Kurumsal kimlik nedir? İşte 5 önemli husus

Kurumsal Kimlik, kurumsal kimliğin aksine, sadece bir şirketin dış imajıdır . Medya kapsamı, müşteri incelemeleri veya söylentiler gibi dış faktörler, gelişiminde önemli bir rol oynar. Kurumsal kimlik stratejilerinin amacı, kurumsal imajı çok olumlu etkilemektir, çünkü kurumsal imaj tüm şirketin başarısını belirleyebilir.

Kurumsal yönetim stratejisi olarak kurumsal kimlik tasarıma bağlı olarak 5 ila 7 alan ve alt alanlardan oluşur. Tutarlı bir strateji geliştirmek için, kurumsal kimliğinizi nasıl etkilediğini belirlemek için her alanı analiz etmelisiniz. Açıkça anlaşılan temel değerler, kapsamlı bir konseptin temelini oluşturur. Bir şirket sloganı da bu değerleri kısaca özetliyor. Tüm departmanlardan geri bildirim alarak ve süreci şeffaf hale getirerek etkili bir strateji geliştirin . Literatür , bir stratejinin başarısını şu dört faktöre göre değerlendirmeyi önermektedir :

  • Farklılaşma
  • İtibar
  • Alaka düzeyi
  • Tutarlılık

Bir şirket sloganı kısa ve anlamlı olmalıdır, bu yüzden onu akıllıca seçmek önemlidir. Örneğin: Google’ın yıllardır sloganı “Kötü olmayın” idi. Bu slogan bazı yönlerden sosyal kurumsal sorumluluğu ileten harika bir ilkedir, ancak mesajın çoğu bir devletin reddinden (“yapma”) oluşur: işi sadece pasif kalarak ve “kötü” bir şey yapmayarak iyi yönetiyorsunuz. ”. Google’ın sahibi olan yeni şemsiye şirketi Alphabet 2016 yılında yeni bir slogan getirdi: “doğru olanı yap”. Bu ifade, yapı olarak benzer, ancak şimdi bunun yerine pozitif eylem çağrısında bulunuyor . Bu daha fazla dinamizm taşır ve çalışanların kendi eylemleri için sorumluluk almalarını gerektirir.

Kurumsal kimliğin en önemli alanları :

  • Kurumsal tasarım (CD)
  • Kurumsal davranış (CB)
  • Şirket kültürü
  • Kurumsal iletişim (CC) + dil (CL)
  • Kurumsal felsefe (CP) + kurumsal ruh (CS)

Kurumsal tasarım

Bu bölüm, bir şirketin kendilerini temsil etmek için kullandığı tüm duyusal unsurları temsil eder. Tanınma değerini artırmak için bunlar tek tip olmalıdır. Firma girişinde, web sitesinde, reklamlarda veya antetli kağıtlarda görünmesi gereken bir firma logosu ile kartvizit ve broşür tasarımlarında yer alması gereken temsili bir renk bulunmalıdır. Tek tip bir konsept, yeni tasarımların sıkıcı süreçlerden geçmesi gerektiğinden, zamandan ve paradan tasarruf sağlar. Mimari ve şirket binası ve şubeleri, üniformalar ve internet varlığının tasarımın iç tasarım, aynı zamanda bunun bir parçasıdır. Yeni moda sözcükler arasında kurumsal ses (tanınmış Windows sesi gibi) ve kurumsal koku bulunur(Örneğin Viyana’daki kahvehaneler havayı taze kahve tozuyla kokular).

Kurumsal tasarım, firma tanınırlığı açısından çok önemlidir. Küresel oyuncular genellikle basit, anlamlı bir şirket logosuna sahiptir. İdeal olarak, bir müşteri logonuzu gördüğünde şirketinizi hemen tanımalıdır. Dijital Kılavuz’da kendiniz profesyonel bir logonun nasıl oluşturulacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.

Kurumsal Kimlik konusunda Bi Düşün Medya ve Ajans uzmandır. Kaliteli bir hizmet için bizleri arayınız.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..