Kurumsal kimlik kılavuzu nedir?

Birçok işletme neden bir kurumsal kimlik kılavuzuna ihtiyaç duyduklarını anlamıyor.

Konuyu bir ara duymuşlardır, ancak onlara bunun kendileriyle uyuşmayan bir şey olduğu hissini verir.

Birincisi, çünkü “kurumsal” harika bir şirket gibi geliyor. İkincisi, çünkü onlar için markaları sadece bir logo.

“Bunun için gerçekten bir kılavuza ihtiyacınız var mı?” düşünmek zorundalar.

Umarım markalaşma ile ilgili bazı yazılarımı okuduktan sonra bu aşamayı çoktan geçmiş ve başka bir seviyedesiniz.

Ücretsiz markalaşma kılavuzumu okuduysanız , markanızın bir logodan çok daha fazlası olduğunun farkındasınız demektir. Aşağıdakilerden oluştuğunu biliyor musunuz:

  • Görsel kimlik
  • Ses tonu
  • Konumlandırma
  • Değerler

Kurumsal kimlik kılavuzunuz, ilk nokta ile ilgili her şeyi sıraya koymakla görevlidir: görsel kimliğiniz.

Her neyse, her şeyin bağlantılı olduğunu unutmayın. Görsel kimliğiniz değerlere dayanmalı ve “marka fikrinizi” iletmenize yardımcı olmalıdır. Bu, stratejik markalaşma kursumda derinlemesine ele aldığım bir konudur .

Ama sizi buraya getiren konuya devam edelim.

Kurumsal kimlik kılavuzu nedir?

Kurumsal kimlik kılavuzu, markanızın ana grafik unsurlarını toplayan ve görsel olarak nasıl uygulanması gerektiğini anlatan bir belgedir. Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı.

Kılavuz, logonuzun neye benzediğini , kurumsal renklerinizi , hangi yazı tiplerini kullanacağınızı gösterir … Kısacası, markanızın görsel yönünü oluşturan tüm bu şeyler.

Bu yazı boyunca, her bir bölümü ve bu bilgilerin nasıl sipariş edilmesi gerektiğini ayrıntılı olarak göreceğiz.

Ama önce milyon dolarlık soru.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Marka el kitabına sahip olmak neden önemlidir?

Bir kılavuza sahip olmanızı iki nedenden dolayı tavsiye ederim:

  • Size zaman kazandırır
  • Tutarlılığı garanti eder

Bunu düşün.

Bir işletme sürekli olarak iletişim parçaları üretir. Sizinki gibi küçük işletmeler bile kendilerini görsel olarak ifade etmeye ihtiyaç duyarlar: afişler, Facebook resimleri, etkinlik davetiyeleri, broşürler …

Bazen tasarımları kendiniz halledebilirsiniz , ancak çoğu durumda bir tasarımcı tutmanız gerekecektir.

Marka kılavuzunuz burada devreye giriyor.

Bir tasarım işini bir ortak çalışana emanet etmek istediğinizde, onlara kılavuzunuzu göndermeniz yeterlidir ve çalışmaya başlamak için ihtiyaç duydukları tüm bilgilere sahip olurlar.

Ne zaman malzeme toplamaya başlamanız gerektiğini veya kurumsal renginizin RGB değerlerinin tam olarak ne olduğunu hatırlamanız gerektiğini hayal edin. Çince gibi geliyorsa endişelenme, hemen ele alacağız.

Aynı anda birden fazla tasarımcı ile çalışıyorsanız, bir kurumsal kimlik kılavuzuna sahip olmak, tasarımları yapmak için hepsinin aynı bilgileri ele almasını ve aynı kriterleri takip etmesini garanti eder.

Buna marka tutarlılığı denir.

Büyük markalar, çok kapsamlı kılavuzlar kullanıyor. Endesa, Adidas veya Vodafone gibi şirketleri düşünün. Görsel kimliğiniz birçok yerde uygulanmalıdır:

  • Televizyon spotları
  • Basın duyuruları
  • Reklam panoları
  • Ambalajlama
  • Ürün:% s
  • Kataloglar
  • Kurumsal kırtasiye
  • Personel üniformaları
  • Mağaza dekorasyonu
  • Araç dekorasyonu

Bu şirketlerin markaları ile çalışan herkes için bir referans el kitabı olmasaydı çılgınlık olurdu.

100 sayfaya kolayca ulaşan kılavuzlar var.

Açıkçası bu kadar fazlasına ihtiyacınız yok, ancak temel unsurları içeren temel bir belgeye sahip olmanızı tavsiye ederim.

Bu unsurlar nelerdir ve tam olarak hangi bilgileri eklemelisiniz?

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..