Kurumsal Kimlik tasarımına dahil edilecek öğeler nelerdir?

Kurumsal kimlik tasarımları, reklam ajanslarının öncelikli çalışmaları arasındadır. A’dan Z’ye bir firmanın kurumsal kimliğini oluşturduğunuzda neyle karşı karşıya olduğunuzu çok iyi bildiğiniz için başka reklam çalışmalarında da zorluk çekmezsiniz. Kurumsal kimlik tasarımına eklenecek öğeleri görelim:

  • Logo tasarımı
  • Antetli, Kartvizit, Zarf, Dosya, Kartlar, Dahili İletişim Belgeleri
  • Ürünler, ürün ambalajları
  • Bina, Ofis ve Şantiye gibi ortamlar
  • Tabelalar, Kılavuz Elemanları
  • Sergiler, Fuarlar ve Seminerler
  • Faturalar, İrsaliye, Ödeme Makbuzları ve Depozito Fişleri
  • Personel Kıyafeti, İzleme Formları, Başarı Sertifikaları, Sertifikalar
  • Kurumsal Yayınlar, Gazeteler, Operasyon ve Mali Raporlar, Broşürler, Kataloglar
  • Kalem, Not Defteri, Ajanda ve Takvim gibi Promosyon Ürünleri
  • Web Sitesi, Etkileşimli CD ve Sunumlar gibi Çoklu Ortam Uygulamaları
  • Araba Süslemeleri,

Bu çalışmaların başında renk kodları (pantone) belirlenmelidir. Bunun en güzel örneği Turkcell’in kurumsal renklerinden mavi olabilir. Turkcell mavisi web sitesinde, tabelalarında, araç dekorasyonlarında ve tüm reklamlarında aynı şekilde kullanılmaktadır.

Nike, logo tasarımının kurumsal kimlikte ne kadar önemli olduğunu bize en iyi şekilde gösterebilir. Kartvizit, antetli kağıt ve zarf tasarımları, yazılı iletişim ve iletişim için önemli bir rol oynar.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Kurumsal Markanız Ne Anlama Geliyor?

Şirketler, ürün markalarını tanımlama konusunda son derece iyidir. Müşteriler, çalışanlar ve diğer paydaşlar bir iPhone’un ne olur. Ve ne anlama geldiğini tam olarak bilir. Ancak, kurumsal marka söz konusu olduğunda kuruluşlar genellikle daha az emin olurlar.  Bir kuzey yıldızı olarak hizmet eder, yön ve amaç sağlar.

Ayrıca, bireysel ürünlerin imajını geliştirebilir, firmaların çalışanları işe almasına ve elde tutmasına yardımcı olabilir ve zor zamanlarda itibarın zarar görmesine karşı koruma sağlayabilir. Ancak birçok firma, markalarını ifade etmek ve iletmek için mücadele ediyor. Geniş bir kamyon, otobüs, inşaat ekipmanı ve deniz ve endüstriyel motor portföyü satan 35 milyar Euro’luk Volvo Group’u düşünün. Yeni CEO’su, organizasyonu merkezden uzaklaştırıp kamyon markalarını (Volvo Trucks, Mack Trucks, Renault Trucks ve UD Trucks) 2016’da ayrı birimlere dönüştürdükten sonra, ana şirketin kimliğiyle ilgili sorular acil hale geldi. Bu kimlik iyi tanımlanmadığı için, gruptaki insanlar “yavru” markaları stratejik olarak nasıl desteklemeleri gerektiğinden emin değillerdi ve yeni marka birimlerindeki insanlar grubun misyonunun, değerlerinin ve yeteneklerinin onlara nasıl uzandığını anlamakta güçlük çekiyordu. ve hatta markalarının pazarlama ve yatırımcı iletişiminde Volvo Group ile ilişkilerini nasıl tanımlayacaklarını.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..