Kurumsal kimlik tasarımı nasıl yapılmalı?

Güçlü bir marka kimliği bir gecede oluşmaz. Birkaç renk seçip bir logoyu bir araya getiremezsiniz. Tasarımınıza stratejik olarak yaklaşmanız gerekiyor. Bu, derin düşünme, güçlü iletişim ve tasarım becerilerine sahip bir ekip ve markanız hakkında samimi bir anlayış gerektirir.

İyi haber şu ki, bu korkutucu görünse de öyle olmak zorunda değil. Doğru rehberlikle, süreçte etkili bir şekilde ilerleyebilir ve gerçekten harika bir marka kimliği üretebilirsiniz. Neyse ki, bu rehberliği sağlayabiliriz. Burada, marka kimliği tasarlama hakkında bilmeniz gereken her şeyin yanı sıra, bunu yapmak için en iyi ipuçları ve araçlarımızla birlikte öğreneceksiniz.

Unutmayınız! Bi Düşün Medya ve Ajans sizlerin hayalindeki kurumsal kimlik tasarımını oluşturur ve uzman kadrosuyla kaliteli hizmetten ödün vermez. Kalite tesadüf değildir!

Marka Kimliği Nedir?

Logon mu? Renk paletiniz mi? İnfografik tarzınız mı?

Hepsi bu ve daha fazlası. Marka uzmanı Marty Neumeier, bir marka kimliğini “ticari markası, adı, iletişimleri ve görsel görünümü dahil olmak üzere bir markanın dışsal ifadesi” olarak tanımlar.

Bizim için marka kimliği, markanızın nasıl göründüğünün, hissettiğinin ve insanlarla nasıl konuştuğunun toplamıdır. (Bazen bu, nasıl ses çıkardığını, tatlarını, hissettiklerini ve hatta koktuğunu bile içerir.) Nihayetinde marka kimliği, dünyayla iletişim kurmanın, kendinizi rakiplerinizden ayırmanın ve insanları sizinle etkileşim kurmaya teşvik eden bir marka deneyimi yaratmanın bir yoludur. Bazı markalar marka kimliğini bir sanat eserine yükseltir (Apple, LEGO veya Levi’s gibi). Bazı markalar onu oyun alanına girer (Warby Parker veya Casper’ı düşünün).

Ne yazık ki, bazı (tamam, pek çok) markalar kim olduklarını bilmedikleri veya bunu etkili bir şekilde nasıl ileteceklerini bilmedikleri için mücadele ediyor. (Mevcut marka kimliğinizin işinize yarayıp yaramadığından emin değil misiniz? Çalışmadığını gösteren 9 işaret.) Bu spektrumda nerede olursanız olun, kesin olan bir şey var. Rekabetçi ve başarılı bir şirket olmak istiyorsanız, güçlü bir marka kimliği oluşturmak zorunludur.

Kim olduğunuzu başarılı bir şekilde iletebildiğinizde, insanlarla daha iyi iletişim kurabilir ve uzun vadeli başarı için ihtiyacınız olan güçlü ilişkileri kurabilirsiniz.

Kurumsal Kimlik Neleri İçerir?

Bir logo ve bir renk paleti tek başına bir marka kimliği oluşturmaz. Kimliğinizi tasarlarken, web sitenizden ambalajınıza kadar her şeye uygulanabilecek kapsamlı bir görsel dil oluşturmanız gerekir.

Markanıza (ve oluşturmayı planladığınız içeriğin türüne) bağlı olarak ihtiyaçlarınız daha kapsamlı olabilir, ancak temel bir marka kimliği şunları içerir:

  • Logo Renkler
  • Tipografi Tasarım sistemi
  • Fotoğrafçılık
  • İllüstrasyon
  • İkonografi Veri goruntuleme
  • Etkileşimli öğeler
  • Video ve hareket Web tasarımı

Unutmayın: Marka kimliğiniz farklı ortamlarda tercüme edilmelidir, bu yüzden olduğundan emin olmak için ihtiyacınız olan her şeyi dahil edin.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..