Kurumsal Kimlik görsel unsurları

Logo tasarımı, bir markanın tek görsel temsili değildir. Elbette, ana odak her zaman bir logo olacaktır ancak maskotlar ve tipografi gibi dikkati hak eden bazı unsurlar da vardır.

Şirketler genellikle bir markayı kişiselleştirmenin yollarını arar ve tasarımcıların bir çözümü vardır. Maskotlar, markayı oldukça sembolik bir şekilde temsil etmek için oluşturulmuş özel tasarım karakterleridir. Bir logonun parçası olarak oluşturulabilir veya ayrı bir marka öğesi olarak var olabilirler. Bu tür karakterler, kullanıcılarla bağlantı kurabilir. Bir maskot, mesajın alışılmadık bir şekilde aktarılmasına yardımcı olan kullanıcılarla iletişim ve etkileşim için bir araç görevi görür. İnsanlar bir maskotu, kendilerine bir ürün veya hizmet sunan bir şirketin ana temsilcisi olarak görmeye başlar. Etkili maskot, bir markanın tanınırlığını ve hatırlanmasını garanti eder ve kullanıcıların dikkatini kolayca çeker.

Marka kimliğinden sorumlu bir diğer görsel unsur tipografidir. Çoğu logo, tipografi yoluyla oluşturulur veya yazı tiplerini içerir, ancak tipografi burada bitmez. Bir şirketin başvurduğu afişler, kartvizitler, yazışmalar, marka kimliği işaretlerini de içermelidir. Yazı tiplerinin markanız adına konuşmasını da sağlayabilirsiniz. Tasarımcılar genellikle şirketlerin bu kadar küçük ayrıntılarda bile benzersiz olması için özel yazı tipleri oluşturur. Ancak tek seçenek bu değil. Uzmanlar, belirli bir markaya en iyi uyan normal yazı tiplerinin bir kombinasyonunu seçebilirler. Bu sayede kullanıcılar, her ayrıntıdaki tutarlılığı nedeniyle bir markayı daha kolay hatırlayacaktır.

Kurumsal marka stili

Logo hazır olduğunda, renk paleti seçildiğinde ve diğer görsel unsurlar hazırlandığında, onları uyumlu kurumsal stilde birleştirme zamanı. Bir tasarımcı, hizmet veren şirketler için markalaşma üzerinde çalışırken gereklidir. Bir şirketin türüne bağlı olarak çeşitli özellikler markalı bir ürün haline gelebilir. Farklı şirketler tarafından kullanılan bazı yaygın marka öğeler vardır:

Kartvizit. Bugün, iş iletişiminde sahip olunması gereken bir öğe olduğundan, bir kartvizitin bir markayı doğru şekilde temsil ettiğinden emin olmak çok önemlidir.

Yazışma . İş iletişiminin her zaman resmi bir tarzı vardır. Bir markanın güvenilir bir ortak ve hizmet sağlayıcı olduğunu göstermek için, tasarımcıların yazışma sunumu üzerinde çalışması gerekir. Antetli kağıtlar ve zarflar, profesyonel seviyeyi gösteren marka kimliği unsurları içermelidir.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en etkili marka danışmanıdır. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..