“Marka” ve logo “terimleri genellikle birbirinin yerine kullanılır. Ancak bir logo bir işletmenin sembolü olabilse de , bir markanın tamamı değildir . Aslında, bir logo oluşturmak, güçlü bir marka geliştirmek için atılan küçük bir adımdır Kimlik.
Milyonlarca, hatta milyarlarca işletmenin kendilerine bir isim vermeye çalıştığı bir ortamda, güçlü bir markaya sahip olmak, işletmelerin kendilerini rakiplerinden farklılaştırmaları için çok önemli hale geldi.
Bir müşteri için ilk marka kimliğinizi geliştirmek için çalışıyorsanız veya bunu kendi işiniz için yapıyorsanız, önce bir markanın ne olduğunu ve bir marka oluşturmak için ne gerektiğini anlamak önemlidir. Ne yazık ki, işletmeye bir isim vermek ve her şeyin üzerine yapıştırmak kadar kolay değil.
Başlangıçta, “marka” terimi, sığır çiftçilerinin sığırlarını “markalaştırdığı” işarete atıfta bulunmak için kullanılıyordu, bir marka fikri, sadece bir isim veya sembolden çok daha fazlasını kapsayacak şekilde gelişti.
Marka kimliğinizin hayati bir parçası olan markanız , belirli bir işletme tarafından üretilen bir isim veya ürün türü olarak tanımlanır.
Marka kimliği, markanızın söylediklerinden, değerlerinizin neler olduğundan, ürününüzü nasıl ilettiğinizden ve insanların onunla etkileşimde bulunduklarında hissetmelerini istediğinizden oluşur. Esasen, marka kimliğiniz, işletmenizin kişiliği ve müşterilerinize vereceğiniz bir sözdür.
Coca-Cola adını duyduğunuzda, muhtemelen yukarıda gösterilen tanınmış logosunu hayal etmişsinizdir.
Ama aynı zamanda kutup ayısını, kırmızı rengi, “Kola Paylaş” kampanyasını veya kutularının üzerinde bulunan şerit benzeri klasik görüntüleri de düşünebilirsiniz. İşte Coca-Cola’nın marka kimliğini oluşturan iki şey:
Hustle & Hope, ürünlerini bir tebrik kartından daha fazlası olarak konumlandıran bir markadır. Kırtasiye malzemeleri ve kartları, iş arama ve kişisel gelişim gibi daha zor konuları ele alıyor. Basit ilham verici mesajların, kartın arkasındaki dijital içeriğe ve ipuçlarına götüren bir kodla eşleştirilmesiyle, kartların bir şekilde alıcının seviyesini yükseltmesi amaçlanıyor.
Kurucu Ashley Sutton her zaman bir kırtasiye şirketi kurmak istiyordu, ancak en iyi Fortune 500 şirketlerinden bazılarında çalıştıktan sonra, insanları en iyi profesyonel benlikleri olmaları için güçlendirme konusunda tutkulu hale geldi. İşte o zaman, daha sonra şirketini benzersiz kılan şeyin temelini oluşturacak bir aydınlanma yaşadı: “Neden havalı tebrik kartları satıp insanlara yardım etmiyorsun!” İşte bu markanın kimliğinin nasıl uygulandığı:
En etkili ve kaliteli, Kurumsal Kimlik çalışmaları için Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçin.