Markanızı konumlandırmanın bazı anahtarlarını açıkladık ve bugün size markanız için nasıl kurumsal kimlik kılavuzu oluşturacağınızı anlatmak istiyoruz . Ve eğer işletmenizin imajını iyileştirmek ve daha iyi sonuçlar elde etmek istiyorsanız, iyi bir logoya ek olarak, şirketinizin iletişim açısından temel kurallarını tanımlayan bir kurumsal kimlik kılavuzuna ihtiyacınız olacaktır. Kaliteli Kurumsal Kimlik için en büyük yardımcınız Bi Düşün Medya ve Ajans’tır.
Kurumsal kimlik kılavuzu, markanızı tanımlayan unsurların ana hatlarının toplandığı ve nasıl kullanılması gerektiğinin yer aldığı bir belgedir . Markanızın etrafında (dahili veya harici) çalışan herkesin bir referans kılavuzuna sahip olması ve kurumsal grafik öğelerini doğru bir şekilde nasıl kullanacağını bilmesi esastır .
Her kılavuzun kendi bölümleri olsa da (ve olması gerekir), her stil kılavuzunun sahip olması gereken ve aşağıda detaylandırdığımız birkaç temel öğe vardır.
1. Markanın tanımı ve felsefesi
Kurumsal kimlik kılavuzlarının çoğu, ilgilendikleri markaya ve ana değerlerine teorik bir girişle başlar . Birkaç paragrafta işletmenizin neyle ilgili olduğunu ve felsefesinin ne olduğunu açıklamalısınız.
2. logo
Logo, kurumsal kimlik kılavuzunun kalbidir. Logodan markanın tüm grafik uygulamaları tanımlanır. Logoya ayrılmış bölümde, sırayla farklı bölümler oluşturmalısınız:
3. Tipografi
Çok önemli bir bölüm, kurumsal yazı tiplerini tanımlayan bölümdür . Yani, logo ve türevlerinde (kırtasiye vb.) Kullanılan tipografik yazı tipler.
Her yazı tipi ailesi, kullanılacak boyutları tanımlayarak temsil edilmelidir: web, kırtasiye, diğer uygulamalar vb. Yazı tipi renklerinin yanı sıra kalın veya italik kullanımı da ilginçtir . Bilgi bu noktada ne kadar çiğnenmişse, sonraki uygulaması o kadar kolay olacaktır.
Stil kılavuzu, kurumsal kartlar, klasörler, farklı boyutlardaki sayfalar, zarflar, faturalar vb. İçin görselle ilgili her şeyi yansıtmalıdır . Tüm kırtasiye malzemeleri homojen bir stile sahip olmalı, aynı çizgide ilerlemelidir, ancak belki de en önemli şey logodan uygulanan yaratıcılıktır.
5. Görsel-işitsel kullanımlar ve sosyal medya
Dijital çağda, logonuzun farklı sosyal ağlar (örneğin boyutlar) için kullanımı ve logonun fotoğrafların veya videoların önündeki davranışı için bir dizi kural tanımlamak çok önemlidir.
6. Diğer uygulamalar
Birçok markanın şirket araçları, üniformaları, hatta ticari ürünleri var. Bu tür logo uygulamalarını önceden tanımlamalı, tasarımını ve doğru kullanımını kılavuzda belirtmelisiniz.
Bu temel bölümlerle stil haritanızı yapılandırabilirsiniz – buna diyelim – asıl amacı tüm ekibinizin grafik kısmı söz konusu olduğunda işleri iyi bir şekilde yapmasını sağlamaktır. Daha sonra hataları önlemek için olabildiğince fazla ayrıntı vermek ve kurumsal kılavuzun kendisine tutarlı ve açık bir tasarım vermek önemlidir. En detaylı ve işlevsel bir kurumsal kimlik için Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçin.