Kurumsal kimlik neleri içerir?

İş dünyasında başarıyı ne yönlendirir ? Son  PWC araştırmasına göre , yanıtlardan biri güçlü bir kurumsal kimlikte yatıyor . 720 yöneticinin katıldığı bir ankette, daha güçlü bir kimliğe sahip olarak görülen şirketler, olmayanlardan% 25 daha iyi performans gösterdi. Başarı, açık bir kimlik oluşturmak için ayırt edici güçlü yönlerden yararlanacak kadar kendilerini yeterince iyi tanımaya ve sonuçta akranlarından daha iyi performans göstermelerine dayanıyordu.

Anketin en iyi performans gösteren markalarından bazılarını ele alın –  Apple, BMW ve Coca-Cola. İsimlerinden bahsettiğiniz anda aklınıza farklı bir logo geliyor. Benzer şekilde, tek başına bile olsa, bir yazı tipini, sosyal medya gönderisini veya reklam panosu reklamını markalarla eşleştirmeniz olasıdır. Dikkatli bir planlama ve tutarlı uygulanması yoluyla, bu markaların ikinci el var olmasıdır tasarım kurumsal kimliğin unsurları bir oluşturmak için bir araya sağlamak için güçlü bir marka kimliği olan tanınan ve hatırlanan kitleler tarafından. Bu kadar güçlü bir kimlik yaratarak, organizasyonunuzun başarısı artacaktır. 

Kurumsal kimlik tasarımı nedir?

Peki ‘kurumsal kimlik’ ile neyi kastediyoruz ve  kurumsal kimlik tasarımı nedir? Ve bunun markalaşmadan farkı nedir?

Kurumsal kimlik , bir organizasyonun tamamının görsel algısıdır . Belirli bir hizmetin veya ürünün tam hikayesi olan markalaşmadan görsel unsurlardan arkasındaki hikayeye ve pazardaki konumlanmasına kadar farklılık gösterir. Örneğin, küresel şirket GlaxoSmithKline’ın kurumsal kimliği, baştaki ‘gsk’yi taşıyan turuncu bir logodur ve bu şirket içinde Aquafresh ve Panadol gibi kendi görsel kimlikleri ve hikayeleri olan birden fazla marka vardır. 

Kurumsal kimlik, kurumsal logolardan yazı tipine, sloganlara, görüntülere, renk paletine ve ses tonuna kadar kuruluşunuzun genel yüzünü temsil etmek için seçilen tüm görsel öğelerdir Fiziksel formda da kırtasiye, ambalaj, üniformalar, ürünler, broşürler veya çevrimiçi kampanyalarda belirgindir . Kurumsal kimlik tasarımı , tüm bu çeşitli şirket görsellerinin ve bunların içine giren özel tasarımın yaratılması sürecidir. Bu bir ürün veya hizmete ve değerlere bağlı olmasa da, yine de kuruluş için belirleyici bir faktördür ve bu nedenle kuruluşun kim olduğunu temsil etmesi gerekir. 

Kurumsal kimlik tasarımı neleri içerir?

Özet

Kurumsal kimlik tasarımını oluşturan çok sayıda unsur vardır ancak unutulmaması gereken en önemlileri şunlardır:

1. Logo

2. Yazı Tipi

3. Görüntüler

4. Stil kuralları

Şirketinizin görünümü ve hissi şirketinizin nasıl davrandığını yansıtmıyorsa, kurumsal kimliğiniz ile nasıl algılandığınız arasında bir boşluk olacaktır. Bu sadece kurumsal kimliğinizi zayıflatmakla kalmaz, aynı zamanda kafası karışmış bir kitle arasında güvensizlik yaratır. Kurumsal bir kimliği düşünürken veya kendi kimliğinizi geliştirmeye çalışırken dikkat edilmesi gereken dört temel unsur vardır. 

Kurumsal kimliğin dört unsuru

1. Logo

Logo, kurumsal kimliğin en belirgin grafik unsurudur. Bir olarak çarpıcı görsel gösterenin , bu anında şirket tanımlamak için hareket etmelidir. Örneğin, Apple’ın ısırılmış elması, Google’ın renkli kelime işareti ve Twitter’ın mavi kuşu, tek bir görsel unsuru kuruluşun markasının tüm değerleriyle hemen aynı hizaya getiriyor. Bir gerçek kurumsal logosu , yukarıda belirtilen durumlarda olduğu gibi bir organizasyonu bir işletme olmaktan kültürel bir simge haline getirebilir.

