Kurumsal kimlik oluşturmak için hızlı bir kılavuz

Kurumsal kimlik kılavuzu, bir markanın görsel ve iletişimsel tutarlılığını sürdürmek için grafik öğelerini uygulama kurallarını tanımlar. Kısacası, el kitabı olmadan markanız kaybolur. Markanızın kimliği, şirketinizin kişiliğidir. Bu onu tüketicinin zihninde öne çıkaran ve onu rakiplerinden ayıran şeydir. Bir kurumsal kimlik kılavuzu, markanızın yazı tiplerinden renklere, logolara, uygulamalara ve görüntülere kadar tüm grafik uygulamalarının kurallarını uyumlu hale getirmekten sorumludur. Bir firmanın kendisini tasarım yoluyla dünyaya nasıl sunduğunu anlatan referans bir araçtır. Görsel bir kılavuz oluşturmanın iki ana avantajı vardır: tutarlılığı garanti eder ve zamandan tasarruf sağlar. Tutarlılık, kusursuz bir marka imajı yaratmanın anahtarıdır. Her işletmenin haber bültenleri, sosyal medya için görseller veya çevrimiçi reklamlar gibi iletişim parçaları oluşturması gerekir. Bir referans kılavuzu, tüm bilgilerin toplanmasına izin verir, böylece herkes istediği zaman erişebilir ve bir tasarım oluşturmaya gelince aynı kriterleri takip edebilir. Bu arada Bi Düşün Medya ve Ajans başta İstanbul olmak üzere tüm Türkiye’deki en etkili kurumsal kimlik çalışmasına imza atar.

Kurumsal kimlik kılavuzunuzun sahip olması gereken temel unsurlar şunlardır:

1. Tanım ve felsefe

Bir stil rehberi oluşturmadan önce markanın farkında olmalısınız. İlk bölüm misyon, vizyon, kişilik ve temel değerler gibi temel kavramları açıklamalıdır. Bu, markanın özünü birkaç satırlık bir metinde yakalamakla ilgilidir.

2. Moodboard’lar

İlham veren resimlerden oluşan bir kolaj, marka yaratmanın arkasındaki kavramları görselleştirmeye yardımcı olur.

3. Logolar

Logo, bir markanın en tanınmış unsurudur. Kılavuzun bu bölümü, logonuzun herhangi bir ortamda doğru kullanımını garanti eder. Farklı versiyonlarının nasıl ve ne zaman kullanılabileceğini burada detaylandırmak gerekir. Yanlış mesajı iletebilecek hatalı uygulamaları önlemek için aşağıdaki temel unsurları belirtmek önemlidir: Anagram veya sembol: Logonun bir parçasını oluşturan ve bir veya daha fazla kavramı temsil eden bir grafik öğesi. Marka: Ana işlevi şirketin hizmetlerini diğer rakiplerden farklılaştırmak ve ayırmak olan ayırt edici bir işaret. Slogan: Markanın teklifini ustaca ve zeki bir şekilde ifade etmek için özel olarak tasarlanmış kısa bir cümle. Izgara ve koruma bölgesi: logonun her boyutta ve ortamda yeniden üretilmesine yardımcı olan bir kılavuz. Okunabilirliğini sağlamak için logonun etrafında orantılı bir boş alan oluşturur. Uygulama boyutları: Ofset, serigrafi ve dijital baskıda okunabilirliğini kaybetmeden bir logonun kullanılması için önerilen minimum boyut. Pozitif ve negatif boşluk logoları: açık ve koyu arka planlarda hangi renk varyantının kullanılması gerektiğini belirtmek için siyah arka planda beyaz ve beyaz arka planda siyah. Logo yerleştirme: Markanın farklı kurumsal renkler ve görseller üzerinde nasıl sunulması gerektiğine dair bir örnek. Uygunsuz kullanım: deformasyonlar, renk değişiklikleri veya yanlış boyutlar dahil olmak üzere markanın grafik öğelerinin nasıl uygulanmaması gerektiğine ilişkin ayrıntılar.

Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçerek Kurumsal Kimlik ile ilgili detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..