Bi Düşün Medya ve Ajans‘a göre, işletmenizin olduğu ve yaptığı neredeyse her şeyin somutlaşmış hali olarak , bir marka tüketicilerin “zihinlerinde ve kalplerinde yaşar ve gelişir”. Bu nedenle kimliği, işletmenin geleceği için çok önemlidir.
Öyleyse, markanız sadece logosundan daha fazlasıysa, Coca-Cola gibi markaların yaptıklarını nasıl kopyalayabilir ve işletmenizin kimliğinin bu diğer unsurlarına nasıl dokunabilirsiniz? İşte iyi geliştirilmiş bir marka kimliğinin altı bileşeni ve bunları geliştirmenin sizin için neden bu kadar önemli olduğu.
Tüm amaç ve amaçlar için, markanızın logosu işletmenizin “yüzü” dür. Ancak bu yüz sadece havalı veya ilginç görünmekten fazlasını yapmalıdır – bir logonun marka kimliğine katkısı da ilişkiseldir. Halka [bu görüntünün] [şirketinizin adı] anlamına geldiğini söyler.
Marka kimliğine sahip olmak sadece ürününüzü daha akılda kalıcı kılmaz; markanızı pazarda daha yetkili kılar. Yüzünü kuran ve o yüzünü zaman içinde tutarlı bir şekilde koruyan, rakipleri arasında itibarı ve müşterileri arasında güveni geliştiren bir marka.
Marka kimliği, işletmeniz için bir reklama ekleyeceğiniz her şey için bir şablondur – bu reklam ister basılı ister çevrimiçi isterse YouTube’da bir reklam öncesi reklam olsun. Yüzü ve sektör güvenilirliği olan bir marka, kendisini tanıtmaya ve potansiyel alıcılar üzerinde izlenim bırakmaya hazırdır.
Markanız için bir kimlik oluşturduğunuzda, ona dayanacak bir şey veriyorsunuz. Bu da şirketinize bir amaç kazandırır. Hepimiz şirketlerin misyon beyanları olduğunu biliyoruz, değil mi? Peki, önce markanıza bir kimlik vermeden sahip olamazsınız.
Yüz, güven ve misyonu olan bir marka kimliği, markanızın sunabileceği şeylere katılan insanları çeker. Ancak bu insanlar müşteri olduklarında, aynı marka kimliği onlara bir aidiyet duygusu veriyor. İyi bir ürün müşteri yaratır, ancak iyi bir marka taraftarlar yaratır.
İşletmenizin tanınmış ve sevilen bir marka haline gelmesini istiyorsanız, biraz çalışma gerektirecektir. Aşağıdaki adımlar bir marka kimliği oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Basit adımlardır; ancak bunları uygulamak başka bir hikaye.
Unutmayın! Türkiye’nin en etkili Kurumsal Kimlik, Bi Düşün Medya ve Ajans‘ta tasarlanır. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.