Kurumsal kimlik, işi destekleyen her şeydir

Son zamanlarda kurumsal kimlik ve kurumsal imaj hakkında çok konuşuyorum. Bunlar tamamen farklı iki şey. Öyleyse herkesin kafasını karıştıran karışıklığı temizleyelim!

Kurumsal kimlik

Kurumsal kimlik, işi destekleyen her şeydir – logo, kırtasiye malzemeleri, broşürler, web sitesi vb. Çoğu insanın bir marka olduğunu varsaydığı şey budur, ancak bu sadece görsel kimliktir. Demek istediğim “Elmalar bilgisayar satmaz”. Marka bunu yapıyor. Elma basitçe bize ürünü nereden alacağımızı ve ürünün sahibinin kim olduğunu söyler. Bu, kolayca tanıyabileceğimiz ve tanımlayabileceğimiz bir şey. Sahiplik, markalaşmanın büyük bir parçasıdır, bu nedenle insanların markaya “sahip olmalarına” olanak tanıyan bir logo ve teminata sahip olmak önemlidir. Bu, göğsüne, şapkasına ve hatta derisine takmaları anlamına gelebilir.

Bir işletmenin markalaşmasına yardımcı olmak için, bu unsurların hepsinin sürekliliğe sahip olması ve aynı şirkete “ait” gibi görünmesi gerekir.

Aynı renkleri, yazı tiplerini ve etiket satırlarını korumak, müşterinizin bunun sizin işiniz olduğunu anlamasını sağlamanın tüm yollarıdır. Hepimiz ‘NIKE’ işaretini veya ‘Coca-Cola’ kırmızısını biliyoruz. Bu şirketler kurumsal kimliklerini almışlar ve bunu uluslararası tanınırlık kazanmak için kullanmışlardır.

Türkiye’deki en etkili Kurumsal Kimlik hizmetini, Bi Düşün Medya ve Ajans vermektedir. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Kurumsal imaj

Öte yandan kurumsal imaj, halkın sizi nasıl algıladığıdır – buna markanız da denir. Basitçe ifade etmek gerekirse, markanız, siz odada olmadığınız zamanlarda insanların sizin hakkınızda söylediği şeydir. Markanız veya kurumsal imajınız itibarınızdır. İşletmenizdeki her şeyi temsil eder. Evet logonuz markaya uyuyor ama markanız değil. Diliniz, üslubunuz, kültürünüz, deneyiminiz, sözünüz, amacınız, bağlılığınız, neyi temsil ettiğiniz, ekibinizi nasıl eğittiğiniz ve aradaki her şey markanızın bir parçasıdır.

Bir işletme, müşterileriyle ilgilenme biçimleri veya onlar için yarattıkları deneyimlerle de kurumsal bir imaj veya marka yaratabilir. İnsanlar görülmek için randevu almak zorunda kalırlarsa, işin meşgul olduğu ve zamanlarının değerli olduğu algılanır. Bu da kuruluşa daha yüksek bir profil imajı verebilir ve bazı durumlarda işletmenin olduğundan daha büyük görünmesine neden olabilir.

Kurumsal kimliğiniz ve imajınızın etkili olabilmesi için birbirini tamamlaması gerekir.

Etiketler:

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..