Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?

  1. Hedef kitlenizi, değer teklifinizi ve rekabeti araştırın.
  2. Logoyu ve bunun için bir şablon tasarlayın.
  3. Sosyal medyada bağlantı kurmak, reklam vermek ve somutlaştırmak için kullanabileceğiniz dili entegre edin.
  4. Nelerden kaçınmanız gerektiğini bilin.
  5. Marka kimliğini korumak için markanızı izleyin. Hedef kitlenizi, değer teklifinizi ve rekabeti araştırın.

 

Hedef kitlenizi, değer teklifinizi ve rekabeti araştırın

Bir iş kurmanın diğer yönleri gibi, bir marka kimliği oluşturmanın ilk adımı pazar araştırmasını tamamlamaktır . Bu beş şeyi netleştirmeli ve anlamalısınız.

Seyirci

Farklı insanların farklı şeyler istediği bir sır değil. Bir ürünü, bir ürünü bir üniversite öğrencisine hedeflediğiniz gibi (genellikle) bir pre-gence hedefleyemezsiniz. Hedef kitlenizin sektörünüzdeki bir işletmeden ne istediğini öğrenmek, insanların seveceği bir marka yaratmak için çok önemlidir.

Değer Önerisi ve Rekabet

İşletmenizi sektörünüzde benzersiz kılan nedir? Tüketicilerinize başkalarının sunamayacağı ne sunabilirsiniz? Başarılı bir marka geliştirmek için sizinle rekabetiniz arasındaki farkı bilmek zorunludur. Rakiplerinize göz kulak olmak, sizi hangi markalaşma tekniklerinin işe yaradığı ve yaramadığı konusunda eğitecektir.

Misyon

İşletmenizin neler sunduğunu biliyorsunuz, ancak vizyonunuzu ve hedeflerinizi tanımlayan açık ve doğrudan bir misyon beyanına sahip olduğunuzdan emin olun. Başka bir deyişle, işletmenizin amacını bilin – o işletmenin ne hakkında olduğunu bilmediğiniz sürece bir işletme için pek iyi bir kişilik yaratamazsınız.

Kişilik

Bir kişiyi markalamanıza gerek kalmasa bile, bu bir marka imajı geliştirirken cana yakın olamayacağınız anlamına gelmez. Markanızın kim olduğunu temsil etmek için türünüzü, renklerini ve görsellerinizi kullanın. Ardından, ses tonunuzla bu görsel temsili geliştirin: Nike gibi çok fazla şımarık olan kendine güvenen bir işletme misiniz? Yoksa Givenchy gibi gösterişli ve profesyonel misin? Her iki durumda da, işletmenizi temsil etmenin bir yolu olarak markanızı geliştirdiğinizden emin olun.

Araştırma sıkıcı olabilir, ancak işiniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, marka kimliğiniz o kadar güçlü olacaktır.

SWOT analizi

Son olarak, bir SWOT Analizi tamamlamak , markanızı daha iyi anlamak için faydalı olabilir. Markanın özelliklerini dikkate almak, markada canlandırmak istediğiniz özellikleri bulmanıza yardımcı olacaktır. SWOT şu anlama gelir:

  • Güçlü Yönler: İşletmenizin rakiplerinize karşı avantaj sağlayan olumlu özellikleri.
  • Zayıf Yönler: İşletmeniz için bir dezavantaj olduğunu kanıtlayan özellikler.
  • Fırsatlar: Sektörünüzde işiniz için fırsatlar sunan değişiklikler ve eğilimler.
  • Tehditler: İşletmeniz için sorunlara neden olabilecek çevre veya sektördeki unsurlar.

Logoyu ve bunun için bir şablon tasarlayın.

İşinizi baştan sona öğrendikten sonra, markanızı hayata geçirme zamanı. Grafik tasarımcı Paul Rand’ın sözleriyle “Tasarım, markanızın sessiz elçisidir.” İşte bilmeniz gerekenler:

Logo

Logo, marka kimliğinin tamamı olmasa da , markalaşma sürecinde hayati bir unsurdur – markanızın en tanınan kısmıdır. Web sitenizden kartvizitlerinize ve çevrimiçi reklamlarınıza kadar her şeyde bulunur. Logonuz tüm bu unsurların üzerindeyken, markanız şu örnek kadar uyumlu görünmelidir:

İlginç Form

Markanız için logonuzun zorunlu olduğu kadar, marka kimliğini güçlü kılan tek unsur bu değildir . Ürünleriniz, ambalajlarınız veya hizmetlerinizi sunma biçiminizin tümü marka kimliğinizde bir rol oynamalıdır. Yaptığınız her şeyde işletmenizi görsel olarak temsil etmek, tutarlılık yaratacak ve tüketicilerinizle bir aşinalık oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin McDonald’s’ın altın kemerlerini ele alalım. Şimdi tüm dünyada tanınan ikonik “M” yi yaratmak için ilginç bir form kullandılar.

Renk ve Tip

Bir renk paleti oluşturmak, kimliğinizi geliştirmenin bir yoludur. Marka kimliğine sadık kalarak işletmeniz için benzersiz tasarımlar oluşturabilmeniz için size çeşitlilik sağlar.