2. Yazı Tipi

‘Bir resim bin kelimeye bedeldir’ diyor, ancak kurumsal kimliğin temel unsurlarından biri olan tipografinin keşfi size yazılı kelimenin tarzı, şekli, ağırlığı ve aralığının da çok şey ifade edebileceğini söyleyecektir . Yazım, daha ilk kelimeyi okumadan sıcak ve samimi, zarif ve lüks veya cesur ve otoriter olabilir. 

Kendi filminin konusu olduğu kadar önemli bir yazı tipi olan Helvetica , 1957’de Max Miedinger ve Edouard Hoffman tarafından  hem tabelalarda hem de baskıda net, cesur ve okunaklı bir faydacı stil yaratma çabasıyla tasarlandı . Tip, New York City Metrosu’nda ünlü bir şekilde kullanıldı ve o zamandan beri şehirle eşanlamlı hale geldi ve modern Amerikan kültürünü yansıtan sembolik çekiciliği  nedeniyle Jeep  ve  American Apparel gibi markalar tarafından benimsendi .

Tipografik stil , e-postalarda, sunumlarda, sözleşmelerde, e-posta imzalarında, broşürlerde, kırtasiye malzemelerinde, ofis tabelalarında ve daha fazlasında görünen kurumsal kimliğinizin en geniş kapsamlı unsurlarından biri olabilir . Bu nedenle, öyle tip uygun biri olduğunu hayati şirketiniz için o istikrar veya modernliği anlaşılacağı birini olsun, bu örgüt kim doğru bir yansıması olmalıdır. Her şeyden önce, tür seçiminin okunaklı, net olması ve farklı dijital ve baskı platformlarında çalışması gerektiğini unutmayın.

3. Görüntüler

Kelimelerin yanı sıra görüntüler de kurumsal kimliğin güçlü unsurlarıdır . Organizasyonu fotoğraf ve illüstrasyonların sahip olduğu tutarlı hisle temsil ederler . 

IKEA gibi tanınabilir kuruluşlar için net, tutarlı ve sahiplenilebilir fotoğrafçılık, rakiplerinden farklılaşmalarına izin verdi ve bugüne kadarki en başarılı ve akılda kalıcı kampanyalardan bazılarının temelini oluşturdu.

Balenciaga’nın IKEA’nın ikonik müşterisinin çanta klonu olan yüksek moda evine yanıt olarak Acne’nin IKEA için yaptığı son kampanyayı  ele alalım  . Görüntü hemen IKEA olarak tanımlanabilir ve Balenciaga’nın IKEA’nın görsel kimliğini kendine mal etmesiyle dalga geçer:

 4. Stil kuralları 

Kurumsal kimliğinizin tüm çeşitli unsurlarını oluşturduğunuzda , başarılı bir şekilde uygulanmalarına yardımcı olmak için bir dizi ayrıntılı stil kılavuzuna ihtiyaç vardır. Kurumsal kimlik kılavuzu veya kurumsal kimlik tasarım kılavuzu olarak da bilinen kılavuzlar, marka kimliğinizin tüm bireyler tarafından tutarlı bir şekilde uygulanmasını sağlar.

Yönergeler , farklı görsel varlıkların tam olarak nasıl ve ne zaman kullanıldığını özetlemelidir, bu nedenle tüm yerleşimleri dikkate almanız gerekir – örneğin üçüncü taraf e-posta afişleri, sosyal medya kapak resimleri, e-posta imzaları, kartvizitler, antetli kağıtlar. Herhangi bir yanlış yorumlamayı önlemek için görsel ‘Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler’ örneklerini eklemek her zaman kullanışlıdır. 

Stil yönergelerinizi kuruluş çapında göndermek ve meşgul çalışanlarınızın her birinin bunları okumasını, anladığını ve uygulayacağını ummak, yine de arzulu bir düşünce olabilir. Templafy, kurumsal kimlik güncellemelerini belgeler ve ilgili görsel varlıklar arasında yayarak kurumsal kimlik uygulamasına yardımcı olan ve yeni tasarımların doğru şekilde kullanılmasını sağlayan bir araçtır . Templafy Kütüphanesi aracılığıyla  çalışanlar, her zaman doğru görsel öğeleri içeren ve tüm stil kurallarına uygun kurumsal içeriğe erişebilecek . Görsel varlıkların nasıl kullanıldığı üzerinde daha fazla kontrole sahip olduğunuzda, şirketiniz ve çalışanlarınız mümkün olan en güçlü kurumsal kimliği oluşturmak için birlikte çalışabilir.

 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..