyalardan bazılarının temelini oluşturdu.

Balenciaga’nın IKEA’nın ikonik müşterisinin çanta klonu olan yüksek moda evi olan Acne’nin IKEA için yaptığı son kampanyayı  ele alalım  . Görüntü hemen IKEA olarak tanımlanabilir ve Balenciaga’nın IKEA’nın görsel kimliğini kendine mal etmesiyle dalga geçer:

 4. Stil kuralları 

Kurumsal kimliğinizin tüm çeşitli unsurlarını oluşturduğunuzda , başarılı bir şekilde uygulanmalarına yardımcı olmak için bir dizi ayrıntılı stil kılavuzuna ihtiyaç vardır. Kurumsal kimlik kılavuzu veya kurumsal kimlik tasarım kılavuzu olarak da bilinen kılavuzlar, marka kimliğinizin tüm bireyler tarafından tutarlı bir şekilde uygulanmasını sağlar.

Yönergeler , farklı görsel varlıkların tam olarak nasıl ve ne zaman kullanıldığını özetlemelidir, bu nedenle tüm yerleşimleri dikkate almanız gerekir – örneğin, üçüncü taraf e-posta afişleri, sosyal medya kapak resimleri, e-posta imzaları, kartvizitler, antetli kağıtlar. Herhangi bir yanlış yorumlamayı önlemek için görsel ‘Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler’ örneklerini eklemek her zaman kullanışlıdır. 

Stil yönergelerinizi kuruluş çapında göndermek ve meşgul çalışanlarınızın her birinin bunları okumasını, anladığını ve uyguladığını ummak, yine de arzulu bir düşünce olabilir. Templafy, kurumsal kimlik güncellemelerini belgeler ve ilgili görsel varlıklar arasında yayarak kurumsal kimlik uygulamasına yardımcı olan ve yeni tasarımların doğru şekilde kullanılmasını sağlayan bir araçtır . Templafy Kitaplığı aracılığıyla  çalışanlar, her zaman doğru görsel öğeleri içeren ve tüm stil kurallarına uygun kurumsal içeriğe erişebilecek . Görsel varlıkların nasıl kullanıldığı üzerinde daha fazla kontrole sahip olduğunuzda, şirketiniz ve çalışanlarınız mümkün olan en güçlü kurumsal kimliği oluşturmak için birlikte çalışabilir.

Kurumsal Kimlik tasarımında Bi Düşün Medya ve Ajans‘ı tercih etmeniz, sizlere büyük olanak sağlar. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmak.

 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..