Kurumsal kimlik oluşturma hakkında

Kurumsal kimliğiniz, tüm dünya ile etkileşime giren “yüz” dür. Ne yaratırsanız yaratın, kim olduğunuzu doğru bir şekilde iletmelidir. Bununla birlikte, yaygın bir yanılgı, marka kimliğinin yalnızca markanızın sunmak istediği şey tarafından bilgilendirildiğidir. Bu tamamen doğru değil. Ayrıca, markanızın müşterilerinin neyle etkileşim kurmak istedikleri veya etkileşime geçmeye alıştıkları şeylerle de bilgilendirilir. Kimliğiniz onlarla rezonansa girmezse, etkili olmayacaktır.

Bu, markanızın müşterilerinin logo renginizi seçeceği anlamına gelmez; bu onların ihtiyaçlarını, isteklerini ve değerlerini anladıktan sonra daha etkili tasarım seçimleri yapacağınız anlamına gelir.

KURUMSAL KİMLİK NASIL YAPILIR?

Kime ulaşmaya çalıştığınızı anlamak için, farklı hedef segmentlerinizi temsil eden kişiler oluşturmak için bu kolay alıştırmayı deneyin . Bu kişiler, bu insanların kim olduğu ve onları neyin yönlendirdiği konusunda size fikir veren hem demografik hem de psikografik bilgileri tanımlar.

Birincil hedef kitlenizin (müşterilerinizin) ötesinde, ikincil veya üçüncül grupların markanızı nasıl algılayabileceğini de düşünmek istersiniz (örneğin, diğer markalar veya potansiyel çalışanlar). Bu bilgiler aynı zamanda tasarım kararlarınızı da etkileyebilir.

RAKİPLERİNİZİ BELİRLEYİN

Bir marka kimliği oluşturmak tamamen farklılaşma ile ilgilidir: markanızı görünür, alakalı ve benzersiz kılmak. Bununla birlikte, rekabet ortamınızı sağlam bir şekilde anlamadan, uyum sağlamak kolaydır. Bu nedenle, yalnızca rekabetinizin kim olduğunu değil, markanızın algı ve sunum açısından nasıl karşılaştırdığını anlamak çok önemlidir.

Rekabetin anlık görüntüsünü almak için, rekabetçi bir analizi tamamlamak üzere kılavuzumuzu izleyin . Süreçte ilerlerken, rakiplerinizin kendilerini ortak görsel unsurlar, trendler, sektöre özel görsel temalar, marka kişilikleri vb. Açısından nasıl sunduğuna özellikle dikkat edin.

Örneğin, bir zamanlar bir marka için rekabetçi bir araştırma yaptık ve tüm rakiplerinin aynı dört rengi kullandığını gördük. Pek çok sektör aynı görsel öğelere yönelme eğiliminde olduğundan (Netflix ve YouTube’un kırmızı rengini düşünün), bu alışılmadık bir durum değil, ancak farklılaşma için harika bir fırsat ortaya çıkardı.

Bunun dikkate değer bir örneği: 2011’de, video platformu Twitch , rakiplerinin koyu yeşiller ve kırmızılar kullandığı bir dönemde, tamamen mor markaları ile bir sıçrama yaptı. Renk anında markalarının ayırt edici özelliği haline geldi. (BTW, şirket o kadar başarılıydı ki 2014’te Amazon’a 1 milyar dolara sattı .)

YARATICI ÖZETİNİZİ YAZIN

Önceki adımları tamamladıktan sonra, tasarıma başlamak için ihtiyacınız olan bilgilere sahip olursunuz. Ancak, hemen atlamamalısınız. Ekibinizi aynı sayfada tutmak için ihtiyaç duyduğunuz ilgili bilgileri ayrıntılandıran ve markanıza uygun bir görsel kimlik oluşturmanızı sağlayan yaratıcı bir özetle başlayın.

Yaratıcı özet şablonumuzu kullanın  Not: Çok fazla veya çok az bilgi vermeyin. Özetiniz her zaman bilgilendirmeli, bunaltmamalı.

Görselleriniz için Beyin Fırtınası Yapın

Bu zamana kadar, rekabet analizi, marka denetimi, personel ve özet arasında fikirlerinizi bilgilendirmeye yardımcı olacak tonlarca bilgiye sahipsiniz. Bu aşamada, bu metin tabanlı bilgiyi alıp görsel kavramlara çevirmek istersiniz.

Neyse ki, sahip olduğunuz bilgiler genellikle markanızın kişiliği, hedefleri ve değerleri hakkında duygusal dille doldurulur. Şimdi asıl zorluk, bu duyguları görseller aracılığıyla nasıl ileteceğinizi ve geliştireceğinizi bulmak.

Başlangıç ​​olarak, ekibinizin markanızı tanımlayan kelime bulutları için beyin fırtınası yapmasını sağlayın. (Ya da başlamak için 5-7 tanımlayıcı ile gelebilirsiniz.) Odak noktası, kelimeleri başka kelimelerle özgürce ilişkilendirmek değildir. Amaç bu kelimeleri görsellerle hayata geçirmektir.

Bu kelimelerin size neyi görselleştirdiğini düşünün. İlişkiler soyut olabilir, ancak her şeyi ortaya çıkarmak önemlidir. Örneğin, marka hizmetiniz “hızlı” ise, “hızlı” için başka kelimelerden bahsetmeyin (örneğin, “hızlı”). Hızlı bir şekilde aklınıza neler getirdiğini düşünün.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..