Kurumsal Kimlik kılavuzu nedir ve nasıl oluşturulur?

Markanızı konumlandırmanın bazı anahtarlarını açıkladık ve bugün size markanız için nasıl kurumsal kimlik kılavuzu oluşturacağınızı anlatmak istiyoruz  Ve eğer işletmenizin imajını iyileştirmek ve daha iyi sonuçlar elde etmek istiyorsanız, iyi bir logoya ek olarak, şirketinizin iletişim açısından temel kurallarını tanımlayan bir kurumsal kimlik kılavuzuna ihtiyacınız olacaktır. Kaliteli Kurumsal Kimlik için en büyük yardımcınız Bi Düşün Medya ve Ajans’tır.

Kurumsal kimlik kılavuzu nedir

Kurumsal kimlik kılavuzu, markanızı tanımlayan unsurların ana hatlarının toplandığı ve nasıl kullanılması gerektiğinin yer aldığı bir belgedir . Markanızın etrafında (dahili veya harici) çalışan herkesin bir referans kılavuzuna sahip olması ve kurumsal grafik öğelerini doğru bir şekilde nasıl kullanacağını bilmesi esastır .

Her kılavuzun kendi bölümleri olsa da (ve olması gerekir), her stil kılavuzunun sahip olması gereken ve aşağıda detaylandırdığımız birkaç temel öğe vardır.

Kurumsal kimlik kılavuzu neleri içermelidir

1. Markanın tanımı ve felsefesi

Kurumsal kimlik kılavuzlarının çoğu, ilgilendikleri markaya ve ana değerlerine teorik bir girişle başlar Birkaç paragrafta işletmenizin neyle ilgili olduğunu ve felsefesinin ne olduğunu açıklamalısınız.

2. logo

Logo, kurumsal kimlik kılavuzunun kalbidir. Logodan markanın tüm grafik uygulamaları tanımlanır. Logoya ayrılmış bölümde, sırayla farklı bölümler oluşturmalısınız:

  • Logo.  Kılavuzunuz, oluşturulan logoyu ve bununla ve temsil ettiği şeyle ilişkisi hakkında kısa bir açıklama içermelidir.
  • Logonun yapımı. Bu alt bölümde logoyu bir ızgarada temsil etmeli ve orantılarını ve ölçülerini detaylandırmalısınız. Tüm bunların amacı, boyutunun büyütülmesi veya küçültülmesi fark etmeksizin, logonun her zaman aynı görünmesi olacaktır.
  • Minimum logo yeniden üretim boyutları
  • Renkler. Hem ana hem de ikincil logoda kullanılan tüm renkler hakkındaki bilgileri çıkarmalıyız. Genel olarak renkler bu alt bölümde bilgileriyle birlikte verilir: Pantone, RGB, CMYK ve web için eşdeğeri aynı versiyonlar.
  • Logonun siyah beyaz versiyonu.
  • Kromatik versiyonlar. Logonun, yerleştirildiği arka plana veya belirli bir uygulamasına bağlı olarak kromatik olarak nasıl değişebileceği.
  • Logonun izinsiz kullanımı. Logonun bir dizi yasaklanmış kullanımını tanımlamak önemlidir (orantısızlıklar, imkansız renkler, vb.).

3. Tipografi

Çok önemli bir bölüm, kurumsal yazı tiplerini tanımlayan bölümdür Yani, logo ve türevlerinde (kırtasiye vb.) Kullanılan tipografik yazı tipler.

Her yazı tipi ailesi, kullanılacak boyutları tanımlayarak temsil edilmelidir: web, kırtasiye, diğer uygulamalar vb. Yazı tipi renklerinin yanı sıra kalın veya italik kullanımı da ilginçtir . Bilgi bu noktada ne kadar çiğnenmişse, sonraki uygulaması o kadar kolay olacaktır.

4. Kırtasiye

Stil kılavuzu, kurumsal kartlar, klasörler, farklı boyutlardaki sayfalar, zarflar, faturalar vb. İçin görselle ilgili her şeyi yansıtmalıdır Tüm kırtasiye malzemeleri homojen bir stile sahip olmalı, aynı çizgide ilerlemelidir, ancak belki de en önemli şey logodan uygulanan yaratıcılıktır.

5. Görsel-işitsel kullanımlar ve sosyal medya

Dijital çağda, logonuzun farklı sosyal ağlar (örneğin boyutlar) için kullanımı ve logonun fotoğrafların veya videoların önündeki davranışı için bir dizi kural tanımlamak çok önemlidir.

6. Diğer uygulamalar

Birçok markanın şirket araçları, üniformaları, hatta ticari ürünleri var. Bu tür logo uygulamalarını önceden tanımlamalı, tasarımını ve doğru kullanımını kılavuzda belirtmelisiniz.

Bu temel bölümlerle stil haritanızı yapılandırabilirsiniz – buna diyelim – asıl amacı tüm ekibinizin grafik kısmı söz konusu olduğunda işleri iyi bir şekilde yapmasını sağlamaktır. Daha sonra hataları önlemek için olabildiğince fazla ayrıntı vermek ve kurumsal kılavuzun kendisine tutarlı ve açık bir tasarım vermek önemlidir. En detaylı ve işlevsel bir kurumsal kimlik için Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçin.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..