Düzgün kullanılmazsa, yazı ayrıca iki ucu keskin bir kılıç olabilir. “Karıştır ve eşleştir” türü tasarım oldukça trend haline gelmesine rağmen, bu, bir avuç yazı tipini karıştırmanın işletmeniz için mutlaka iyi bir fikir olduğu anlamına gelmez. Logonuzda, web sitenizde ve işletmenizin oluşturduğu herhangi bir belgede (basılı ve dijital) tutarlı bir tipografi kullanılmalıdır. Nike’ın web sitesine ve reklamlarına bakarsanız , işin tüm yönlerinde aynı yazı tipini ve yazı stilini korur ve onlar için harikalar yaratır.

Şablonlar

Muhtemelen günlük olarak potansiyel müşterilere e-postalar gönderiyor, mektuplar yazıyor veya kartvizitler veriyorsunuz. Şablonlar oluşturmak (e-posta imzaları kadar bir ayrıntı için bile) işinize daha birleşik, güvenilir ve profesyonel bir görünüm ve his verecektir.

Tutarlılık

Neredeyse her adımda belirtildiği gibi (yeterince vurgulayamıyorum), bir marka kimliğini yaratan veya bozan şey tutarlılıktır. Uyumlu bir marka kimliği oluşturmak için işinizin tüm alanlarında yukarıda belirtilen şablonları kullanın ve markanız için karar verdiğiniz tasarım seçimlerini izleyin .

Esneklik

Evet, tutarlılık çok önemlidir – ancak her zaman bir sonraki en iyi şeyi arayan bir toplumda esnek kalmak da aynı derecede önemlidir. Esneklik, reklam kampanyalarında, etiket satırlarında ayarlamalara ve hatta genel marka kimliğinizde bazı modernizasyonlara izin verir, böylece kitlenizin sürekli olarak ilgisini çekebilirsiniz. Kilit nokta, yaptığınız değişiklikleri markanızın tamamında tutarlı tutmaktır (örneğin, kartvizitlerinizin tasarımını değiştirmeyin ve başka hiçbir şey yapmayın).

Belge

Bir işletmenin marka “kurallarına” bağlı kalmasını sağlamanın en etkili yollarından biri, markanızın tüm yapılması ve yapılmaması gerekenleri belgeleyen bir dizi marka yönergesi oluşturmaktır. Skype, herkesin takip edebileceği açık ve tutarlı bir marka rehberi yaratan harika bir iş çıkarmış bir markadır . Bu, marka uyumlu kalırken insanları marka varlıkları oluşturma ve markanızı paylaşma konusunda güçlendirmenin bir yoludur.

Sosyal medyada bağlantı kurmak, reklam vermek ve somutlaştırmak için kullanabileceğiniz dili entegre edin.

Artık markanızı şirketinizde oluşturduğunuza ve onu geliştirmek için gerekli tüm adımları attığınıza göre, markanızı topluluğunuzla bütünleştirmeye hazırsınız.

Bunu başarmanın en başarılı yollarından biri de markanızın kaliteli içerik sağlamasıdır. HubSpot’un Branding in the Inbound Age adlı e- kitabında Patrick Shea, “Her şekilde, içeriğiniz çevrimiçi markanızdır. Satış görevliniz , mağazanız, pazarlama departmanınız; bu sizin hikayeniz ve yayınladığınız her içerik parçası, ve markanızı tanımlar. Yani, harika içerik, harika marka. Sıkıcı içerik, sıkıcı marka. ”

Dil

Markanızın kişiliğine uygun bir dil kullanın. Marka kimliğiniz üst düzey ise, profesyonel bir dil kullanın; Markanız rahatsa, daha konuşkan olun. Marka olarak kullanmayı seçtiğiniz dil, tüm işletmeye entegre edilecektir, bu nedenle üslubunuzu markanızın kişiliğine uyacak şekilde dikkatlice oluşturmanız önemlidir.

Bağlantı ve Duygu

İnsanlar hikayeleri sever. Daha doğrusu, insanlar kendilerini harekete geçiren hikayeleri severler (duygusal ve eyleme geçme). Güçlü bir marka kimliği, tüketicilerle duygusal bir bağ kurabilir ve bu, bir marka ile kalıcı bir ilişki kurmak için sağlam bir temel olabilir.

Reklam Ver

İster geleneksel ister dijital olsun, reklam tasarlamak, markanızı dünyaya tanıtmanın en verimli yoludur. Markanızın mesajının hedef kitleniz tarafından görülmesini ve duyulmasını sağlamanın bir yolu.

Sosyal medya

Tüketicilerinizle bağlantı kurmanın bir başka harika yolu da sosyal medyadır. İnternetteki çok sayıda platform, marka kimliğinizi oluşturmak için kullanabileceğiniz bir ton dijital gayrimenkul sunar. Coca-Cola, mutluluk temasıyla tutarlılığını koruyarak Facebook kapak fotoğrafı gayrimenkulünden bir kez daha yararlanıyor.

Doğrudan müşterilerinizle sohbet etmek ve markanız için yakınlık yaratmak söz konusu olduğunda sosyal medya da önemlidir. Bir tweet, durum veya gönderide bahsediyorsanız (özellikle müşterinin bir sorusu veya endişesi varsa), müşterilerinize verimli bir şekilde yanıt vererek markanıza iyi bir itibar kazandırdığınızdan emin olun.

Unutmayın! Türkiye’deki en etkili Kurumsal Kimlik hizmeti Bi Düşün Medya ve Ajans tarafından verilmektedir. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmak.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..