İş dergileri ve web sitelerine markalama, marka kimliği, logo tasarımı, kurumsal kimlik ve marka stratejisi gibi terimler serpilir. Aynı şeyi farklı terimler tanımlayabilir. Bazen aynı terim farklı şeyleri tanımlamak için kullanılır. Kafa karıştırıcı!
Bir marka kimliği tasarımcısı olarak, müşterilerime ne yaptığım (ve ayrıca hiçbir tasarımcının sizin için neler yapamayacağı) konusunda net olmak istiyorum.
Markanız, insanların sizi düşündüklerinde düşündükleri şeydir. Bu senin itibarın. Değerlerinizden, ürünlerinizden, pazarlamanızdan ve müşteri hizmetlerinizden etkilenir. Sizinle ilgili dergi makaleleri, mağazanızın nasıl koktuğu ve komşunuzun annesinin markette sizin hakkınızda söyledikleri ile şekilleniyor. Ve evet, logonuzu, web sitenizi ve kartvizitlerinizi içerir. İnsanların şirketinizle etkileşime girdiklerinde karşılaştıkları her şey, sizin algılarına katkıda bulunur: markanız.
“Markalaşma” bu algıyı etkileme çabasıdır. Komşunuzun annesinin ne söyleyebileceğini kontrol edemezsiniz. Ancak doğru izlenimi yaratmak için elinizden gelenin en iyisini yapabilirsiniz.
Bir markanın alt kümesi, marka kimliğidir (kurumsal kimlik veya kimlik sistemi olarak da adlandırılır). Anahtar kelime kimliktir. Tıpkı insanlarda olduğu gibi, bir kimliği kontrol etmek siz olduğunuzu ve başkasının olmadığını kanıtlar. Bir şirket sizinle iletişim kurduğunda görebileceğiniz somut unsurlar, onun kimlik tasarımını oluşturur:
Logo, renkler, yazı tipleri, simgeler, antetli kağıtlar, kartvizitler, zarflar, web siteleri, ambalajlar, üniformalar, ofis estetiği, promosyon ürünleri, sosyal medya, e-posta patlamaları, tabela, mesajlaşma.
Marka stil kılavuzu, bu kimliği kaydeden bir belgedir. Doğru yazı tiplerini, renkleri ve daha fazlasını kullanarak herkesin doğru yolda olmasını sağlar.
Marka kimliğinizi oluşturan tüm görsel parçalar arasında logonuz en güçlü tanınma noktasıdır. Yaptığınız her şeyi dünyaya anlatmasına gerek yok. Bu bir etiket veya tanımlayıcı. Kırmızı bir bullseye, Target’tan satın alabileceğiniz tüm kıyafetleri, ev eşyalarını ve yiyecekleri ortaya çıkarmaz. Ancak, zaman içinde Hedef hakkında öğrendiğiniz her şey için hızlı bir zihinsel tetikleyici olarak çalışır. Target hakkında kesinlikle hiçbir şey bilmiyorsanız, logoya bakarak şirketin tarzı ve kişiliği hakkında yine de bazı tahminlerde bulunabilirsiniz.
Marka kimliği tasarımcıları, markanızın görsel unsurlarını oluşturmak için strateji kullanır. Bu öğeler arasında logonuz, renk paletiniz, tipografiniz, görüntü stiliniz ve genel görünüm ve his bulunur. Bunlar şirketinize özel olmalıdır. Markanızı göstermeye yardımcı olmalıdırlar. Bir kimlik tasarımcısı, tesisinizdeki konveyör bandını daha hızlı çalıştırmayacak veya size hangi çalışanları işe alacağınızı söylemeyecektir. Ama biz olabilir uygun, tutarlı bir görünüm ve his yaratarak size halkın algısını etkiler.
Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, kurumsal kimlik konusunda en kaliteli hizmeti veren firmadır. Tek yapmanız gereken Bi Düşün Medya ekibine ulaşmak.